Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór

21. Data: 2008-05-06 12:01:16

Temat: Re: Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór
Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał

> to bedziesz mial fitness club na trawniku, jak pisal PANSLAVISTA powyzej
> ;-)

No to jaka nalezy w koncu kupic? Tylko prosze mi nie mowic, ze nalezy za
5.000 zl. :)
Chodzi o to, aby skutecznie i w miare bezstresowo obstrzyc 12 arow.
Kupie cos za 1000 zl w miare dobrego? Jakis konkretny model?

22. Data: 2008-05-06 13:54:42

Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 5.000 zl. :)
> Chodzi o to, aby skutecznie i w miare bezstresowo obstrzyc 12 arow.
> Kupie cos za 1000 zl w miare dobrego? Jakis konkretny model?

http://www.agrocentrum.opole.pl/go/_category/?idc=%2
2id_15%22&sess_id=539786af3b55b9316fbae7f9d7e8ce70

Tam tego czego szukasz jest multum.

23. Data: 2008-05-06 13:58:41

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote in message
> [...]
> Chodzi o to, aby skutecznie i w miare bezstresowo obstrzyc 12 arow.
> Kupie cos za 1000 zl w miare dobrego? Jakis konkretny model?

Na początek radzę wypożyczyć - lepiej uczyć się ma cudzych...
Na duże roboty jeździłem MF70 (rotacyjną) i brałem kanister paliwa oraz
krzynkę piwa.

24. Data: 2008-05-06 14:11:28

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> wrote in message

> [...]
> kosze 35-40 arow (pisze w przyblizeniu, bo nie wiem, na ile rozrosly sie
> krzewy i drzewa; mogl zajac juz nawet z 5 arow powyzej tego, co bylo, gdy
> je sadzilem na trwaniku).
> 4. "Zelazny korpus" - tylko takie mialem, ale jednak rdzewieja z czasem,
> choc nawet najprostsze wytrzymaja bez napraw 5-7 lat, o ile sie je czysci
> po koszeniu i trzyma w suchym pomieszczeniu. Nie mam z tym problemu
> (jedna, gdy korpus popekal naprawilem, a potem sprzedalem tanio koledze).
> W przyszlosci (mam nadzieje bliskiej) kupie jednak raczej taka z

Zdecydowanie polecam MF70 z rotacyjnym mulczerem - można dokupić wózek
operatora na większe areały. Gdy najechałem na cegłę tylko sypnęło piaskiem
bez śladów na kosiarce...
Może też być Terra-Vari - ma kilka różnych kosiarek na różne powierzchnie.
Na bardzo trudne Adela.
Linki - Adela i Terra:
http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4
http://www.hortmasz.com.pl/mikrociagniki_jednoosiowe
.php4
http://www.agromasz.arg.pl/
MF70:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=1219
Używane:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=320317840#p
hoto

25. Data: 2008-05-06 19:59:23

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sioux pisze:

> Wlasnie padla moja kosiarka spalinowa Alko, naprawa przekracza koszty
> oplacalnosci i potrzebuje pilnie kupic cos nowego. Wpadlo mi w oko cos
> takiego: Honda HRX 537C VYE. Czy bedzie to dobry wybor, a moze cos
> innego dobrego? Cenowo max 3000zl, a im mniej tym lepiej ;)

Stiga 53S Combi z silnikiem B&S, 6KM

Cena ok 1800

BR
Igus'

26. Data: 2008-05-07 06:48:54

Od: "alexander" <...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

:)

> Niektore z tych uwag sa zdecydowanie niepraktyczne:
> 1. "bez napedu" - dla milosnikow fitness ;-) powyzej 4-5 arow raczej z
> napedem, powyzej 8 arow zdecydowanie z napedem.

Fitness potrzebny do kosiarek z napedem, bo sa zdecydowanie ciezsze ;)
Poza tym naped w wielu momentach trzeba rozsprzeglac (koszenie wokol
krzakow, pod nimi, drzewa itd)
bo zakladam, ze zazwyczaj nie kosimy boisk pilkarskich. Oczywiscie zalezy to
wszystko od urzadzenia ogrodu i wlasnych preferencji.

> 2. "kosz tylko plastikowy" - dla wielbicieli kurzu w twarz i innych
> klopotow - radzilbym nowoczesny kosz z tkaniny filtrujacej; plastiki
> sprawdzilem na sobie i zdedcydowanie odradzam.

Plastikowy kosz nie rzuca po twarzy zadnym piaskiem, no chyba, ze to....
Originally patented and manufactured in China.

