Kombiwar

1. Data: 2000-10-10 11:02:04

Temat: Re: Kombiwar
Od: "Barbara" <b...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyszne szszłyki wychodzą z kombiwaru, nieźle też smakuję kiełbaski owinięte
w boczek i zapieczone, i kurczak też...
Mniammm

1. Data: 2000-10-10 18:23:35

Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wykorzystać.
> Ponieważ w w mieszkaniu, w którym mieszkam nie działa piekarnik mam

Ja kiedys "zachorowalem" na "cyklojet" ( nie wiem czy prawidlowo
napisalem ) ale nie bylo mnie stac na oryginal, wiec gdy zobaczylem
kombiwar natychmiast go kupilem. Dla mnie jest rewelacyjny i uzywam
go niemal dzien w dzien. To zupelnie cos innego niz kuchenka
mikrofalowa i piekarnik. Uzywam go niemal do wszystkiego.
Uwaga !!!!, nie pieklem ciasta ale jest swietny do odswiezania
pieczywa, grillowania, pizzy, zapiekanek, frytek i moge wymieniac tak
dlugo ale przerwe, bo w komplecie jest ksiazeczka opisujaca co i jak.
Polecam bo naprawde jest to dobre urzadzenie.

jedrus

1. Data: 2000-10-10 21:45:17

Od: Agnieszka <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

jedrus wrote:

> [...]
> pieczywa, grillowania, pizzy, zapiekanek, frytek i moge wymieniac tak
> dlugo ale przerwe, bo w komplecie jest ksiazeczka opisujaca co i jak.

A ja posiadam kombiwar od prawie roku i wlasciwie nic w nim nie robilam.
Czy jestes w stanie krotko omowic mi dzialanie tego urzadzenia, jakies
zasady przygotowywania w nim potraw. Raz sprobowalam zrobic kurczaka,
ale wyszedl niezbyt dobry. Chyba po prostu zle go zrobilam. Moze
podsunalbys mi kilka ciekawych przepisow? Niestety nie posiadam zadnej
ksiazeczki:-(

Aga

P.S Czy potrawy z kombiwara wychodza zapieczone, chrupiace czy takie
"niedobre" jak z kuchenki mikrofalowej? :-)

Pozdrawia : Agnieszka Korzeniecka-Czaban
e-mail : a...@p...com
: c...@t...bialystok.pl
www : kaja.topnet.pl

1. Data: 2000-10-11 06:03:53

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale wyszedl niezbyt dobry. Chyba po prostu zle go zrobilam. Moze
> podsunalbys mi kilka ciekawych przepisow? Niestety nie posiadam zadnej

Przepisow Ci nie podam, bo z powodow pewnych zbyt czesto z kombiwara nie
korzystam, ale robilam np udka kurczacze i wychodzily fantastyczne.
Specyficzne dzialanie kombiwaru polega na tym, ze: jest on dosc szczelnie
zamkniety w trakcie gotowania a gorace powietrze (przy pomocy wiatraczka)
jest przeganiane po calym garze, dzieki czemu potrawa jest ogrzewana
rownomiernie. Wg mnie mozna zrobic w nim prawie to wszystko, co w
piekarniku. Prawie, bo nie wiem jak z ciastami. Czy ktos piekl w kombiwarze?
Wydaje mi sie to niemozliwe z np biszkoptem, bo jest zbyt delikatny, ale
jakies kruche ciasto? Najtrudnie jest chyba utrafic z czasem
kombiwarowania - ja to robilam metoda prob i bledow:)
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-10-11 08:34:09

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka <m...@c...pl> wrote in message
> [...]
> jakies kruche ciasto? Najtrudnie jest chyba utrafic z czasem
> kombiwarowania - ja to robilam metoda prob i bledow:)

Kombiwar uzytkowalam przez kilka lat z braku piekarnika. Faktycznie
znakomity jest do wszelkiego miesiwa (jak tradycyjny piekarnik), kurczakow,
ziemniakow, podgrzewania czy rozmrazania. Ale pieczenie ciast zarzucilam po
kilku nieudanych probach. Ciasta typu wuzetka, czy murzynek po przepisowym
czasie i temperaturze mialy zupelnie surowy srodek. Dalsze dopiekanie ich
dawalo bardzo gruba i twarda skorke. Biszkopta nawet nie probowalam piec,
ale szarlotka mi sie kiedys udala.

