Re: Kolejny monolog

Data: 2006-05-04 19:25:04
Temat: Re: Kolejny monolog
Od: "Justyna N" <c...@p...pl>

news:e3dar2$rgf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Justyna N; <445a0ca3$3@news.home.net.pl> :

> Nadal nie zgadzam się z definicją - pal diabli źródła tego stanu, pal
> diabli konsekwencje fizjologiczno-psychiczne w krótkim i długim okresie
> czasu, ale ... dlaczego odpisujesz na moje posty? Powiesz, że nie
> używałaś emocji/nie było emocji? - błąd. Moje posty są zbyt złożone
> stylistycznie/językowo, żeby wykorzystać przy odpowiadaniu na nie czyste
> kwestie tkwiące w pamięci typu [chyba nic nie pokręciłem w anglijskim]:
>
> I - how do you do.
> ans. - how do you do.

Cóż za skromność ;)
Już odpowiadam-odpisuję na Twoje posty, bo kwiatki nie chcą mi odpowiadać
;p
A tak poważnie to jak już pisałam mój stan opiera się na analizie emocji i
tym samym opanowaniu ich. "Rozmowa" z Tobą czy kimkolwiek na grupie ułatwia
mi ową analizę.

> No, rzeczywiście jestem zły na kolegę.

> Różnica pomiędzy interakcją w której na czymś mi zależy i kontaktem z
> sytuacją, która mi "leży". Jeżeli będzie mi zależało, to nie będę
> podpierał się "ucierpieniem" swojego ego, bo nie rozwiążę sytuacji. ;)
> jestem na kogoś zły z *jakiegoś_powodu* - zamiast szukać w swoim ego
> muszę znaleźc ten powód.

I odreagowujesz. Powrzeszczysz na kolegę i jest Ci lepiej. Napisałam Ci już
jaki jest powód. Nie jesteś zły, bo ktoś jest głupi. Jesteś, bo ktoś Cie nie
posłuchał, zawiódł Cie. Jeśli się nad tym głębiej zastanowisz też na to
wpadniesz.
Ja nie krzycze na ludzi nawet jak mnie zdenerwują. Nie wyżywam się na nich,
ale też nie tłumię emocji. Emocje to energia-jeżeli się na kogoś
powydzierasz to rozładujesz nagromadzoną złość. A przecież tą energię można
zainwestować w coś innego. Naprzykład w wytłumaczenie koledze co zrobił źle.

> Mnie tam coraz bardziej podoba się "uzewnętrznianie" emocji zamiast
> szukania wytłumaczeń - to ostatnie robiłem dosyć długo i szczerze
> powiem, że jest to świetny sposób na przeczekanie dostatecznie długiego
> czasu, po którym sama fizjologia załata "dziury".

J.w.

> Wszystko ma swoją cenę. Czasami nie warto jej płacić.

Czasami lepiej wybrać mniejsze zło.

--
c...@p...pl

"Życie nieświadome nie jest warte tego,