Re: Kilka uwag ad 1 anonimowość

1. Data: 2018-01-18 17:07:11

Temat: Re: Kilka uwag ad 1 anonimowość
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 11:01, Stokrotka pisze:

> Ma nie widzieć danyh imię , nazwisko , pesel, wiek ma znać z
> dokładnością do np 5 lat, dzieci , co do roku, małe dzieci co połowę
> roku, niemowlaki, co do miesiąca.

Może numer ubezpieczenia :-)Trochę to bez sensu, ale skoro Ty w tym
widzisz jakąś logikę.

2. Data: 2018-01-18 20:02:10

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może numer ubezpieczenia :-)
> Trochę to bez sensu, ale skoro Ty w tym
> widzisz jakąś logikę.

Numer ubezpieczenia jest w sensie unikalności
podobny do Peselu.
Więc raczej inny numer.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-01-18 20:10:27

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:02, Stokrotka pisze:

> Numer ubezpieczenia jest w sensie unikalności
> podobny do Peselu.
> Więc raczej inny numer.

Ale to musi być jakiś unikalny numer, bo inaczej burdel się zrobi w
dokumentacji.

4. Data: 2018-01-18 20:20:36

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to musi być jakiś unikalny numer, bo inaczej burdel się zrobi w
> dokumentacji.

Nie musi być.
Spytaj informatyka.
W uproszczeniu:
Każda wizyta ma unikalny mumer.
To komputer wie kto (np jaki Pesel) ma ten numer wizyty.
Medyk nie widzi kto, medyk widzi umikalny numer wizyty.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2018-01-18 20:28:05

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:20, Stokrotka pisze:

> [...]
> To komputer wie kto (np jaki Pesel) ma ten numer wizyty.
> Medyk nie widzi kto, medyk widzi umikalny numer wizyty.

Aaaa! O to Ci chodzi. Co prawda nie mam pojęcia, poco miało by to być
tak komplikowane, ale może i dałoby się technicznie rozwiązać. Tylko
skąd komputer będzie wiedział, kto przyszedł na wizytę?

6. Data: 2018-01-18 20:33:22

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aaaa! O to Ci chodzi. Co prawda nie mam pojęcia,
> poco miało by to być tak komplikowane,
> ale może i dałoby się technicznie rozwiązać. Tylko
> skąd komputer będzie wiedział, kto przyszedł na wizytę?

Komputer pszecież, jak napisałam wie, ktury pesel odpowiada kturemu numerowi
wizyty.
Pytasz więc pewnie o to skąd kompuyter ma wiedzieć
ktury numer wizyty pszyszedł do medyka?
Np pacjent dostaje unikalny numer wizyty na kartce.

Po co to?
Żeby medyk nie znał imienia , nazwiska , i innyh danyh,
by pewni acjenci nie byli traktowani gożej niż inni.
Wiem, ze i tak będą, bo np medyk nie lubi brunetek
albo woli te z kszywym nosem. ALe zawsze będzie mniej możliwości szkodzenia
komuś.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-01-18 20:37:33

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:33, Stokrotka pisze:

> Komputer pszecież, jak napisałam wie, ktury pesel odpowiada kturemu
> numerowi wizyty.

Ale jak ma ów komputer stwierdzić, kto przyszedł? Ktosmusi mu
powiedzieć. Rejestratorka albo lekarz. No i drugiproblem, to recepty.
Będziemy recepty anonimowo wystawiać?

> Pytasz więc pewnie o to skąd kompuyter ma wiedzieć
> ktury numer wizyty pszyszedł do medyka?
> Np pacjent dostaje unikalny numer wizyty na kartce.

Od kogo?

> Po co to?
> Żeby medyk nie znał imienia , nazwiska , i innyh danyh,
> by pewni acjenci nie byli traktowani gożej niż inni.

Czyli wnoszę, iż wuażasz, iż medycy dyskryminują przypadkowe osoby tylko
z tegopowodu, że mają powiedzmy 3 cyfrę w PESEL "1"?

> Wiem, ze i tak będą, bo np medyk nie lubi brunetek
> albo woli te z kszywym nosem. ALe zawsze będzie mniej możliwości
> szkodzenia komuś.

No właśnie.

8. Data: 2018-01-18 20:46:02

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak ma ów komputer stwierdzić, kto przyszedł? Ktosmusi mu
> powiedzieć. Rejestratorka albo lekarz. No i drugiproblem, to recepty.
> Będziemy recepty anonimowo wystawiać?

> Od kogo?

W ostateczności w rejestracji. ALe może też rejestrując się pszez internet,
czyli od komputera dostaje ten numer. Może też być automat wypluwający
numerek podobny jak na większej poczcie.

> Czyli wnoszę, iż wuażasz,
> iż medycy dyskryminują przypadkowe osoby tylko
> z tegopowodu, że mają powiedzmy 3 cyfrę w PESEL "1"?

Być może, ale raczej z tej pszyczyny, że nazywają się Arkady Abacki,
albo dlatego, że ubezpieczenie jest finansowane ze środkuw publicznyh, a nie
za pieniądze z indywidualnego podatku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2018-01-18 23:39:10

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:46, Stokrotka pisze:

> W ostateczności w rejestracji. ALe może też rejestrując się pszez
> internet, czyli od komputera dostaje ten numer. Może też być automat
> wypluwający numerek podobny jak na większej poczcie.

Tylko, jak podchodzisz do okienka, to absolutnie żadnego znaczenia nie
ma, ile i jakich listów wysłałaś w ciągu ostatniego roku. Lekarzowi te
informacje się przydają.

> Być może, ale raczej z tej pszyczyny, że nazywają się Arkady Abacki,
> albo dlatego, że ubezpieczenie jest finansowane ze środkuw publicznyh, a
> nie za pieniądze z indywidualnego podatku.

Na szczęście sporadycznie bywam u lekarzy, tym nie mniej o ile się
orientuję, że w innych godzinach lekarz przyjmuje na NFZ, a w innych (a
czasem innym miejscu). I tak będzie wiedział, kto jak płaci.

10. Data: 2018-01-18 23:45:03

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-18 o 20:20, Stokrotka pisze:

> [...]
> To komputer wie kto (np jaki Pesel) ma ten numer wizyty.
> Medyk nie widzi kto, medyk widzi umikalny numer wizyty.

Teraz to nie prowadzą kart pacjenta. Wszystko mają w kompuyerach.
Lekarz ma swój kod.

--
animka

ilość krwi do badania