Koszmar dobrych domów - onet.pl

1. Data: 2004-11-17 11:49:54

Temat: Koszmar dobrych domów - onet.pl
Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie tylko w rodzinach alkoholików i rodzinach patologicznych dzieją się
tragedie

Zobaczcie artykuł i dyskusję w komentarzach jak rodzice mogą zniszczyć życie
dorosłemu dziecku

http://tinyurl.com/4xdf6

--
Pozdrawiam :)
Ramiel

1. Data: 2004-11-17 21:46:23

Temat: I koszmar polskich dróg
Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 17 Nov 2004 12:49:54 +0100 "Ramiel" <r...@p...onet.pl>
w:<cnfdsh$g6m$1@news.onet.pl> ma tyle do powiedzenia:

> Zobaczcie artykuł i dyskusję w komentarzach jak rodzice
> mogą zniszczyć życie dorosłemu dziecku
>
> http://tinyurl.com/4xdf6

a artykuł jest tu:
http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1202886&KAT=
239

a tu o tytułowym koszmarze:
http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1200721&KAT
=241

Dla tych, którym się nie chce czytać całości trochę liczb:

W 2003 w 51 tys. wypadków zginęło 5,6 tys. osób, rannych 64tys.

W ciągu 15 lat (1989-2003) zginęło ~100 tys., a rannych 1 mln.
To tylko dwa razy mniej niż liczba ofiar konfliktu bałkańskiego.

Na 100 wypadków jest 11 ofiar śmiertelnych, pierwsze miejsce
w Europie, np. w Czechach 5, a w Niemczech jedna (3 razy więcej
samochodów, ale bardzo surowe prawo).

10 procent to sprawcy w wieku 18-25 lat, a na ich koncie 30%
wypadków, kierowcy w tym wieku są też najczęstrymi ofiarami
wypadków. wg moich obliczeń kierowca w wieku 18-25 lat ma
blisko czterokrotnie większą szansu spowodowania wypadku,
niż starszy: (0.3/0.1)/(0.7/0.9) = ~3.86

30 tys. skazanych za jazdę po pijanemu oczekuje na wolności
na zwolnienie miejsca w przepełnionych więzieniach.

54% anonimowych ankietowanych przeżyło wypadek kogoś bliskiego,
49% była świadkiem jakiegoś wypadku, co szósta osoba stała się
ofiarą, a 6% przyznało się do spowodowania wypadku.

Według szacunków śmierć człowieka w wypadku pociąga za sobą
sumaryczne straty rzędu 860 tys. zł, a rany 128 tys. zł.
W 2002 straty spowodowane wypadkami wyniosły 2.11% PKB,
to prawie 16 mld zł - ponad połowa rocznego budżetu NFZ.

1. Data: 2004-11-17 22:20:07

Temat: Re: Koszmar dobrych domów - onet.pl
Od: r...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tragedie
>
> Zobaczcie artykuł i dyskusję w komentarzach jak rodzice mogą zniszczyć życie

i moja odpowiedz:

*****
rozumiem potrzebe zachowania wlasnej przestrzeni osobistej, tym bardziej
potrzeby wypracowanej przez tyle lat. ale daj sie w koncu komus pokochac.
Rozumiem, ze przez mechanizm zachowania rodzicow odrzuciles kompletnie
mozliwosc ze cie ktos pokocha (za to kim jestes a nie za piatki, czy szotki,
czy A, czy $%^$%$ nie wiadomo co...) ale nie wszyscy sa tacy jak oni. Daj
szanse komus,,, zycze ci z calego serducha, zebys pewnego zimowego ranka
obudzil sie w cieplej poscieli i uslyszal spokojny oddech TEJ osoby...:)

rw

1. Data: 2004-11-17 23:45:30

Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szanse komus,,, zycze ci z calego serducha, zebys pewnego zimowego ranka
> obudzil sie w cieplej poscieli i uslyszal spokojny oddech TEJ osoby...:)

zobaczcie ile osób jest takich wokół was --- koszmar z dobrego domu

ps. to mnie nie dotyczy - przypadkiem przeczytałem ten artykuł - śmieję się
do rozpuku z takich rodziców debili którzy tylko żyją dla kasy i produkują
dzieci-monstra które potem zabijają bez powodu ("a byli tacy grzeczni,
pierwsi się kłaniali i mówili dzieńdobry")