Beata

1. Data: 2000-10-11 10:34:22

Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Agnieszka" <a...@p...com> napisal w wiadomosci news:>

> [...]
> ale wyszedl niezbyt dobry. Chyba po prostu zle go zrobilam. Moze
> podsunalbys mi kilka ciekawych przepisow? Niestety nie posiadam zadnej

Kurczak:
^^^^^^^^

Na poczatek ( ja tak robilem ) kup tzw. "gotowca" w jakims
Smarkecie. Sa takie juz posypane i gotowe do pieczenia.
Ustaw temp. na 180-200 st. a czas na 25-30 min. Po dzwonku
powtorz to samo obracajac kurczaka na druga strone.

UWAGA!!!
Czas i temp. rozne kombiwary pokazuja inaczej, tak wiec
nalezy to kontrolowac.
Po upieczeniu taki kurczaczek jest miekki, ma przypieczona,
rumiana i chrupiaca skorke i jest PYCHOTKA.

Inne przysmaki:
^^^^^^^^^^^^^^^

Proponuje tez na debiut kupic jakies "gotowce"
jak np. zeberka, boczek, stek itd. i poexperymentowac
czasem i temperatura. Urzadzenie jest przezroczyste
wiec widac czy pieczenie odbywa sie normalnie.

Po kilku probnych grillowaniach wchodzi to w nawyk
i mozna samemu juz przyprawiac i robic sobie niebo
w gebie:-)))))

pzdr zyczac smacznego

jedrus

1. Data: 2000-10-11 10:53:48

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A po co kupowac gotowce ???
Unikac nalezy jak ognia ( IMO ) bo gotowce to mieso, któremu konczy sie
okres przydatnosci do spozycia - wala przyprawy pakuja jeszcze raz i
przedluzaja zywotnosc takiej padliny.
Kupic samemu, swiezutkie, samemu przyprawic, odstawic na dzien dwa do lodówy
i potem piec.

ostry

1. Data: 2000-10-11 19:01:11

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@p...com> wrote:

> [...]
>ale wyszedl niezbyt dobry. Chyba po prostu zle go zrobilam. Moze
>podsunalbys mi kilka ciekawych przepisow? Niestety nie posiadam zadnej

Tak jak ktos juz tu wczesniej napisal to w sporym uproszczeniu jest to
nowoczesniejsza wersja prodiza. Dokladniej mowiac mozna by to okreslic
mianem prodiza z termoobiegiem albo mniejszej wersji piekarnika z
termoobiegiem :-)

To tak w skrocie. Urzadzenie mam od lat i korzystam czesto dokladnie do
takich celow jak z piekarnika z termoobiegiem ale wowczas gdy mam
zapotrzebowanie na znacznie niejsza ilosc jedzenia, dla ktorej nie oplaca
sie uruchamianie piekarnika.

>Aga
>
>P.S Czy potrawy z kombiwara wychodza zapieczone, chrupiace czy takie
>"niedobre" jak z kuchenki mikrofalowej? :-)

Kombiwar NIE MA NIC! wspolnego z kuchenka mikrofalowa! Niektore kuchenki
maja cos w rodzaju kombiwara jako jedna z funkcji (sam termoobieg bez
mikrofal). Sam mam tez taka kuchenke ale jej funkcjonajnosc jak i efekt
uzycia tej funkcji nie umywa sie do kombiwaru.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-10-12 14:44:13

Od: "didi" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem zdecydowana zwolenniczka kombiwaru, wiecej powiem - entuzjastka!!!
Mam to urzadzenie od miesiaca i (zapewne z braku piekarnika) uzywam go
codziennie. Kurczak, kielbaski na goraco to za malo. Moje ulubione lasagne
ze szpinakiem nabralo nowego wymiaru. Kombiwar nadaje sie tez do
odgrzewania, rozmrazania itp. Moja tesciowa robi w kombiwarze (ktory ma od
kilku lat) przepyszne, soczyste mieska - wykorzystuje rekaw foliowy. Raz
robila nawet ciasto - wyszlo bardzo dobre.
Pozdrawiam wszystkich smakoszy
Ola

Burito?
Re: nori i wasabi
nori w iwasabi
[ cuisine.pl ] Kto zostanie Kucharzem Roku?
Re: Re: losos