Kiedy cukier jest za niski?

1. Data: 2005-12-13 12:57:22

Temat: Kiedy cukier jest za niski?
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Proszę o info jaka jest norma cukru po godzinie od posiłku i czy wynik 79
jest ok czy już nie?

Anna S.

2. Data: 2005-12-13 14:35:32

Temat: Re: Kiedy cukier jest za niski?
Od: "J.S.K." <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o info jaka jest norma cukru po godzinie od posiłku i czy wynik 79
> jest ok czy już nie?

po posiłku norma jest 70-130 a na czczo 70-90/100

joanna

3. Data: 2005-12-13 14:52:25

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.12.05, około 13:57, Anna Styś bulgocze

> Proszę o info jaka jest norma cukru po godzinie od posiłku i czy wynik 79
> jest ok czy już nie?

Sam wynik po posiłku niewiele mówi. Jeśli osoba o której piszesz ma
problemy 'z cukrem' to trzeba zrobić krzywą. Może posiłek nie był o
wysokim indeksie glikemicznym, albo poziom glukozy już spadł, albo
wyjściowo był bardzo niski albo inne warianty. A może pacjent ma płaską
krzywą. Poza tym nie leczy się wyniku badania laboratoryjnego, tylko
pacjenta - trzeba uwzględnić 'stan kliniczny' :)

zdrówko!
--
ika - umop apisdn

4. Data: 2005-12-13 21:38:30

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości
> [...]
> krzywą. Poza tym nie leczy się wyniku badania laboratoryjnego, tylko
> pacjenta - trzeba uwzględnić 'stan kliniczny' :)

O rany, ale fachowe słownictwo. Mam problemy z cukrem po ciąży. W ciąży
miałam cukrzyce ciężarnych i teraz się boje. Mam napady głodu, robi mi się
wtedy słabo, trzęse się i wali mi serce. Po zjedzeniu czegoś wszystko
ustępuje, więc myślałam, że to może hypoglikemia.

Pozdrawiam,
Anna S.

5. Data: 2005-12-14 00:02:21

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Sty?" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 79

Tak na prawdę, to nie ma normy na poziom cukru w 1 godzinę po posiłku.
Mierzenie glikemii w 1 godzinę o posiłku zaleca się tylko ciężarnym. U
całej reszty ludzi pomiaru dokonuje się w wystandardyzowanych warunkach:
120 minut po rozpoczęciu posiłku. I norma jest wtedy do 140mg/dL
Właściwie nie jest powiedziane od ilu (nie ma ograniczenia dolnego). Z
drugiej strony zaś czego wymagać, skoro nie ma nawewt jednomyślnej
definicji hipoglikemii. Najogólniejsze dane mówią o ok.45mg/dl. Z
drugiej strony zaś, objawy niedocukrzenia mogą mieć miejsce już przy
glikemii <56mg/dL. Z kolejnej zaś strony organizm narażony zostaje na
zwiększone wydzielanie glukagonu i adrenaliny (mają podnieść glikemię)
juz poniżej 65mg/dL. I o ile dobrze pamiętam, to przy glikemii <70mg/dl,
wytłumiane jest wydzielanie insuliny.
Ważne jest, czy wynik który podałaś jest:
1 - na glukometrze/w laboratorium,
2 - jeśli w laboratorium, to jak dużoczassu upłynęło od pobrania, do
oznaczenia, no i czy
3 - było (to oznaczenie) wykonywane w osoczu, czy krwi oraz
4 - czy krew była pobierana do probówek zawierajacych inhibitory
glikolizy w erytrocytach (co co godzinę poziom spada o około 7%???
chyba, bo erytrocyty muszą coś żreć, a nie mają zapasów własnych0

No z grubsza tak.

> O rany, ale fachowe słownictwo. Mam problemy z cukrem po ci?ży. W
> ci?ży
> miałam cukrzyce ciężarnych i teraz się boje. Mam napady głodu, robi mi
> się
> wtedy słabo, trzęse się i wali mi serce. Po zjedzeniu czego? wszystko
> ustępuje, więc my?lałam, że to może hypoglikemia.

Zajrzyj na stronkę: http://www.montignac.pl/gi.htm
Mozliwe, że miałaś hipoglikemię - z trzech miałaś 2 (objawy+niska
wartość w pomiarze+ustępowanie po zjedzeniu). Jeśli miałaś cukrzycę
ciężarnych, która nie stanowi u Ciebie po ciąży problemu, to jednak
jesteś w grupie podwyższonego ryzyka. Moim zdaniem warto zgłosić się do
lekarza zajmującego się cukrzyca, który powie Ci parę słów o tym i powie
też co powinnać i kiedy nadzorować. Bo jako osobę z grupy ryzyka
powinnaś corocznie wykonywać zestaw badań, by w razie czego rozpocząć
interwencję leczniczą. A BTW io tak najskuteczniejsze jest zmienienie
stylu życia (2x bardziej skuteczne, niż badane leki przeciwcukrzycowe).
Z tym, że najtrudniej utrzymać ten zmieniony styl przez całe życie:-)
--
Marek Li

6. Data: 2005-12-15 10:44:44

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ważne jest, czy wynik który podałaś jest:
> 1 - na glukometrze/w laboratorium,

Sama badałam glukometrem po 1 godzinie. Zbadam teraz po 2. Pytam bo od
pewnego czasu źle się czuje.

Anna S.

7. Data: 2005-12-15 13:30:06

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Sama badałam glukometrem po 1 godzinie. Zbadam teraz po 2. Pytam bo od
> pewnego czasu źle się czuje.

Pamiętaj o nakładaniu odpowiednio dużej i nie wyciskanej kropli krwi.
Wiele glukometrów daje kroplozależne wyniki.
--
Marek Li

8. Data: 2005-12-15 13:50:40

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pamiętaj o nakładaniu odpowiednio dużej i nie wyciskanej kropli krwi.
> Wiele glukometrów daje kroplozależne wyniki.

A dlaczego nie mogę wyciskać? Zawsze tak robie.

Anna S.

9. Data: 2005-12-15 21:02:13

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego nie mogę wyciskać? Zawsze tak robie.

Do badania powinna być użyta luźno spadająca kropla. Nie należy
wyciskać, gdyż zamiast krwi, wyciskana kropla zawiera krew zmieszaną w
jakimś stopniu z płynem tkankowym. A w płynie tkankowym stężenie glukozy
jest dużo niższe niż we krwi/osoczu. Im bardziej wyciskana kropla, tym
większy błąd pomiaru.
Innymi słowy: trzeba kłuć wystarczająco głęboko (z bocznych pól
opuszek - gdzie mniej boli i lepsze ukrwienie).
Jeśli ktoś musi wykonywać dużo pomiarów, a naprawdę bardzo boleśnie
odczuwa nakłucia, to ma do wyboru: część pobrań dokonywać z płatka ucha
(tak, jak to robią muzycy) lub zakup nakłuwacza, którym można krew
pobierać z innych miejsc niż opuszki (zwykle kłębu, przedramienia,
itd.). Drugie rozwiązanie daje wprawdzie pewną różnicę w odniesieniu do
wyników z opuszki ale ginie to w ilości pomiarów.
--
Marek Li

Jakie leki po transferze (in vitro) ???
Do lekarzy - puchnięcie