Re: Kolejny...

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Kolejny...
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 19 May 2011 15:14:34 +0200

Dnia Wed, 18 May 2011 17:14:14 +0200, Ikselka napisał(a):

> Ale przecież własnie Ci tłumaczę, ze ja się końca swiata nie boję.

Mało tego - twierdzę, że tego rodzaju "strachy" (koniec świata, czarna
wołga itp) rodzą się w prymitywnych środowiskach lub u ludzi o osłabionej
odporności psychicznej (alkohol itp). Przykład: moja wieloletnia najlepsza
koleżanka z dzieciństwa, córka alkoholików, ale to taaakichchchch... że
jej. W ich domu ciągle się czegoś bano. Udzielało się to i mnie, bo często
tam bywałam. Ponieważ jednak miałam rodziców jakich miałam, szybko się z
tym u mnie rozprawiali - i nie było problemu. Inaczej u mojej koleżanki,
jej rodzice nie byli dla niej oparciem, to ona musiała się nimi fizycznie
zajmować, a oni zatruwali ją swoimi pijackiki strachami, do tego stopnia,
ze ona chwilami była wręcz chora ze strachu - a to że "jak będą dwie kosy
(wtedy siódemki, dziś pewnie boi się jedynek) w oznaczeniu roku, to będzie
koniec świata", a to że "czarna wołga"", a to... i tak ciągle. Znając dziś
pośrednio (przez znajomych) jej dzieci (z nią samą kontakty są sporadyczne)
widzę, że jej dzieci, dziś już dorośli mężczyźni, wierzą w różne strachy i
gusła, dosłownie chwilami są roztrzęsionymi babami. Najgorsze, że ja wiem,
dlaczego i niestety mam rację...
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei