Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 3

121. Data: 2006-02-22 00:25:38

Temat: Re: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 3
Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia pp napisał(a) w wiadomości <news:dtg5rs$hcc$1@inews.gazeta.pl>
takie słowa:

> No a jak oni wciaz beda twierdzic ze tratw nie beda budowac, bo im sie one
> naleza? Bo ciezko na statku pracowali i cos im sie od zycia nalezy i
> sprawiedliwosc spoleczna wymaga zeby im te trwatwy zapewnic?

A co będzie, gdy grupa mniejszościowa będzie "swoje wiedziała" i wszystkich
zmusi do działania prowadzącego do zguby? Akurat to jest dużo bardziej
prawdopodobne. A rozwiązań doskonałych nie ma.

> I zebys im tu
> XIX wicznego kapitalizmu nie zaprowadzal, bo oni swoje wiedza i ze sa w
> wiekszosci i trzeba sie dogadywac i szanowac ich wartosci i przekonania?

Niczego bym nie zaprowadzał. Mówiłem o przekonywaniu.

Amnesiak

122. Data: 2006-02-22 00:44:32

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia pp napisał(a) w wiadomości <news:dtg70r$luj$1@inews.gazeta.pl>
takie słowa:

> No kurna! jaka interpretacja?? czy jak komus zabierasz10% a komus innemu 50%
> to jest interpretacja?

Interpretacją jest nazywaniem tego 'kradzieżą', tudzież 'niesprawiedliwym
działaniem'.

> Moze bys zaczal w ogole od uzasadnienia te rzekomej sprawiedliwosci podatku
> prograsewnygo?

Napisałem o tym dzisiaj w innym poście. To jeden z argumentów za podatkiem
progresywnym. O innych też już pisałem w tym wątku.

> no ale moja prawda ustalana jest przeze mnie? A Twoja?

Ktokolwiek by ją ustalał, nie roszczę sobie prawa do uczynienia z niej
podstawy sprawiedliwości w państwie.

> to znaczy o jakiej sprawie mowisz? Bo akurat ostatnie wybory zadnej
> zgodnosci opinii nie pokazaly.

Nie jest to pełna zgodność, ale zdecydowana większość wyborców opowiedziała
się za jakąś formułą państwa socjalnego.

> Ales sie przyczepil do tego podatku liniowego! Chodzi o generalna zasade -
> mmniej Panstwa, wiecej wolnosci i swobody i szczescia i dobrobytu :). I o
> zasady tu chodzi i kierunek w ktirym ten kraj bedzie podazal. A nie o 3x15,
> 6x 12, itp itd
> Mi po prostu opcja ta wydaje sie lepsza i nie wydaje mi sie zebym
> kogokolwiek deprecjonowal.

No to może już teraz rozumiesz, że stwierdznie "mi ta opcja wydaje się
lepsza" różni się zasadniczo od wykrzykiwania, że to nie jest żadna opcja,
ale niewzruszona prawda, a ci, którzy tego nie pojmują, to są nieuki,
zawistnicy itd? Nie mam już na myśli Twoich słów, ale taki jest właśnie
język wypowiedzi naszych neoliberalnych elit. Wspomnę tylko czołowego
publicystę ekonomicznego z GW, Witolda Gadomskiego czy (w wersji soft)
"pana, który zawsze się mylił" ;)

> ydaje mi sie ze usilujesz dorabiac jakas dziwna ideologie, ktorej wydaje mi
> sie sam nawet do konca nie czujesz, do "pustych" hasel i chwytow wyborczych
> partii, ktora skusila Cie "rozprawa z agentami i ukladem okraglostolowym".

No tutaj to już pojechałeś po bandzie :) Wpadka, kolego ;)

Amnesiak

123. Data: 2006-02-22 00:57:13

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia pp napisał(a) w wiadomości <news:dtg823$po2$1@inews.gazeta.pl>
takie słowa:

> O matko Boska! Czy Ty naprawde nie rozumiesz, ze to zaden podatek
> solidarnosciowy nie jest?? Ze roznbudowany i skomplikowany system podatkowy
> to rozbuchana i skomplikowana administracja zarzadzajaca nim i dystrybuujaca
> go, zzerajaca go w polowie??

To, że system podatkowy jest skomplikowany, nie wynika z jego
proporcjonalności. Podatki mogą być proporcjonalne i bardzo proste
jednocześnie.

> Ze szczescia swojego nie mozna budowac na
> zasilkach panstwowych? Ze zawsze na swiecie beda pokrzywdzone grupy
> spoleczne? Ze mozna takim ludziom inaczej pomagac niz poprzez rozbuchany
> system samozzerajacych sie glodowych dotacji, zapomog, zasilkow i tym
> podobnych, ktore niczego nie rozwiazuja tak naprawde a jedynie konserwuja
> biede i pozbawiaja motywacji?? Chlopie obudz sie!!

To Ty raczej zacznij rozmawiać ze mną, a nie z samym sobą. Już drugi raz
wymyślasz sobie moje poglądy. Druga wpadka, chłopie ;)

Jestem przeciwnikiem zasiłków, zapomóg i tego rodzaju świadczeń. Właśnie
dlatego, że konserwują biedę.

> A juz te teksty o smutku to moglbys sobie darowac, naprawde, wstyd. To sie
> nazywa granie na emocjach chyba hmmmm. Albo rozmawiamy o rozwiazaniach
> systemowych albo zapodajemy glodne kawalki ala sprawa dla reportera.

