Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

11. Data: 2010-10-06 10:54:13

Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:4cac47e2$0$27024$65785112@news.neostrada.pl...

> Teraz zapowiadają zimę stulecia i mrozy do -40st

Tak, a koniec świata już wyznaczyli?

Jeśli dobrze pamiętam, to był już niejeden.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

12. Data: 2010-10-06 11:08:25

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

> Tak, a koniec świata już wyznaczyli?
>
> Jeśli dobrze pamiętam, to był już niejeden.

Ja tam nie wiem co jest grane, ale sąsiad pociupał niedawno całą stodołę na
opał. Starsi górale jak widać zbierają opał czyli cosik bydzie.

Marek

13. Data: 2010-10-06 11:10:55

Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
> 1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
> 1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura
>
> Gaz 0,22 zł + straty w komin + kosztowna instalacja kominowa i grzewcza.
> Prąd 0,25 zł - zyski ze stosowania pompy ciepła zamiast grzania
> oporowego - prostota instalacji i wygoda.
>
> Klimatyzatory (czyli pompy ciepła powietrze - powietrze) za 3-5 tys mają
> od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do
> pobranej.

Uaaaa. A skąd takie optymistyczne wielkości??
Niestety to fikcja, dlatego pompy ciepła bez dopływu ciepła
np. z płynącej rzeką wody nie rozpowszechnią się w naszym klimacie.

14. Data: 2010-10-06 11:21:30

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 11:35:52 +0200, Budyń napisał(a):

> Gdybym chciał sie pozbyć gazu a grzac prądem wyłącznier w II taryfie to
> potrzebuję zbiornik wody (akumulator ciepła) 1100kg grzany od 35 do 90
> stopni.

PC nie jest przeznaczona do grzania wody w kaloryferach, tylko do
ogrzewania podłogowego, niskotemperaturowego. Do mycia rąk też nie
potrzebujesz 90C.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

15. Data: 2010-10-06 11:27:48

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> Do mycia rąk też nie
> potrzebujesz 90C.

PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC więc resztę do wymaganych
55-60stC musisz dogrzewać grzałkami .
Dlaczego akurat 55-60? Bo przy 60stC nie masz ryzyka wystąpienia bakterii
legionelli a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy potrzebują
temperatury w zakresie 55-80stC .

Marek

16. Data: 2010-10-06 12:00:17

Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> legionelli a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy
> potrzebują temperatury w zakresie 55-80stC .

Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Czy nie jesteś tym pracownikiem elektrociepłowni który niedawno przedstawiał
tutaj swoje prawdy objawione?

Jak jeszcze napiszesz o "wachaniach" to już będzie pewnik, że jesteś nim.

17. Data: 2010-10-06 12:05:12

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Tobie w głowie dzwoni. Najpierw coś poczytaj a potem oceniaj.

Marek

18. Data: 2010-10-06 12:12:14

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu
http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?Open
Form
Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

Marek

19. Data: 2010-10-06 12:15:12

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 13:27:48 +0200, marko1a napisał(a):

> PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC więc resztę do wymaganych
> 55-60stC musisz dogrzewać grzałkami .

Jak widać mity na temat PC są trwałe i niezmienne.

Już ktoś na grupie wmawiał innym, że w środku jest grzałka. I że sprężarki
sypią się co 5-6 lat. Teraz wiemy, że maksymalnie uzyskamy 40C.
Kto da więcej?

Masz tu pierwszą z brzegu kartę katalogową:
http://www.ochsner.pl/fileadmin/downloads/Polen/HK-P
L_091105.pdf

> Dlaczego akurat 55-60? Bo przy 60stC nie masz ryzyka wystąpienia bakterii
> legionelli

I to się uzyskuje podgrzewając wodę *okresowo* do tej temperatury.

> a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy potrzebują
> temperatury w zakresie 55-80stC .

Ale wiesz, że grzejnik to nie jedyne źródło ciepła?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

20. Data: 2010-10-06 12:17:19

Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tobie w głowie dzwoni. Najpierw coś poczytaj a potem oceniaj.

Nie, ty nie jestes tamtym człowiekiem. Tamten zamilkł po zwróceniu uwagi na
wypisywane banialuki, nie brnął dalej.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

skąd wieje?
Cheap D&G shoes D&G jeans D&G handbags www.shoestrade.biz
działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?
Cheap Nike air max 24/7 shoes china www.shoestrade.biz