Re: Kompostowanie owoców

Data: 2014-09-16 22:41:43
Temat: Re: Kompostowanie owoców
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Majewski jak coś powi no to boki zrywać.

Jak świeże wiśnie.

> [...]
>
> Formalnie istnieje w Polsce rozróżnienie "zameldowania na pobyt
> stały" i "zameldowania na pobyt czasowy"; to ostatnie teoretycznie
> było obowiązkowe w przypadku pobytu poza miejscem stałego zameldowania
> przez czas dłuższy niż 3 dni, praktykowane jednak było rzadko, od lat
> 70. XX wieku już jedynie - czasami, raczej rzadko i niekonsekwentnie
> - w sytuacjach takich, jak pobyt i zamieszkanie w domach akademickich
> podczas studiów poza domem rodzinnym itp. Po zmianie ustrojowej w 1989
> r. przepisy o "meldunku" nie zostały w Polsce formalnie zniesione;

O gościach powiadają, że są jak ryby. Na trzeci dzień wąchać trzeba,
by sprawdzić. Nie raz jeden bywało, że zabawiłem dłużej. Nie zamknęli.
Za bimbrownictwo zamykali częściej. Teraz już jakby rzadziej (choć
zamieszczane tu statystyki mówią, że jednak wciąż). Takie to mamy prawo
i się nim przejmowanie. Za śliwowicę, to nie słyszłem by kto siedział.
O, właśnie -- za Gierka w Łącku śliwowicę pędzili jak i dzisiaj. Podobno
wysłannik Polmosu kupował znaczną ilość, a potem nalewali to do butelek,
takich już oficjalnych, z inskrypcją, że ona "eksportowa". Całość partii
miało odbierać Ministerstwo Handlu Zagranicznego. Do wykorzystania przy
negocjacjach kontraktów. W opinii ministerstwa śliwowica miała taką
własność, że w głowie i w gębie nie mąci, więc gadać można długo,
z sensem i umysłem jasnym. Ale *siedzieć* trzeba, bo się nogi od niej
plączą. Siedzieć, aż się wszystkiego nie podpisze.

> W dniu 24 września 2010 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił
> nową ustawę o ewidencji ludności, opublikowaną w Dz.U. Nr 217, poz.
> 1427 z późn. zm., która wejdzie w życie zgodnie z ustawą o zmianie
> ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych
> innych ustaw (Dz.U z 2012 poz. 1407) - 1 stycznia 2015r.
>
> Ustawa przewiduje zniesienie obowiązku meldunkowego z dniem 1 stycznia
> 2016 r."

No proszę, to już od czterech lat wiemy, że za dwa lata będzie można
całkiem legalnie wybrać się do kogoś w gościnę na śliwowicę. I nic nie
mówić o tym nawet sołtysowi. Ciekawe kiedy w sprawie samej śliwowicy
będziemy mieli taką sama jasność w głowach.

Jarek

--
Wziąłby człowiek amunicję,
eksportową śliwowicję