Kartuzek raz jeszcze - gwoli wyjaśnienia

1. Data: 2003-02-03 17:48:43

Temat: Kartuzek raz jeszcze - gwoli wyjaśnienia
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaję sobie sprawę, że p. Kiljańska autorytetem może nie być. Ja tym
bardziej, bom nie botanik, ale za to zwykłam wierzyć w słowo pisane. A w
książeczce "Kwiaty w ogrodzie" (1976) pisze:"W ogródkach wiejskich często
uprawiany jest goździk brodaty, znany również pod nazwą kartuza".
Natomiast p. Mynett w książczynie "Goździki w ogródku" wytacza działo
naukowe:
" Gpździk brodaty nazywany też bywa goździkiem kartuzkiem, a to ze względu
na udział gatunku Dianthus carthusianorum w powstawaniu mieszańców
[...]wydały wielokrotne juz mieszańce, najbardziej zbliżone budową i
włściwościami do gożdzika brodatego i objęte wspólną nazwą - Dianthus
barbatus hybr."

Podsumowując - trochę to przypomina sprawę azalii japońskich, które
japońskimi nie są:-)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-02-04 08:11:42

Temat: Re: Kartuzek raz jeszcze - gwoli wyjaśnienia
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> [...]
> mieszańców [...]wydały wielokrotne juz mieszańce, najbardziej zbliżone
> budową i włściwościami do gożdzika brodatego i objęte wspólną nazwą -

No bo te gozdziki tak maja - najbardziej znany gozdzik wogole nie jest
gozdzikiem...
A kartuz latwiej i krocej wymowic, no i lepiej brzmi, niz np. gozdzik
skupiony :-)
Na marginesie: czy ktos z Was slyszal, zeby ktos na wsi mowil "gozdzik
brodaty"?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2003-02-04 09:17:18

Temat: Odp: Kartuzek raz jeszcze - gwoli wyjaśnienia
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> [...]
> skupiony :-)
> Na marginesie: czy ktos z Was slyszal, zeby ktos na wsi mowil "gozdzik

Pewnie, że nie u nas mówią cegiełki
Kaśka

4. Data: 2003-02-04 10:01:08

Temat: Re: Odp: Kartuzek raz jeszcze - gwoli wyjaśnienia
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in

> Pewnie, że nie u nas mówią cegiełki

U nas kamieniaki albo kamienne.
Branza budowlana ogolnie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-02-04 10:41:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> (...)
> Na marginesie: czy ktos z Was slyszal, zeby ktos na wsi mowil "gozdzik
> brodaty"?

Pewnie moi sąsiedzi słyszeli, bo nie znam ich nazwy popularnej :-)

Krycha&Co(ty)

6. Data: 2003-02-04 13:54:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> Na marginesie: czy ktos z Was slyszal, zeby ktos na wsi mowil "gozdzik
> brodaty"?

U mnie na wsi mowia "Sweet William" (Slodki William).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-02-04 14:25:38

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in

> U mnie na wsi mowia "Sweet William" (Slodki William).

Eeee, no tak.
Ciekawe, czy u Ciebie na wsi byliby w stanie wymowic "gozdzik"?
Bo "brodaty" to by chyba przeszlo...
Pozdrowienia - Ewa Sz. + pusta ciekawosc

8. Data: 2003-02-04 14:38:44

Od: "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkasz w strasznie snobistycznej wsi.Pozdrowienia.
wiadomości news:DCP%9.99914$i73.23829409@twister.neo.rr.com...

9. Data: 2003-02-04 15:17:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message news:
X...@1...17.1.38...

> Ciekawe, czy u Ciebie na wsi byliby w stanie wymowic "gozdzik"?

Skądże! Mojego nazwiska też nie potrafią wymówić.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michal Misiurewicz