Klejenie blachy ocynk do drewna

1. Data: 2005-04-29 19:09:42

Temat: Klejenie blachy ocynk do drewna
Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcę zrobić sobie rewizyjną klapkę w ścianie (dostęp do gazu) i mój
patent jest następujący: montuję w otworze magnesy, a drzwiczki są z
blachy, która sobie elegancko do magnesików przylega. Patent znany i
sprawdzony, ale... zabrałem się za to ja, więc coś musiałem jak zwykle
spieerdf/g.d.dfg.gjhd olić.

Otóż, blacha jest 0.5mm, więc dosyć giętka. Pomyślałem, że dobrze byłoby
ją podkleić np. na kawałek sklejki przy pomocy wielokrotnie stosowanego
i sprawdzonego pattexa-kleju montażowego. Tak też uczyniłem i zostawiłem
do związania. Kiedy przyszedłem, zobaczyłem, że nie związało, a klej
wszedł z blachą w dziwną reakcję, zaczęło brązowieć i śmierdzieć
niezgorzej niż płyn do trwałej ondulacji mojej babci.
Zdrapałem wilgotne jeszcze cholerstwo ( rzeczony klej montażowy, który
zdążył w międzyczasie wypaczyć sklejkę), brudząc przy tym psa, podłogę i
siebie i zasiadłem do komputera, aby zadać na grupie następujące pytanie:
Czym "to", czyli sklejkę i blachę ocynkowaną do cholery połączyć?
Sklejać, przykręcać, na ślinę, jak? Może ktoś przekaże jakąś radę
strudzonemu majsterkowiczowi z bożej łaski? Dodam, że zależy mi na
jednoczesnej lekkości i sztywności, bo na tym chcę już przy pomocy
silikonu nakleić potem płytki ścienne.

So, help!

2. Data: 2005-04-29 19:21:52

Temat: Re: Klejenie blachy ocynk do drewna
Od: "MirekM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
>
> Chcę zrobić sobie rewizyjną klapkę w ścianie (dostęp do gazu) i mój

Zabudowywanie rur gazowych i zaworow jest bardzo niebezpieczne i nielegalne
z punktu widzenia prawa budowlanego.
Przyjdzie 'kontrol z gazowni' i poprosza aby konstrukcje rozebrac i jeszcze
mandat wlepia.
W razie nawet najmniejszej nieszczelnosci zaworu z zabudowanych
przestrzeniach stezenie gazu bardzo szybko wzrasta do stezenia wybuchowego.
Wbrew pozorom tego typu nieszczelnosci sa bardzo czeste.

3. Data: 2005-04-29 20:37:32

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

MirekM napisał(a):

> [...]
> przestrzeniach stezenie gazu bardzo szybko wzrasta do stezenia wybuchowego.
> Wbrew pozorom tego typu nieszczelnosci sa bardzo czeste.

Zabudowa, którą zrobiłem posiada dwa otwory wentylacyjne o śr. 125mm,
ponadto osłania tylko spawane odcinki rur, krociec końcowy natomiast
jest w całości dostępny z rewizji (o wymiarach 82x20cm), więc jest
możliwy jego demontaż/montaż/pomiar szczelności/dostęp do zaworu.
Prawo budowlane nie precyzuje, co oznacza " łatwo usuwalna masa
tynkarska niepowodujaca korozji przewodów.", nie jest też napisane, że
zabudowa wentylowaną płytą g-k jest zabroniona. Jak dla mnie nie ma
łatwiej demontowalnego materiału budowlanego niż płyta g-k. Ponadto rury
już po zabudowaniu i zamontowaniu giętkiego przyłącza do kuchenki były
sprawdzane urządzeniem pomiarowym przez gazownika, i wykazał on pełną
szczelność.

Ok, ale co z łączeniem blachy i drwna? Oprócz distalu można to czymś
jeszcze połączyć?

4. Data: 2005-04-29 20:40:03

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, ale co z łączeniem blachy i drwna? Oprócz distalu można to czymś
> jeszcze połączyć?

Ja to bym to skręcił kilkoma wkrętami lub śrubkami.
Pozdrawiam Krzysiek

5. Data: 2005-04-29 20:41:47

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof napisał(a):

> Ja to bym to skręcił kilkoma wkrętami lub śrubkami.
> Pozdrawiam Krzysiek

Chyba tak, albo łącznie, klejenie np. Distalem jak mi poradzono na
pl.misc.budowanie i do tego paroma wkrętami złapię.

dzięki

6. Data: 2005-05-04 08:52:02

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

--+ sA+An +-- wrote:

> [...]
> strudzonemu majsterkowiczowi z bożej łaski? Dodam, że zależy mi na
> jednoczesnej lekkości i sztywności, bo na tym chcę już przy pomocy

Rzeczonym silikonem (po dokładnym odtłuszczeniu) lub klejem do glazury (tym
drugim sposobem wykonałem podobny patent)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

czy przemalowanie nowych mebli ma sens?
podloga drewniana w przedpokoju
tapicerka - środki czystości
Czym lepiej uszczelnić drzwi-gąbką czy silikonem?
Kożuch