Re: Kolejny monolog

Data: 2006-05-04 14:15:59
Temat: Re: Kolejny monolog
Od: "Justyna N" <c...@p...pl>

news:e3b3pt$80c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Justyna N; <44590dbc$1@news.home.net.pl> :

> ;)) Nie byłoby - nadal byłyby emocje, tylko *złagodzone* żartem. Żart to
> też emocje.

Stop, stop. Nie mówię o odrzuceniu emocji tylko o opanowaniu ich. Emocje są
elementem człowieczeństwa. Wyzbywając się ich odrzuciałabym część siebie.
Żeby to lepiej wytłumaczyć podam Ci przykład.
Wyobraź sobie, że kolega z Twojej pracy (abstrahując od twojego zawodu-to
nie istotne) zrobił coś źle, coś popsuł (jakąś maszynę czy coś) pomimo
Twoich tłumaczeń co i jak. Jaka jest Twoja reakcja? Jesteś zapewne wściekły.
Ale czy rzeczywiście jesteś zły na kolegę??
A może jesteś zły, bo Cie nie posłuchał? Zignorował? Podważył Twoje
kompetencje i wiedzę robiąc po swojemu? Dużo łatwiej jest nawyzywać go od
idiotów niż przyznać się, że poprostu ucierpiało Twoje ego.
Jeśli zrozumiałeś przykład to idźmy dalej. Wszystkie emocje/uczucia mają
swoje podłoże-radość, smutek, poczucie winy. Odnalezienie tej przyczyny jest
drogą do opanowania tych uczuć-oczywiście tych negatywnych(chyba, że ktoś
chce opanować też pozytywne).
Dzięki świadomości własnych uczuć-ich podłoża, odpowiedzi na pytanie
"Dlaczego to czuję?" stajesz się wolny-nikt nie może Cię zdenerwować czy
zranić. Koniec z poczuciem winy, strachem czy napadami złości.
Nie wiem czy teraz jest jaśniejsze o co mi chodzi.

--
c...@p...pl

"Życie nieświadome nie jest warte tego,
by je przeżyć"