Kawa.

1. Data: 2010-06-14 22:47:12

Temat: Kawa.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego kawa mnie usypia?
Mam zawsze lekko obniżone ciśnienie, więc powinna mnie stawiać do pionu.
Piję natomiast dużo mocnej herbaty (ok. 8 szklanek dziennie) i tylko ona
mnie utrzymuje w formie. I nie każda herbata to byc moze - działają na mnie
tylko nieliczne jej gatunki, w tym najlepiej angielska Yorkshire czarna.
Może dlatego, że sprowadzana z Anglii i oryginalna, a nie polska podróbka
pół na pół z sianem. Wożę ją ze sobą nawet na dalsze kilkudniowe wyjazdy,
bo kiedy nie mogę napić się dobrej herbaty, nie funkcjonuję. Kiedy zdarzy
się jednak, że choćby kilka godzin nie mam dostępu do niej, po powrocie do
domu rzucam się na mocny napar jak stara narkomanka na hasz.

2. Data: 2010-06-14 23:19:40

Temat: Re: Kawa.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:47:12 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> się jednak, że choćby kilka godzin nie mam dostępu do niej, po powrocie do
> domu rzucam się na mocny napar jak stara narkomanka na hasz.

c.d.

No więc o kawie: kiedy wypiję kawę, to praktycznie od razu nadaję się tylko
do pójścia spać.
Nie wiem, co to jest.

3. Data: 2010-06-15 00:26:51

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się jednak, że choćby kilka godzin nie mam dostępu do niej, po powrocie do
> domu rzucam się na mocny napar jak stara narkomanka na hasz.

Proszę słodzić kawę trzema łyżeczkami. Jeśli w organizmie nie ma zbyt wiele
cukru wtedy jego podwyższenie jest chwilowe i natychmiast jest nagły
spadek -> senność. Możliwe jest też iż powoduje znaczny wzrost cukru i to
też będzie się reprezentować sennością, ale miałoby to już wcześniejsze,
bardziej poważne powikłania.

Każdy człowiek ma odmienną wrażliwość na kofeinę.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

4. Data: 2010-06-15 05:39:49

Od: "teszekul" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę słodzić kawę trzema łyżeczkami. Jeśli w organizmie nie ma zbyt
> wiele cukru wtedy jego podwyższenie jest chwilowe i natychmiast jest nagły

a w swienta 6cioma? Idiota, zaleca wiencej trucizny jaką jest rafinowany
cukier

jk

5. Data: 2010-06-15 12:42:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jun 2010 02:26:51 +0200, Jarosław Kazimierz Grzyb napisał(a):

> [...]
> bardziej poważne powikłania.
>
> Każdy człowiek ma odmienną wrażliwość na kofeinę.

Dzięki, przemyślę to sobie.

6. Data: 2010-06-15 18:26:08

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jun 2010 00:47:12 +0200, Ikselka wrote:
> [...]
>tylko nieliczne jej gatunki, w tym najlepiej angielska Yorkshire czarna.

Byc moze jestes juz tak uzalezniona od kofeiny w herbacie, ze jakas
slaba kawa nie jest wystarczajaca :-)

>się jednak, że choćby kilka godzin nie mam dostępu do niej, po powrocie do
>domu rzucam się na mocny napar jak stara narkomanka na hasz.

Czas zaczac kuracje odwykowa.

J.

7. Data: 2010-06-15 22:23:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jun 2010 20:26:08 +0200, J.F. napisał(a):

> Byc moze jestes juz tak uzalezniona od kofeiny w herbacie, ze jakas
> slaba kawa nie jest wystarczajaca :-)

No ale żeby mnie aż usypiała???

> Czas zaczac kuracje odwykowa.
>
> J.

Żebym krócej żyła? - nie ma głupich. Szok "z odstawienia" potrafi być
groźniejszy w skutkach, niż sam nałóg ;-)
Herbatę piję od zawsze, mocną.
:-D

8. Data: 2010-06-15 23:35:58

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-16 00:23, Ikselka pisze:

> No ale żeby mnie aż usypiała???

> Żebym krócej żyła? - nie ma głupich. Szok "z odstawienia" potrafi być
> groźniejszy w skutkach, niż sam nałóg ;-)
> Herbatę piję od zawsze, mocną.

Ja też pije herbatę. Zawsze, ciągle. Ostatnio mniej mocną, ale nie
szczyny (za przeproszeniem).
Herbata nie zawiera kofeiny tylko kodeinę. Anse w sprawie herbaty mają
ci co jej nie pija, ci co pija tylko piwo albo wodę, więc się nie przejmuj!
Jeśli chodzi o kawę to mnie stawia na nogi, ale po paru godzinach
następuje u mnie po kawie senność. Każdy organizm inaczej reaguje i
trzymaj się swoich własnych spostrzeżen.

--
animka

9. Data: 2010-06-16 06:26:53

Od: "teszekul" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, przemyślę to sobie.

uważaj na rady tego trolla znanego na grupie.
Ok 8-12% populacji (rozkład zależny od geografii) ma paradoksalną reakcję na
kofeinę. Czyli mówiąc po ludzku działa na nich odwrotnie i nic na to nie
poradzisz. Chcesz iśc spać - wypij kawę.

Marzena

10. Data: 2010-06-16 10:52:12

Od: pattern <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Herbata nie zawiera kofeiny tylko kodeinę.

Częste zjawisko: napisać coś idiotycznego, byle tylko coś napisać.

p.

Alergia i alergolog
Wypadający bark - pytanie
niemożliwy pól głowy po jednym piwie