Karkowinka

1. Data: 2003-04-16 12:47:57

Temat: Karkowinka
Od: "adal" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poratujcie dobrzy ludzie! ;-)
Zona wyjechala sluzbowo i wraca wieczorem w Wlk. Piatek, a ja nie dosc, ze
musze latac ze sciera, dopilnowac dwie dziewczynki (chlopcy chyba sa
grzeczniejsi i bardziej spokojni?), to jeszcze, tak wypadlo, UPIEC
KARKOWINE na sniadanie wielkanocne u tesciow...
Nie moge dac plamy, a nie bardzo wiem co zrobic zeby miesko bylo nie suche
i pyszne. No i zeby taki TEORETYK sztuki kucharskiej,
jak ja, sobie z tym wszystkim poradzil!
Prosze o korekte i podpowiedz:
Miesko posmarowac oliwa, posolic, popieprzyc (dawac czosnek? - lubimy, ale
czy pasuje?) i do lodowki (na jak dlugo?). Potem w folie do pieczenia i do
blaszki. Czy zawijajac w folie dac do srodka troche maselka? Jak dlugo i w
jakiej temp. piec i czy pod koniec pieczenia odkryc troche folie (zeby
mieso nie bylo "ugotowane")? Czy w trakcie pieczenia czyms to wszystko
podlewac? Woda, czy jakims sosem? Do blaszki, czy do folii?
Z gory dzieki
Adal

1. Data: 2003-04-16 15:52:44

Temat: RE: Karkowinka
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

Poratujcie dobrzy ludzie! ;-)
> [...]
> bylo nie suche
> i pyszne. No i zeby taki TEORETYK sztuki kucharskiej,

Witam!
To masz pecha chłopie z tym gotowaniem .Podam Ci dwa sposoby :
1. Łatwiejszy pokroić w plastry karkówkę i trochę rozbić tłuczkiem to
przyprawić kamisem do mięsa duszonego niech trochę w lodówce poleży (2
godziny) następnie rozgrzewasz piekarnik do 200 st i gotujesz wodę w
czajniku. Bitki obtaczasz w mące (niedużo) i na gorący olej na patelnię
szybko obsmażasz i do naczynia żaroodpornego . JAk już wszystkie są to
zalewasz to wrzątkiem dosypujesz jeszcze troche przyprawy ze 2 łyżki mąki
zabełtać przykryć i do piekarnika na 1.5 godziny. Po wszystkim mięso jest
kruche od razu w sosie i pycha.
2. Cały kawał karkówki natrzeć solą ponadziewać dużą ilością czosnku. Ja
ząbek czosnku przekrajam na trzy i takim nadziewam wbijając nóż w mięso.
Popieprzyć, papryką posypać, curry i dużo majeranku zawinąć w folię
aluminiową i niech sobie w lodówce np. na noc zostanie. A na następny dzień
wkładam to do rękawa do pieczenia dolewam przed zamknięciem szklankę wody i
do piekarnika na 200 st. 1-1.5 kg piekę około 1,5 godziny . Przed wyjęciem
sprawdzam czy widelec wbije się w mięso i jeśli tak to wyłączam piekarnik
albo zostawiam na parę minut aby doszło. Zazwyczaj jest bardzo soczysta i
czosnkowo majerankowa pieczeń. A sos który się wytworzy można zaprawić i
będzie do podania.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-04-16 20:39:20

Od: "adal" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie do podania.
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Dziekuje Ci Asiu, jutro wieczorem ponacieram i przygotuje miesko, a w
piatek z rana zabieram sie za pieczenie.
Napisze jak wyszlo. Mysle, ze kolezance malzonce i tesciowej szczeki lekko
opadna ;-). Dotad bylem mocny w gebie, ale udowodnie im, ze jak trzeba to i
"zajecia praktyczne" to dla mnie fraszka!
Wesolych Swiat,
pozdr.,
Adal

1. Data: 2003-04-17 09:22:52

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opadna ;-). Dotad bylem mocny w gebie, ale udowodnie im, ze
> jak trzeba to i
> "zajecia praktyczne" to dla mnie fraszka!

Dzięki i wzajemnie wesołych świąt i udanego kucharzenia. Czekam na opis
wydarzeń z wymienioną w tytule.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

sos pomarańczowy
Truskawki
Koreczki - jak podawać?
pascha