Ten 'smutek' wstawiła autocenzura :). Pierwotnie miało być tak:

Gdy ci "zaradni", którym szczęście sprzyjało, mówią
teraz, że wszystko zawdzięczają tylko sobie, a obciążenie ich podatkiem
solidarnościowym, który chociaż częściowo wyrówna to, co los pokrzywił ;),
to ich "okradanie", i jeszcze odwołują się do moralności, to zachowują się
strasznie arogancko.

Bo nie był to argument za takim czy innym rozwiązaniem systemowym, tylko
kontra do Twojej aroganckiej sugestii, że ci, którym się powiodło, poziom
materialny zawedzięczają tylko sobie. Nawiasem mówiąc: czy nazywanie
pewnego rozwiązania podatkowego kradzieżą nie jest graniem na emocjach?

Amnesiak

124. Data: 2006-02-22 08:55:51

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak<a...@T...pl>

> [...]
>
> To, że system podatkowy jest skomplikowany, nie wynika z jego
> proporcjonalności. Podatki mogą być proporcjonalne i bardzo proste

A cóż to za demon zamienił Ci 'progresywność' na 'proporcjonalność'?! :D
Może demon prawdy i sprawiedliwości? Bo, faktycznie, podatki mogą być
[wprost] proporcjonalne [do dochodów] i bardzo proste ;D

Paff

125. Data: 2006-02-22 08:57:12

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> Ależ oczywiście. Dla nich to byłaby podwyżka.
> Straciliby po równowartość paczki papierosów miesięcznie.
> Wielkie nieszczęście i skandal, bezprawie i niesprawiedliwość.

Niektorzy paczki fajek, ale wiekszosc obiad na kilka dni.

> Dla ludzi, którzy oddają nieproporcjonalnie wysoką część wysokich dochodów
> to NIE jest drobiazg.
> Dla tych, którzy chcą, żeby nie karano ich za wyższe zarobki brutto, to
NIE
> jest drobiazg.

Eeeeee, dla biednego umniejszasz kwote do paczki fajek,
dla bogatego rozdmuchujesz to do granic mozliwosci.

> Narody mające w rękach mózgi innych narodów - nie denerwują, tylko
wywołują
> niepowstrzymany rechot.

Podobnie pisales gdy mowilem o mozliwych manipulacji w sondazach.
Tez mi zarzucales paranoje.

Pozdrawiam,
Duch

126. Data: 2006-02-22 08:58:46

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w wiadomości

> Zgodnie z danymi GUS 60 proc. żyje *poniżej* minimum socjalnego. 15 proc.
> ludzi to może żyć poniżej minimum egzystencji (chociaż nie mam tutaj
> dokładnych danych). Życie "na krawędzi" minimum socjalnego jest życiem
> bardzo przyzwoitym ;)

Ok, dzieki za poprawke. :)
Rzeczywiscie chodzi o minimum socjalne oraz minimum egzystencji.
Pozdrawiam,
Duch

127. Data: 2006-02-22 09:12:29

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

[...]
> Podobnie pisales gdy mowilem o mozliwych manipulacji w sondazach.
> Tez mi zarzucales paranoje.

Ostatnia próba:

*Narody* mające w rękach *mózgi* innych *narodów".

No i zdrowia życzę, niezmiennie :)

Paff

128. Data: 2006-02-22 09:34:35

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak<a...@T...pl>

> [...]
> powiodło, poziom materialny zawedzięczają tylko sobie. Nawiasem
> mówiąc: czy nazywanie pewnego rozwiązania podatkowego kradzieżą nie

Cny Amnezjuszu, a nie miałbyś ochoty przedstawić swojej całościowej wizji
systemowej?
"Państwo według Amnezjaka, czyli Nowa Utopia", mm?

Paff

129. Data: 2006-02-22 09:35:48

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak w news:xis8187atlnd$.63vakhanyllu.dlg@40tude.net:

> [...]
> los pokrzywił ;), to ich "okradanie", i jeszcze odwołują się do
> moralności, to zachowują się strasznie arogancko.

Wyrównać za los?! A nie sądzisz że jednak los jakoś
sobie radzi z "wyrównywaniem"? Czy jeśli "bogaty"
straci najbliższych w wypadku, to mniej cierpi,
bo to był akurat samolot lecący na Karaiby?

A nie sądzisz, że i tak (bez progresywnego) płaciliby więcej?
I dlatego, że większe dochody, i dlatego, że dokonując wielu
operacji obciążonych różnymi opłatami skarbowymi i od
czynności cywilno-prawnych płacą co chwilę podatki dodatkowe.

Może też np. powinniśmy posegregować uczniów w szkole
i kazać zdolniejszym (skoro los im "dał") realizować
szeroki program, a mniej zdolnym minimalny program
na te same oceny?

Natek

130. Data: 2006-02-22 11:50:30

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia niezbecki napisał(a) w wiadomości
<news:dth8ui$86s$1@news.onet.pl> takie słowa:

> A cóż to za demon zamienił Ci 'progresywność' na 'proporcjonalność'?! :D
> Może demon prawdy i sprawiedliwości? Bo, faktycznie, podatki mogą być
> [wprost] proporcjonalne [do dochodów] i bardzo proste ;D

Demon drugonocny :)

Amnesiak

Psychiatra - to pacjent w bialym fartuchu?
Jestem zrozpaczona :(
buraki i inne takie...
terapia poznawczo - behawioralna
Magia a Psychologia czyli Neuronauka stosowana ;)