Re: Kolano

Data: 2003-05-01 20:23:08
Temat: Re: Kolano
Od: "Dorota***" <d...@o...pl>

Poza tym chciałabym nauczyć się jeździć na
> snowbordzie.

Najprawdopodobniej będziesz mogła. Ja z usuniętym więzadłem krzyżowym
przednim i bez łękotki m.in jeżdżę na nartach. Trzeba tylko dobrze wzmocnić
prostowniki i zginacze kolana.

.> lekarz nie mówi nic na ten temat.

Bo prawdopodobnie dopiero podczas operacji stwierdzi, co się faktycznie
dzieje. Usg i rentgen raczej nie wykazują ich stanu ( z tego , co ja wiem i
jak było u mnie).

> Chodzi mi też o to czy chondromalacja jest całkowicie zaleczalna bo
czytałam w

Zależy, którego stopnia masz chondromalację.I jakie są Twoje predyspozycje.
Ale dokładnie nie wiem, spytaj lekarza.

.>I jeszcze jedno pytanko to po jakim czasie już
> fikałaś po zabiegu i czy chodziłaś potem na jakieś zabiegi
rehabilitacyjne??

Całkiem dobrze po miesiącu. Na drugi dzień po zabiegu wstawałam itd., po
tygodniu kazano mi odstawić kule i normalnie chodziłam. Zabiegi
rehabilitacyjne mają wzmocnić mięśnie, więc jeśli wiesz, co robić, możesz
ćwiczyć w domu .Innych zabiegów poza ćwiczeniami nie miałam.

> Swojego czasu pisałam już na sci.medycyna ale tam nie doczekałam się
jakiejś
> bardziej konkretnej odpowiedzi.

Na pl.sci.medycyna jest BARDZO dużo artykułow o kolanach - przeszukaj
archiwum, a nie pytaj na grupie, bo temat był wiele razy tam poruszany, więc
mogą być znudzeni odpowiadaniem.

Dorota