> [...]
> - kosze 35-40 arow (pisze w przyblizeniu, bo nie wiem, na ile rozrosly
> sie krzewy i drzewa; mogl zajac juz nawet z 5 arow powyzej tego, co

Podczas jednego koszenia kilkakrotnie zmieniam wysokosc koszenia.
Przejazdy przez studzienki, przejazdy przez krawezniki, koszenie przy plocie
i inne sytuacje np. w celu zabezpieczenia noza przed spotkaniem z jakas
betonowa/metalowa (kratka studzienkowa) konstrukcja.

> [...]
> czysci po koszeniu i trzyma w suchym pomieszczeniu. Nie mam z tym
> problemu (jedna, gdy korpus popekal naprawilem, a potem sprzedalem tanio

Samochody tez maja "zelazne korpusy"... czasem na parkingu mozna obejrzec
15letniego Poloneza stojacego obok 15letniego Audi.

>W przyszlosci (mam nadzieje bliskiej) kupie jednak raczej taka
> z aluminiowym korpusem.

Mam taka aluminiowa z peknietym mocowaniem przedniego kola.... stoi 10 lat w
garazu, bo jakos nie mam sumienia jej wyrzucic.

:)

27. Data: 2008-05-07 06:55:55

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"alexander" <...@N...PL> wrote in message

> Mam taka aluminiowa z peknietym mocowaniem przedniego kola.... stoi 10 lat
> garazu, bo jakos nie mam sumienia jej wyrzucic.

Nawiercić wstawić tuleję z kołnierzem... Albo kupić corpus i delektować
się...

28. Data: 2008-05-07 07:26:01

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

alexander pisze:

> Fitness potrzebny do kosiarek z napedem, bo sa zdecydowanie ciezsze
prawda: im wieksza kosiarka, tym ciezsza, a jesli "obkasza" sie duzo
drzewi krzewow to manewrowanie bywa uciazliwe (to jest tez kwestia typu
kosiarki - np. przedni naped poprawia manewrownosc, albo specjalne
ruchome przedni koleczka i inne rozwiazania napedu). Ja wlasnie z tego
powodu mam oprocz glownej duzej kosiarki, uzywam tez mala bez napedu.

>zazwyczaj nie kosimy boisk pilkarskich
do nich trzeba miec profesjonalny sprzet - ponoc juz od 50 tys. zl ;-)
.
> zalezy to wszystko od urzadzenia ogrodu i wlasnych preferencji
To fakt niezaprzeczalny.

> Mam taka aluminiowa z peknietym mocowaniem przedniego kola...
trzeba zespawac, to dzis dosc powszechna usluga (nawet u mnie we wsi
spawaja alu w oslonie argonowej, bodaj)

Piotr

29. Data: 2008-05-07 08:02:23

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał

> Można i za 300 zł - pchane. Zastępują fitness - club'y

No, ale to jest przeciez zaleta! Nie ma nic przyjemniejszego
jak aktywny odpoczynek na ogrodzie. Przeciez to swietna
rzecz wylac wiadro potu podczas koszenia. :)
Zamiast joggingu.
Mowie calkiem powaznie!

Kosiarki z napedem, kosiarki z ABS, kosiarki z kontrola trakcji!
Moze najlepiej kosiarka z systemem kamer i czujnikow - sama
skosi trawnik a wlasiciel za ten czas wypile kilka piw! Ale gdzie tu radosc
z koszenia ????

Neko

30. Data: 2008-05-07 10:45:53

Od: "alexander" <...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

:)

"Piotr Kieracinski" wrote:

> [...]
> ruchome przedni koleczka i inne rozwiazania napedu). Ja wlasnie z tego
> powodu mam oprocz glownej duzej kosiarki, uzywam tez mala bez napedu.

Jezeli z napedem to przedni- zgadzam sie w 100%.
Mozna latwo podniesc kola do gory - szczegolnie przydatne w przypadku
nieoczekiwanego zatrzymania noza (kamienien/patykiem/spora kepa trawska).

Ja zdecydowalem, ze mi wystarcza posiadanie jednej kosiarki.
Przed decyzja o wyborze sprzetu warto miec swiadomosc +/- kazdego
rozwiazania - idealow nie ma ;) - kazda decyzja to jakis kompromis.

> do nich trzeba miec profesjonalny sprzet - ponoc juz od 50 tys. zl ;-)

w promocji ;)

> To fakt niezaprzeczalny.

dlatego wlasnie wymieniamy sie doswiadczeniami ;)

> trzeba zespawac, to dzis dosc powszechna usluga (nawet u mnie we wsi
> spawaja alu w oslonie argonowej, bodaj)

MIGiem albo TIGiem nie ma juz dzisiaj wiekszego problemu, kiedys to trzeba
bylo z tym jechac do Instytutu Spawalnictwa.
No oczywiscie i tak w dalszym ciagu latwiejszy dostep jest do - chociazby -
spawarki elektrodowej.

Ale przyjemnie :)
jak tam sezon ogrodniczy w 3city?
Kosiarka traktorek