--
Pozdrawiam :)
Ramiel

1. Data: 2004-11-18 12:57:58

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ramiel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Nie rozumie, dlaczego tylko rodziny akocholikow moga byc patologiczne?
Co to znaczy "nie tylko w rodzinach patologicznych dzieje sie krzywda"?
Jesli dziecku dzieje sie krzywda to jest to Dobry Dom?

Mniejsa o pojecia... jesli miales zle w domu, to po prostu musisz wykonac
teraz
ciezka prace zeby dojsc do normalnosci. Oczywiscie poplakac na rodzicow tez
mozesz, ale praca, przede wszystkim.

Zawsze byli zli rodzice. Zagubieni, niedobrzy itd. Teraz jest to zwiazane z
pogonia
za pieniedzmi, statusem, prestizem.
Dodatkowo, ludzie w dobrobycie sie degeneruja - u nas sie to wlasnie
zaczyna.

Pozdrawiam,
Duch

1. Data: 2004-11-18 12:58:44

Od: "[Kuba]" <k...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch ponapisywał(a):

> Dodatkowo, ludzie w dobrobycie sie degeneruja - u nas sie to wlasnie
> zaczyna.

Jestes bezrobotnym, tak ?

--
Miast słać gówniane posty zajrzyj na:
http://usenetowa.lameriada.com

1. Data: 2004-11-18 13:01:12

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

Zreszta z artykulu:

"Do tej pory patologiczna rodzina to była rodzina rozbita, tam gdzie
problemem był alkohol.
Jednak pojęcie to dotyczy też pełnych rodzin, dobrze sytuowanych, gdzie nie
ma czasu i miłości"

1. Data: 2004-11-18 13:12:15

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> Co to znaczy "nie tylko w rodzinach patologicznych dzieje sie
> krzywda"? Jesli dziecku dzieje sie krzywda to jest to Dobry Dom?

Zgadzam sie z Toba Duchu. Wyjatkowo. :))

> Dodatkowo, ludzie w dobrobycie sie degeneruja - u nas sie to
> wlasnie zaczyna.

A tutaj sie nie zgadzam - nie uogolniaj.

--
Czarek

1. Data: 2004-11-18 13:56:24

Od: Marek Krużel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Nov 2004 14:12:15 +0100 "cbnet" <c...@n...pl>
w:<cni73d$9eo$1@news.onet.pl> ma tyle do powiedzenia:

> A tutaj sie nie zgadzam - nie uogolniaj.

to statystyka, a nie uogólnienie

1. Data: 2004-11-18 14:55:40

Od: "PsychoOne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> Thu, 18 Nov 2004 14:12:15 +0100 "cbnet" <c...@n...pl>
> w:<cni73d$9eo$1@news.onet.pl> ma tyle do powiedzenia:

> to statystyka, a nie uogólnienie

imho wymienienie najczęstszego przypadku z pominięciem pozostałych
jest uogólnieniem
a jeśli chodzi o szukanie przyczyny degenerowania się to można też poszukać
na drugim biegunie - bieda i ciężka praca też degeneruje - ogłupia, sprawia,
że człowiek skupia sie tylko na najważniejszych dla niego
sprawach/potrzebach,
nie mając możliwości się rozwinąć. rożnica może jest taka, że bieda zbliża
do
siebie ludzi, czego chyba nie można powiedzieć o dobrobycie.

PsychoOne

zle sie z tym czuje :(
W obronie wlasnej tolerancji
psychika pismaka
Re: Odp: ludzka swiadomosc - a komputery.
nietypowa sprawa....