Klarowny sok jablkowy

1. Data: 2005-08-14 13:24:47

Temat: Klarowny sok jablkowy
Od: "ziemianin" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jablka zaczynaja spadac z drzew w moim ogrodzie i jak co roku zamierzamy
zrobic sok jablkowy. Ale... W zeszlych latach sok z sokownika byl metny.
Czy jest jakis sposob na otrzymanie klarownego napoju?

Pozdrawiam.
Tadeusz Ziemianin.

2. Data: 2005-08-14 13:30:43

Temat: Re: Klarowny sok jablkowy
Od: "andersen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ziemianin" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jablka zaczynaja spadac z drzew w moim ogrodzie i jak co roku zamierzamy
> zrobic sok jablkowy. Ale... W zeszlych latach sok z sokownika byl metny.
> Czy jest jakis sposob na otrzymanie klarownego napoju?

PRZEPRASZAMY GRUPA W PRZEBUDOWIE
PRUBUJEMY ZŁAPAĆ ŁOSIA, CO SIĘ TU ZAPLĄTAŁ I DEPORTOWAĆ DO KAMPINOSU

a.

3. Data: 2005-08-14 14:35:05

Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik andersen napisał:
> Użytkownik "ziemianin" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> PRZEPRASZAMY GRUPA W PRZEBUDOWIE
> PRUBUJEMY ZŁAPAĆ ŁOSIA, CO SIĘ TU ZAPLĄTAŁ I DEPORTOWAĆ DO KAMPINOSU
>
> a.

Dlaczego urzadzasz sobie nagonke?
To juz przekracza granice dobrego smaku (ktorego na tej grupie
wiekszosci nie brakuje :) )

HOX

PS.
Dzisiaj przymierzam sie do pizzy z blachy z piekarnika.
Czy dodanie sera (w kawalkach) do ciasta drozdzowego przed
pieczeniem jest dobrym pomyslem? Czy ciasto sie nie zepsuje
i nie wyjdzie z tego tragedia?

4. Data: 2005-08-14 14:39:35

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wodorotlenek" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego urzadzasz sobie nagonke?
> To juz przekracza granice dobrego smaku (ktorego na tej grupie
> wiekszosci nie brakuje :) )

To chyba andersena gonią

d.

5. Data: 2005-08-14 15:05:47

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wodorotlenek napisał:

> Dzisiaj przymierzam sie do pizzy z blachy z piekarnika.
> Czy dodanie sera (w kawalkach) do ciasta drozdzowego przed
> pieczeniem jest dobrym pomyslem? Czy ciasto sie nie zepsuje
> i nie wyjdzie z tego tragedia?

Nie zepsuje, nie tragedia, ale nie dawaj. Ser na górę.
--
pa, BBjk

6. Data: 2005-08-14 15:45:17

Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BasiaBjk napisał:

> Nie zepsuje, nie tragedia, ale nie dawaj. Ser na górę.

Dobra, ser na gore, pieke bo czas leci... :)

HOX

7. Data: 2005-08-15 00:54:33

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):
> Nie zepsuje, nie tragedia, ale nie dawaj. Ser na górę.

To jest przykład dobrego [wynajetego w centrum] krakowskiego smaku jak
mniemam?
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-08-15 07:01:34

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> To jest przykład dobrego [wynajetego w centrum] krakowskiego smaku jak
> mniemam?

To był raczej przykład klasycznego włoskiego smaku. Ciasto do
tradycyjnej pizzy jest bez sera, co nie znaczy, że jego dodatek byłby
tragedią.
--
pa, BBjk

9. Data: 2005-08-15 13:41:26

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> To był raczej przykład klasycznego włoskiego smaku. Ciasto do
> tradycyjnej pizzy jest bez sera, co nie znaczy, że jego dodatek byłby
> tragedią.

No widzisz jaki głąb ze mnie, nie załapałem nic a nic. Mam nadzieję, że
dobrze wypoczęłaś i dzielnie bedziesz znosic moje uszczypliwości [znaczy
sie odpowiedzi na twoje ... ;-(}
pozdr. - nieustępliwy wielbiciel - Jerzy

10. Data: 2005-08-15 17:57:13

Temat: Klarowny sok - na temat
Od: "beluczak" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ziemianin <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zrobic sok jablkowy. Ale... W zeszlych latach sok z sokownika byl metny.
> Czy jest jakis sposob na otrzymanie klarownego napoju?

Podobno dodanie odtłuszczonego mleka lub roztworu żelatyny do surowego soku
powostuje, ze sok się odmętnia a wytwarza się osad, który opada na dno i
który można po prostu zebrać. Należy tylko sprawdzić doświadczalnie ile
mleka lub żelatyny potrzeba, żeby nie nalać zbyt dużo i żeby nie wyszedł sok
mleczno-jabłkowy.
Jest też napisane, że jeżeli sok jest zbyt mało cierpki, to osad mógłby nie
wytrącać się. Prosze pisać jak wyszło.
Powodzenia.

kiszone śliwki
Łosiu z ulicy Białostockiej
Władziu, przypominam Ci regulamin i narazie wybaczam
Precz z chamstwem na prk
musztarda