Re: Kilkuletni test żarówek ''energooszczędnych''.

From: "Paweł Adamczyk" <a...@...lodz.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.rec.dom
Subject: Re: Kilkuletni test żarówek ''energooszczędnych''.
Date: Fri, 14 May 2004 13:20:59 +0200

Użytkownik "Arkadiusz Gawronowski" <a...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c828s2$5v$1@nemesis.news.tpi.pl...
[ciach]
> Tez slyszalem o minimalnej przerwie pomiedzy wylaczeniem i wlaczeniem, ale
> wydawalo mi sie, ze bylo to ok. 15-20s. Zreszta, czasem jak dorwaly sie

Z tego, co zapamiętałem na pudełku było napisane ok. 60 s. Dokładnie
niestety nie pamiętam, a pudełko wyrzuciłem.
Ale może różnica wynika z tego, że mój egzemplarz to nie był "LongLife" -
dokładnie nazywał się Dulux EL
Wspólczesne LongLife'y Osrama nie mają już wogóle tego ograniczenia
(producent podkreśla ten fakt w swoich materiałach).

[ciach]

> [...]
> realo-podobnym. Byly dwa rodzaje - LongLife (na pudelku pisze 12 lat
> gwarancji) i chyba Eco... (6 lat gwarancji). Kupilem LongLife i w POKu
> zapytalem jaki jest okres gwarancyjny (tak na wszelki wypadek, zeby
porownac
> czy jest tak samo jak w innym sklepie). Bez wahania Pani za lada
> odpowiedziala mi, ze rok, bo w Polsce nie obowiazuje 12, blablabla. To
> pytam, czy aby na pewno, bo podobno polski dystrybutor na LL zapewnia 5
lat,
> a na Eco chyba 3. Poszukala i znalazla ;) - musiala mi przyznac racje :P

W sklepie, w którym kilka dni temu kupiłem nowego Osrama LongLife dostałem
gwarancję na 10 lat - na pudełku była stosowna nalepka po polsku.
12 lat jest to szacowana przez producenta trwałość żarówki.

Pozdrawiam

Paweł Adamczyk