Re: Klejenie blachy ocynk do drewna

From: --+ sA+An +-- <s...@6...il>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Klejenie blachy ocynk do drewna
Date: Fri, 29 Apr 2005 22:37:32 +0200

MirekM napisał(a):

> Zabudowywanie rur gazowych i zaworow jest bardzo niebezpieczne i nielegalne
> z punktu widzenia prawa budowlanego.
> Przyjdzie 'kontrol z gazowni' i poprosza aby konstrukcje rozebrac i jeszcze
> mandat wlepia.
> W razie nawet najmniejszej nieszczelnosci zaworu z zabudowanych
> przestrzeniach stezenie gazu bardzo szybko wzrasta do stezenia wybuchowego.
> Wbrew pozorom tego typu nieszczelnosci sa bardzo czeste.

Zabudowa, którą zrobiłem posiada dwa otwory wentylacyjne o śr. 125mm,
ponadto osłania tylko spawane odcinki rur, krociec końcowy natomiast
jest w całości dostępny z rewizji (o wymiarach 82x20cm), więc jest
możliwy jego demontaż/montaż/pomiar szczelności/dostęp do zaworu.
Prawo budowlane nie precyzuje, co oznacza " łatwo usuwalna masa
tynkarska niepowodujaca korozji przewodów.", nie jest też napisane, że
zabudowa wentylowaną płytą g-k jest zabroniona. Jak dla mnie nie ma
łatwiej demontowalnego materiału budowlanego niż płyta g-k. Ponadto rury
już po zabudowaniu i zamontowaniu giętkiego przyłącza do kuchenki były
sprawdzane urządzeniem pomiarowym przez gazownika, i wykazał on pełną
szczelność.

Ok, ale co z łączeniem blachy i drwna? Oprócz distalu można to czymś
jeszcze połączyć?