Kiedy i jak mówić dziecku o śmierci mamy?

71. Data: 2010-10-07 15:13:08

Temat: Re: Kiedy i jak mówić dziecku o śmierci mamy?
Od: " Iwon(K)a" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@o...pl> napisał(a):

> Dnia 2010-10-07 15:47, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:

czy

> Iwon(k)a, weź no trochę poluzuj, bo Ci żyłka pęknie.

glupota ludzka wciaz mnie mierzi. Zylki jeszcze wytrzymuja :)

> Pogadać se
> przyszedł chłopak po prostu.

licze, ze jeszcze calkiem nie oglupial. Ale zeby tu?....hm

> Ty już doszłaś do takiego etapu, że tylko
> ze specjalistami gadasz?

kompetecja sie zawsze dla mnie liczy, w kazdym aspekcie zycia.

i.

72. Data: 2010-10-07 15:19:32

Od: "Szaulo" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2010-10-07 15:47, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:

> Iwon(k)a, weź no trochę poluzuj, bo Ci żyłka pęknie. Pogadać se przyszedł
> chłopak po prostu. Ty już doszłaś do takiego etapu, że tylko ze
> specjalistami gadasz?

No proszę, niby choleryczka, a sangwinika rozumie.

Tak, Iwonk..a, nie wykluczam poradzenia się również specjalisty, psychologa
(chociaż i tu co najmniej dwóch zagląda), jeżeli uznam, że tego potrzebuję.

A teraz odp...l się ode mnie z łaski swojej.

Mam cię w KF, więc tak czy inaczej nie sil się specjalnie na reakcje na moje
posty.
No chyba że to silniejsze od ciebie.

Szaulo

73. Data: 2010-10-07 15:23:41

Od: " Iwon(K)a" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szaulo <z...@p...pl> napisał(a):

> [...]
>
> A teraz odp...l się ode mnie z łaski swojej.
>
> Mam cię w KF, więc tak czy inaczej nie sil się specjalnie na reakcje na

skoro masz mnie w KF to sie odp...l ode mnie i sie wysil nie czytac mnie, i
odpowiadac za czyimis plecami. Chyba, ze to silniejsze od ciebie.

i.

74. Data: 2010-10-07 17:01:15

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
>
> Iwon(k)a, weź no trochę poluzuj, bo Ci żyłka pęknie. Pogadać se przyszedł
> chłopak po prostu. Ty już doszłaś do takiego etapu, że tylko ze

Jakoś dziwnie się zgadzam- podpisuję się pod tym, co napisała Iwon(K)a.
Qrko- nie czujesz żadnego dysonansu czytując Szaulo?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

75. Data: 2010-10-07 17:12:56

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Jeśli nawet pamiętają, to wyłącznie poprzez jakieś emocje.
> Jaki miałoby mieć to wpływ na ewentualne Twoje postępowanie z dzieckiem?
>
> Ewa
Dokładnie_o_emocje_tu_chodzi. W ogóle- życie ludzkie jest zaznaczone
emocjami. To odróżnia jedną chwilę od drugiej. Oboje muszą być gotowi na to
(Szaulo i jego dziecko). Z tego, co tutaj czytam- napisałem mu- ma zapewne
poradnie rodzinną, psychologów. Tam psycholog po rozmowie z nim coś będzie w
stanie mu poradzić- coś takiego akurat dla niego. Jeśli zrobi to (powie o
śmierci mamy) niewłaściwie- dziecko może ponieść ogromne straty w swojej
psychice.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

76. Data: 2010-10-07 17:20:16

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-07 19:01, Chiron pisze:

> Jakoś dziwnie się zgadzam- podpisuję się pod tym, co napisała Iwon(K)a.
> Qrko- nie czujesz żadnego dysonansu czytując Szaulo?

No jak to Chironie? to tutaj już nie można dyskutować spraw związanych z
psychologią? A co to za różnica, co czujesz, kiedy czytujesz Szaulo?
Problem jest jasno zarysowany i chyba niezależny od konkretnej osoby.

Powiem Ci, że sama często mam ochotę tutaj pogadać o różnych sprawach,
które mnie nurtują, ale mam obawy przed takimi właśnie reakcjami, jak
m.in. reakcja Iwonki. I zazwyczaj w ogóle nie piszę o żadnych problemach
albo piszę opłotkami, albo korzystam z tego, co piszą inni. Natomiast
podziwiam, że niektórzy się na takie pisanie wprost ważą.

Podyskutować o czymś można zawsze i wcale nie trzeba się stosować do rad
tutaj podsuwanych. Każdy z nas ma na tyle rozsądku, że zwróci się do
specjalisty, kiedy nie będzie mógł sobie sam poradzić.

