Kłopoty z opuncjami

1. Data: 2003-03-31 19:23:22

Temat: Kłopoty z opuncjami
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyciągnęłam opuncje z zimowiska w piwnicy i przypomniało mi się: dlaczego
człony są długie, chude, nie stojące sztywno i wzniesione do góry, tylko
raczej pokładające się? Lato spędzają na powietrzu, zimę jw., prawie nie są
nawożone, ziemia uboga (żwirek, keramzyt, odrobina torfu, piasek, odrobina
ziemi kompostowej). Przykro na nie patrzeć - w końcu czy częstowiduje się
opuncje podwiązane do patyczka?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-04-01 07:19:42

Temat: Re: Kłopoty z opuncjami
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> ziemi kompostowej). Przykro na nie patrzeć - w końcu czy częstowiduje się

Mam watpliwosci co do tej zimy w piwnicy - kaktusom chyba najbardziej
potrzebne jest słońce. Wszystkie niedogodności znoszą, ale cienia nie.
Moje kaktusiska (bez opuncji) stoją przy południowej szybie całą zimę,
u znajomych opuncje (prawie takie wielkie jak ja cała) też.

Krycha&Co(ty)

3. Data: 2003-04-01 08:41:03

Temat: Odp: Kłopoty z opuncjami
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b6a4jr$8cp$...@a...news.tpi.pl...

> i przypomniało mi się: dlaczego > człony są długie, chude, nie stojące
sztywno i wzniesione do góry

Wiosna??? :-)))
Pozdrawiam :-)
Jansuz

4. Data: 2003-04-01 09:00:37

Od: "Yugo" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyciągnęłam opuncje [...]

Mi to wygląda na
a) mimo, że były w piwnicy, temperatura była jednak troszkę za wysoka
b) jeżeli w dodatku są dziwnie jasno- zielone, to na pewno niedobór światła
:(
Najlepiej będzie delikatnie pozbyć się tych wybrakowanych członów i
zapomnieć o całej sprawie. Opuncja niedługo dojdzie do siebie i będzie rosła
sobie pięknie.

5. Data: 2003-04-01 09:22:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yugo" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Najlepiej będzie delikatnie pozbyć się tych wybrakowanych członów i
> zapomnieć o całej sprawie. Opuncja niedługo dojdzie do siebie i będzie

Piwnica nieogrzewana, temperatura chyba poniżej 5 st.C tej zimy. Kolor nie
jest jasny. A do piwnicy wyrzucam, bo po pierwsze w pokoju nie ma
miejsca:-), a po drugie daję tam wszystkie kaktust w nadziei, że KIEDYŚ
wrescie zakwitną. Faktycznie obetnę te chude człony.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-04-01 13:55:00

Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej będzie delikatnie pozbyć się tych wybrakowanych członów i
> zapomnieć o całej sprawie. > Pozdrawiam

Drzyjcie Panowie.
Zosia :)))

szukałem w wyszukiwarce i nic