Re: Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...

From: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...
Date: Sun, 26 Jan 2014 12:01:22 +0100
<lbua03$j8i$1@node2.news.atman.pl> <lbuci1$hup$1@node1.news.atman.pl>
<lbudco$mkn$1@node2.news.atman.pl>
<52e2c41f$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2cc33$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2cd22$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2cf67$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
<npfrn2si4jt3.me585khydn0g$.dlg@40tude.net>
<52e2d427$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2d766$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2d900$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2daab$0$2219$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2de4c$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2e383$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2e79f$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
<52e2ec5f$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<52e37fa0$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
<52e38c51$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
<52e38f35$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
<52e42af1$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu 2014-01-25 22:21, FEniks pisze:

> Czyli tam, gdzie szwankuje demokracja.

No nie wiem czy to jest taka prosta zależność. Porozmawiajmy na
przykładzie budowy domu u nas i w Rosji.
Żeby u nas wybudować dom musisz mieć pierdylion pozwoleń. W Rosji musisz
mieć pół pierdyliona lub dwa pierdyliony pozwoleń - nie wiem, ale to że
jakieś pozowlenia trzeba tam mieć jest więcej niż pewne . Tu i tu aby
sprawniej sprawę załatwić musisz zyskać przychylność wydających
pozwolenia. Jednym ze sposobów jest danie w łapę. Faktem statystycznym
jest, że jeśli padnie propozycja, to rosyjski urzędnik częściej z niej
skorzysta niż polski. Nie zaryzykuję tezy, że polski urzędnik ma wyższy
poziom moralności od rosyjskiego (statystycznie). Powodu tego, że ruski
bierze częściej niż polski upatruję w tym, że polski bardziej boi się
wziąć niż ruski. A to oznacza, że w naszej nieszwankującej demokracji
jest dosyć dobrze rozwinięty aparat represji, ukierunkowany na różne
przejawy nieprawidłowości na najniższych szczeblach. I do pewnego
stopnia można sobie to chwalić. Ogranicza to korupcję i parę innych
rzeczy. Problemem jest to kiedy działa to tam gdzie niekoniecznie
powinno. Urzędnik może bać się wziąć w łapę, ale może też i bać się
wydania korzystnej decyzji bez brania w łapę z obawy o podejrzenia.
Odchodząc od łapówkarstwa a pozostając przy aparacie represji
ukierunkowanym na niskie szczeble mamy sytuacje różne. Straż miejska
pełniąca funkcje biznesowe pod pretekstem pełnienia funkcji
porządkowych. Tzw. Pomoc Społeczna pełniąca funkcje Policji życia
rodzinnego. Nie możesz sobie dziargać szydełkiem sweterków i sprzedawać
na allegro ot tak - musisz założyć działaność i podlegać represjom
skarbowym nieadekwatnym do skali działalności Itp. Wszystko skierowane
na codzienną aktywność zwykłego obywatela. Przeglądając różne fora
internetowe często możemy się natknąć na ludzi którzy już dostosowali
się mentalnie do tego systemu :) Wypowiedź takiego delikwenta z reguły
brzmi mniej więcej tak: "Jadąc rowerem po szosie mam 5 km, gdybym
pojechał przez las było by to 2 km, chciał bym się was jednak szanowni
forumowicze zapytać czy jazda rowerem po lesie jest legalna ?" :)
Wracając do tematu zasadniczego Rosja vs Polska. Nikt nie mówi że tam
aparatu represji niet. On jest. Tylko jest nieco mniej ukierunkowany na
to co u nas. Ale bez obaw. Tam gdzie trzeba wszystko działa jak trzeba.
W Rosji ekoterroryści za swoje akcje idą pierdla. U nas w wyniku
ekoterroryzmu padają strategiczne inwestycje.

Może trzeba Korwinowi podpowiedzieć, by nie głosił, że wprowadzi
monarchię. To zbyt szokujące by zyskać poparcie. Niech głosi że
wprowadzi szwankującą demokrację :)

Dębska