Ewa

77. Data: 2010-10-07 17:34:50

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> No jak to Chironie? to tutaj już nie można dyskutować spraw związanych z
> psychologią? A co to za różnica, co czujesz, kiedy czytujesz Szaulo?
> Problem jest jasno zarysowany i chyba niezależny od konkretnej osoby.
Zależny- bardzo. Właśnie chodzi o to, co czujesz. Nie co sobie myślisz. Tu
głową nic nie poradzisz. Ja odnoszę wrażenie, że Szaulo potrzebuje
konkretnej procedury na wszelkie sytuacje życiowe- i to mnie niepokoi. Tak-
dokładnie procedury. Brak mi w nim choćby odrobiny refleksji. Medeo- nie
chcę go personalnie atakować- tak właśnie sam to odbieram- ale naprawdę nie
czujesz żadnego dysonansu?

> [...]
> albo piszę opłotkami, albo korzystam z tego, co piszą inni. Natomiast
> podziwiam, że niektórzy się na takie pisanie wprost ważą.
Zdaje się, że mamy tu zwykłe przeniesienie- po prostu IMO utożsamiłaś się z
nim. Czy potrafisz całkiem na zimno ocenić jego postępowanie? Spróbuj. A
znajdziesz odwagę, by się tym z nami podzielić?

> Podyskutować o czymś można zawsze i wcale nie trzeba się stosować do rad
> tutaj podsuwanych.
Ależ oczywiście

>Każdy z nas ma na tyle rozsądku, że zwróci się do specjalisty, kiedy nie
>będzie mógł sobie sam poradzić.
No tu już trochę przesadziłaś:-)

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

78. Data: 2010-10-07 18:06:41

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-07 19:01, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> Jakoś dziwnie się zgadzam- podpisuję się pod tym, co napisała Iwon(K)a.
> Qrko- nie czujesz żadnego dysonansu czytując Szaulo?

Ewentualny dysonans eliminuję za pomocą świadomego oddechu.
Ale żeby zaraz dziwnie?

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

79. Data: 2010-10-07 18:18:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-07 19:34, Chiron pisze:

> Zależny- bardzo. Właśnie chodzi o to, co czujesz. Nie co sobie myślisz.
> Tu głową nic nie poradzisz. Ja odnoszę wrażenie, że Szaulo potrzebuje
> konkretnej procedury na wszelkie sytuacje życiowe- i to mnie niepokoi.

Ależ Tobie się wszystko pomyliło! On (czy ktokolwiek inny) powinien
przychodzić tutaj po to właśnie, żeby podzielić się myślami i poczytać,
co myślą inni, natomiast w swoim własnym życiu ZROBIĆ to, co czuje, że
jest dla niego odpowiednie i dobre.

NB A "warsztaty" to pewnie czucie i wiara, a nie procedury.

> Tak- dokładnie procedury. Brak mi w nim choćby odrobiny refleksji.

Refleksja jest myślą właśnie, nie emocją.

> Medeo

Nie pisz do mnie per "medeo". To mój nick, ale podpisuję się imieniem.

>- nie chcę go personalnie atakować- tak właśnie sam to odbieram-
> ale naprawdę nie czujesz żadnego dysonansu?

Jakiego dysonansu?
Jedyny dysonans, jaki czuję, to robienie ze zwykłego tematu do dyskusji
ataków personalnych.

> Zdaje się, że mamy tu zwykłe przeniesienie- po prostu IMO utożsamiłaś
> się z nim. Czy potrafisz całkiem na zimno ocenić jego postępowanie?

Mam ocenić pytanie, które zadał? - bo innego postępowania tu nie widzę.
To dobrze, że o tym myśli i przygotowuje się do tego.

> No tu już trochę przesadziłaś:-)

Nie sądzę. Chyba że się wypisujesz z grona rozsądnych.

Ewa

80. Data: 2010-10-07 18:35:28

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-07 19:34, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Tu głową nic nie poradzisz. Ja odnoszę wrażenie, że Szaulo potrzebuje
> konkretnej procedury na wszelkie sytuacje życiowe- i to mnie niepokoi.

A dopuszczasz myśl, że to wrażenie Twoje i Ty masz z tym problem?

> Tak- dokładnie procedury. Brak mi w nim choćby odrobiny refleksji.
> Medeo- nie chcę go personalnie atakować- tak właśnie sam to odbieram-
> ale naprawdę nie czujesz żadnego dysonansu?

Chironie, my nie chcemy Ci przecież odbierać odbioru. Odbieraj sobie co
chcesz i jak chcesz.

> Zdaje się, że mamy tu zwykłe przeniesienie- po prostu IMO utożsamiłaś
> się z nim. Czy potrafisz całkiem na zimno ocenić jego postępowanie?
> Spróbuj. A znajdziesz odwagę, by się tym z nami podzielić?

Po takim wstępie to strach tu cokolwiek pisać.

> Ależ oczywiście

> No tu już trochę przesadziłaś:-)

Pamiętaj Chironie, każdy się wypowiada przez pryzmat własnych traum.

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

Kiedy umrę...
DO WAS !!!
Będziecie zmuszane do badań ginekologicznych.
Coś nowego dla obrońców rodziców Róży
Co z nami jest nie tak, z perspektywy innych?