Re: Kolejny monolog

Data: 2006-05-04 16:40:35
Temat: Re: Kolejny monolog
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

Justyna N; <445a0ca3$3@news.home.net.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> >
> Stop, stop. Nie mówię o odrzuceniu emocji tylko o opanowaniu ich.

Nadal nie zgadzam się z definicją - pal diabli źródła tego stanu, pal
diabli konsekwencje fizjologiczno-psychiczne w krótkim i długim okresie
czasu, ale ... dlaczego odpisujesz na moje posty? Powiesz, że nie
używałaś emocji/nie było emocji? - błąd. Moje posty są zbyt złożone
stylistycznie/językowo, żeby wykorzystać przy odpowiadaniu na nie czyste
kwestie tkwiące w pamięci typu [chyba nic nie pokręciłem w anglijskim]:

I - how do you do.
ans. - how do you do.

> Emocje są
> elementem człowieczeństwa. Wyzbywając się ich odrzuciałabym część siebie.
> Żeby to lepiej wytłumaczyć podam Ci przykład.
> Wyobraź sobie, że kolega z Twojej pracy (abstrahując od twojego zawodu-to
> nie istotne) zrobił coś źle, coś popsuł (jakąś maszynę czy coś) pomimo
> Twoich tłumaczeń co i jak. Jaka jest Twoja reakcja? Jesteś zapewne wściekły.
> Ale czy rzeczywiście jesteś zły na kolegę??

No, rzeczywiście jestem zły na kolegę.

> A może jesteś zły, bo Cie nie posłuchał? Zignorował? Podważył Twoje
> kompetencje i wiedzę robiąc po swojemu? Dużo łatwiej jest nawyzywać go od
> idiotów niż przyznać się, że poprostu ucierpiało Twoje ego.

Różnica pomiędzy interakcją w której na czymś mi zależy i kontaktem z
sytuacją, która mi "leży". Jeżeli będzie mi zależało, to nie będę
podpierał się "ucierpieniem" swojego ego, bo nie rozwiążę sytuacji. ;)
jestem na kogoś zły z *jakiegoś_powodu* - zamiast szukać w swoim ego
muszę znaleźc ten powód.

> Jeśli zrozumiałeś przykład to idźmy dalej. Wszystkie emocje/uczucia mają
> swoje podłoże-radość, smutek, poczucie winy. Odnalezienie tej przyczyny jest
> drogą do opanowania tych uczuć-oczywiście tych negatywnych(chyba, że ktoś
> chce opanować też pozytywne).

Mnie tam coraz bardziej podoba się "uzewnętrznianie" emocji zamiast
szukania wytłumaczeń - to ostatnie robiłem dosyć długo i szczerze
powiem, że jest to świetny sposób na przeczekanie dostatecznie długiego
czasu, po którym sama fizjologia załata "dziury".

> Dzięki świadomości własnych uczuć-ich podłoża, odpowiedzi na pytanie
> "Dlaczego to czuję?" stajesz się wolny-nikt nie może Cię zdenerwować czy
> zranić. Koniec z poczuciem winy, strachem czy napadami złości.
> Nie wiem czy teraz jest jaśniejsze o co mi chodzi.

Wszystko ma swoją cenę. Czasami nie warto jej płacić. ;)

Flyer
--
gg: 9708346