Kielbasa w piwie

1. Data: 2003-07-30 22:37:40

Temat: Kielbasa w piwie
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam! :-))
Dzisiaj na obiad kosztowalam kielbase w piwie. Przy okazji przegladalam
czasopisma. Oto co znalazlam w Polityce, w dziale "Kultura" (sic!), artykul
Piotra Sarzyńskiego pod duzo mowiacym tytulem "Dmuchanie w banana". Oto
fragmencik:
"Twórczość zawsze skłania do eksperymentów, a czasy przełomu sprzyjają
odważnym, wynoszą ich na piedestały. Czy dziś, w 2003r., można już
zweryfikowac osiągnięcia dekady, wskazać liderów, którzy przetrwają? Obecny
na wystawie Marcin Berdyszak ma w swym dorobku prace, w których urządzenia
mechaniczne wykorzystywane są do nadmuchiwania sztucznych bananów. Można w
tym pomyśle doszukać się złośliwej alegorii współczesnej młodej sztuki
polskiej, gdzie wielki wysiłek służy błahej sprawie. Ale można też odczytać
ją w budujący sposób: oto z dobrze znanych nam skrawków życia wykreowana
zostaje całkiem nowa rzeczywistość. Na tej wystawie podobnego dylematu
dostarcza niemal każda praca."
Przelykajac kesy kielbasy i wczytujac sie w tresc artykulu doszukalam sie w
nim kilku niescislosci, ale ogolnie jest OK. Polecam przeczytanie calosci!
:-)))))
Kielbasa w piwie (przepis normalny):
1/2 kg bialej kielbasy
3 szklanki piwa jasnego, piwa, nie popluczyn
duza cebula
3 zabki czosnku
2 lyzki maki
4 lyzki masla
sol, pieprz, przyprawa do zup
Piwo zagotowac. Wlozyc do niego kielbase w calosci, zabki czosnku i grubo
pokrojona cebule. Gotowac na malym ogniu pol godziny, przykryte. Potem
odstawic na pol godziny.
Wylowic cebule i czosnek (technika dowolna, byle skuteczna). Zmiazdzyc to.
Zrobic zasmazke (maslo+ maka), dodac zmiazdzona cebule z czosnkiem, pieprz,
przyprawe do zup i zalac to wszystko piwem. Podgrzac.
Kielbase w tym czasie pokroic w grube plastry. Na koniec zalac ja sosem
piwnym.
Podawac z ziemniakami, z jasnym piwem w kuflu.

Poziomka

1. Data: 2003-07-30 22:39:36

Temat: Re: Kielbasa w piwie
Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> Dzisiaj na obiad kosztowalam kielbase w piwie.
Nie wysilaj się, nikt tego i tak nie czyta. Wszyscy są na emigracji.
Hrehrehrehre
dżdżownica

1. Data: 2003-07-30 23:11:35

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-31 00:39, osoba przedstawiająca się jako 'dżdżownica'
zechciała zauważyć:

> Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> Nie wysilaj się, nikt tego i tak nie czyta. Wszyscy są na emigracji.

Przesadzasz. Mnie to piwo zaintrygowało.

R.

1. Data: 2003-07-30 23:14:05

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> napisał w
wiadomości news:bg9j93$ej0$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Przesadzasz. Mnie to piwo zaintrygowało.
Ale Ty nie jesteś na emigracji, nie grzejesz się w ciepełku dochodzących
bananów.
hrehrehrehre
Musi Ci wystarczyć kiełbasa w piwie, prowincjuszu!
dżdżownica

1. Data: 2003-07-30 23:31:18

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-31 01:14, osoba przedstawiająca się jako 'dżdżownica'
zechciała zauważyć:

Białej kiełbasy nie lubię. Piwo owszem.

R.

1. Data: 2003-07-30 23:32:45

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> napisał w
wiadomości news:bg9ke2$l6q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Białej kiełbasy nie lubię. Piwo owszem.
Brak Ci patriotyzmu. Zrób se banana w piwie!
dżdżownica

1. Data: 2003-07-30 23:34:34

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości

Marcin Berdyszak ma w swym dorobku prace, w których urządzenia
> mechaniczne wykorzystywane są do nadmuchiwania sztucznych bananów.

