Re: Kłamcy...

Data: 2009-10-14 18:29:41
Temat: Re: Kłamcy...
Od: glob <r...@g...com>

Józefinka wrote:

> Zaprawdę

Tak, łatwość z jaką myli się smak kobiety i jej intuicja w wyborze
mężczyzny, sprawia wrażenie jakiejś niepojętej ślepoty, i zarazem
głupoty-- ona zakocha się w mężczyźnie dlatego że taki dystyngowany,
albo taki '' subtelny'' drugorzędne wartości socjalne, towarzyskie
będą dla niej ważniejsze kształtów ciała, wartości ducha, kobieta
skarpetkę kocha, a nie ciało, wąsik a nie twarz, krój marynarki nie
zaś klatkę piersiową. Kobietę odurzy brudny liryzm grafomana ,
zachwyci tani patos głupca, uwiedzie szyk wykwintnisia, kobieta nie
umie demaskować, daje się nabrać ponieważ sama nabiera. Ale ona na
własnej poezji zna się tyleż, co na męskiej i w tym jest równie , a
może bardziej nieudolna.