Kiedy rwac orzechy na orzechówke

1. Data: 2003-06-16 12:13:36

Temat: Kiedy rwac orzechy na orzechówke
Od: "Strumik" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich.
Zwracam sie z pytaniem bo wlasnie zamierzam w tym roku jakas orzechóweczke
"ukrecic"
No wlasnie ....kiedy zrywac orzechy na orzechówke zeby fajnie wyszla.
Jest ponoc jakas zasada, ze zrywa sie te orzechy 1 czy tez 15-go lipca ?
Czy ktos potrafi mi wyjasnic kiedy najlepiej te orzechy rwac ?
Z góry dzieki i pozdrawiam

1. Data: 2003-06-16 12:34:29

Temat: Re: Kiedy rwac orzechy na orzechówke
Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Strumik" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam Wszystkich.
> Zwracam sie z pytaniem bo wlasnie zamierzam w tym roku jakas orzechóweczke
> "ukrecic"
> No wlasnie ....kiedy zrywac orzechy na orzechówke zeby fajnie wyszla.

Witam serdecznie.
Słyszałam, że należy ją zrobić przed Janem, czyli przed ... którymś tam
czerwca . Ja robię dziś lub jutro, orzechy są już okazałe(zachodnia Polska),
pozdrawiam Julita (rzadko się ujawniam, ale czytam namiętniewszystko prawie
codziennie

1. Data: 2003-06-16 13:05:27

Od: "Strumik" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"julita" <j...@p...fm> wrote in message

> [...]
Polska),
> pozdrawiam Julita (rzadko się ujawniam, ale czytam namiętniewszystko

A czy będę niedyskretny jeśli zapytam wg jakiego przepisu koleżanka robi tę
swoją orzechóweczkę?

1. Data: 2003-06-16 19:33:09

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A czy będę niedyskretny jeśli zapytam wg jakiego przepisu koleżanka robi

> swoją orzechóweczkę?
>
> Moja orzechóweczka wg przepisu moich rodziców:
10sztuk orzechów rozdrobnić( uwaga na sok okropnie barwi wszystko co się da
i trudno usunąć plamy)
0,5 litra spirytusu zalać te orzechy
odstawić na 3 tygodnie
odcedzić płyn orzechy wyrzucić,
przechowywać w ciemnym szkle.
Mój tato proponuje kurację co dzień na czczo 20gram( podobno leczy wrzody
żołądka).
W przypadku silnych bóli żołądka działa szybko i skutecznie
pozdrawiam serdecznie Julita

1. Data: 2003-06-16 19:41:19

Od: sstefan <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-16 15:05, Użytkownik Strumik napisał:
> [...]
>
> prawie

> A czy będę niedyskretny jeśli zapytam wg jakiego przepisu koleżanka robi tę

.. orzechy zrywa się kiedy są jeszcze zielone i nie mają twardej
skorupki w środku
.. metoda ortodoksyjna - orzechy pokroić w ćwiartki i zalać spirytusem,
od przedszkola zapobieram w celach leczniczych
Stefan

1. Data: 2003-06-17 12:02:50

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "julita" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> Słyszałam, że należy ją zrobić przed Janem, czyli przed ... którymś tam
> czerwca .

Jana jest 24 czerwca. Już chyba mozna zrywać. Na bóle żoładka jak znalazł,
nawet dla dzieci - oczywiście w odpowiednich ilościach.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-06-17 18:27:21

Od: "Strumik" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żołądka).
> W przypadku silnych bóli żołądka działa szybko i skutecznie

Dzięki ale toć to strasznie mocne będzie 100% prawie czy aby nie powinna to
być wódka zamiast tego spirtu ? Albo wody może trochę dolać się należy tak
coby w jakieś 40 % utrafić ... ?
pozdrowienia S

1. Data: 2003-06-17 20:27:40

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://home.pacbell.net/jbcp/contents.htm

--
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750

1. Data: 2003-06-17 22:27:01

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jun 2003 20:27:21 +0200, "Strumik" <s...@a...pl>
wrote:

>Dzięki ale toć to strasznie mocne będzie 100% prawie czy aby nie powinna to
>być wódka zamiast tego spirtu ? Albo wody może trochę dolać się należy tak
>coby w jakieś 40 % utrafić ... ?

Nie tylko mocne ale i nie do picia - to co podano to nie przepis na
orzechowke a na nalew orzechowy...
Orzechowka to wodka ze stosownym (na smak) dodatkiem nalewu
orzechowego, delikatnie (bardzo delikatnie) doslodzona i ciut
dobarwiona karmelem, czasem troche doprawiona innymi przyprawami
ziolowymi - Cieslaka szukac w balaganie mi sie teraz nie chce.
Jakbys walnal pare glebszych czystego, nierozcienczonego nalewu
orzechowego to ja nie zycze sobie byc w poblizu - bo jak konia z
kopytami ci nie dostarcza to i kanibalizm w rachube wchodzic moze -
zoladek pobudza nieludzko!
Nalew orzechowy poza doprawianiem orzechowki uzywa sie w charakterze
LEKARSTWA - w ilosciach pojedynczych mililitrow jednorazowo.

--
Darek

1. Data: 2003-06-18 09:37:27

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lipca ?
> Czy ktos potrafi mi wyjasnic kiedy najlepiej te orzechy rwac ?

Sprawdzałem dzisiaj, IMO jest za wcześnie, jeszcze z dwa tygodnie. (
przynajmniej u nas)

--
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750