A co Ty sie tych bananow czepilas, jak rzep psiego ogona?

> Przelykajac kesy kielbasy i wczytujac sie w tresc artykulu doszukalam sie
> nim kilku niescislosci

jakich?
> Kielbasa w piwie (przepis normalny):

a jaki jest nienormalny?

> 1/2 kg bialej kielbasy
> 3 szklanki piwa jasnego, piwa, nie popluczyn

co nazywasz popluczynami, a co piwem?

> 2 lyzki maki

mozna mniej

> 4 lyzki masla

tez mniej proponuje, 3 plaskie maks

przyprawa do zup

jesli Ci smakuje, nie ma sprawy, dla mnie nieszczegolne, ss lepsiej

> Wylowic cebule i czosnek (technika dowolna, byle skuteczna). Zmiazdzyc to.

Zgadzam sie

> Zrobic zasmazke (maslo+ maka), dodac zmiazdzona cebule z czosnkiem,
pieprz,
i zalac to wszystko piwem. Podgrzac.
> Kielbase w tym czasie pokroic w grube plastry.

Wole takie srednie

Na koniec zalac ja sosem
> piwnym.

Jasne:-)

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-07-30 23:55:54

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-31 01:32, osoba przedstawiająca się jako 'dżdżownica'
zechciała zauważyć:

> Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> napisał w
> wiadomości news:bg9ke2$l6q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Brak Ci patriotyzmu. Zrób se banana w piwie!

Błąd. Mam czarny razowiec na zakwasie, samodzielnie wytopiony smalec ze
skwarkami oraz własnoręcznie przygotowane ogórki małosolne. Popijam
wszystko Kadarką od bratanków.

R.

1. Data: 2003-07-31 00:08:03

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun#gdynia.mm.pl> napisał w
wiadomości news:bg9ls7$ses$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Błąd. Mam czarny razowiec na zakwasie, samodzielnie wytopiony smalec ze
> skwarkami oraz własnoręcznie przygotowane ogórki małosolne. Popijam
> wszystko Kadarką od bratanków.
I ta Kadarka Cie gubi, że udajesz kosmopolita, a jesteś sknera to w promocji
w markecie kupujesz takie cóś. Bez tej Kadarki to byłoby tak: podsmażana
słoninka w płatach zdruzgotana przyprawami wedle gustu, trochę surowa, ale
zmiękczona i rozgrzana do niemożliwości. Razowiec i małosolne, jak
najbardziej i do tego gminiucha schłodzona do oleistości. I tym skuć się jak
cochon, koniecznie z przyjacielem.
A co ja jestem jakaś szajbnięta emigrantka, aby w nocy rad udzielać
kulinarnych?
Czołem Kolego, śpij spokojnie!
dżdżownica

1. Data: 2003-07-31 00:20:44

Od: "ogr" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dżdżownica" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wysilaj się, nikt tego i tak nie czyta. Wszyscy są na emigracji.
> Hrehrehrehre
> dżdżownica

I tu się mylisz Dżdżowniczko kochana. Ja Wasz wierny Ogr jestem tutaj cały
czas i to czytam.
Walizek nie pakuję, emigrować do Republiki Bananowej nie zamierzam. Zresztą,
jak widzę wiele osób jeszcze nie wie, czy zamknąć te walizki, wyjechać
daleko czy zostać tu wśród tych pól i łąk, kraju bocianich gniazd, wierzb
płaczących itd. Straszne to dla Nich rozdarcie. Szczególnie, że grupy na
yahoo gó****** chodzą. Ale Prezydent Rep. Bananowej nadaje ze Stanów i
takich problemów nie ma.

Pozdrawiam Cię serdecznie Poziomko,
Pozdrawiam Cię serdecznie Dżdżowniczko,
Wasze przepisy to istne pychotki, mniam, mniam, mniam,
Wasz nieskory do emigracji
ogr

czosnek w oleju - fermentacja?
Muszki owocowe