Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?

1. Data: 2010-10-05 06:40:29

Temat: Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?
Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałem coś małego i niedrogiego pod zlewozmywak w celu zapewnienia ciepłej
wody do zmywania naczyń.
Najpierw chciałem pojemnościowy 2kW, 10l, ale żona koniecznie chce
przepływowy. Trudno.
W związku z tym chciałbym, aby:
1. Można było włączyć c.w.u. do zwykłej baterii (więc musi być ciśnieniowy).
2. Nie może przekraczać mocy 3,5 - 3,7, max to 4 kW (stara instalacja).
3. Podumywalkowy (z króćcami na górze).
4. Mały ze względu na brak miejsca.
5. W miarę niezawodny.
W Leroy Merlin obejrzałem coś takiego:
Elektryczny, przepływowy podgrzewacz wody DAFI 12 moc 3,7 kW, prod.
FORMASTER Kielce za coś około 160 zł.
Według pierwszego "oglądu" to jakaś plastikowa tandeta. Na stronie
producenta brak dokumentacji do ściągnięcia, schematu, instrukcji. Nic.
Coś to dla mnie podejrzane.
Czy ktoś z Was ma to ustrojstwo? A może macie coś fajnego innej firmy?
Doradźcie coś, proszę.
Janusz.

2. Data: 2010-10-05 06:59:16

Temat: Re: Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-05 08:40, jagr pisze:
> [...]
> Coś to dla mnie podejrzane.
> Czy ktoś z Was ma to ustrojstwo? A może macie coś fajnego innej firmy?

Mój tata podłączył sobie takie podgrzewacze wody na działce. Jeden, o
słabszej mocy, NAD umywalką (może to jakiś inny model, bo jest na pewno
zamontowany nad), a drugi, mocniejszy, do grzania wody w kabinie
prysznicowej. Oba się sprawdzają, ale nie są zbyt intensywnie używane -
tylko w okresie wiosenno-letnim.

Ewa

3. Data: 2010-10-05 07:44:18

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Doradźcie coś, proszę.
> Janusz.

Dobry podgrzewcz przepływowy MUSI być elektroniczny. Musi sam sterować
mocą/przepływem aby zadana temperatura wody była na jednolitym
poziomie.

W przypadku podgrzewaczy hydraulicznych , sam musisz nonstop regulować
i wystarczy lekka zmiana ciśnienia wody i zamiast ciepłej wody
będziesz miał albo zimną albo wrzątek ...

Jeśli już to minimum taki podgrzewacz:

http://allegro.pl/przeplywowy-podgrzewacz-wody-perfe
ct-40-ogrzewacz-i1241899242.html

Jednakże przy tak małej mocy (4KW) strumień wody przy 38stopniach nie
szokuje ;) i nie wiem czy tak mały przepływ 2,5l/min przy 38 stopniach
w kuchni nie będzie za mały ...

Osobiście jednakże polecałbym kupić boiler i gdzieś go zamontować i
doprowadzić wodę jakoś do kuchni. Na pewno będzie bardziej
komfortowo ...

4. Data: 2010-10-05 08:16:39

Od: ad <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-05 08:40, jagr pisze:
> Chciałem coś małego i niedrogiego pod zlewozmywak w celu zapewnienia ciepłej
> wody do zmywania naczyń.

Używam przepływowego DAFI w łazience z powodzeniem od dwoch lat.
Kosztował cos chyba kolo 150 złotych.
Jedyny mankament to to, ze zima kiedy woda z instalacji jest dosc
chlodna to przy pelnym strumieniu nie wyrabia i nie dogrzewa. Wtedy
trzeba odkrecic go na "pol gwizdka" i juz leci ciepla.

5. Data: 2010-10-11 05:36:43

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
.googlegroups.com...
> Doradźcie coś, proszę.

Jeśli już to minimum taki podgrzewacz:
http://allegro.pl/przeplywowy-podgrzewacz-wody-perfe
ct-40-ogrzewacz-i1241899242.html

Właśnie taki kupiłem. Zamontowałem i ... działa.
Dzięki.

Cheap Nike air max 24/7 shoes china www.shoestrade.biz
czy nawiewniki zastępują wentylację grawitacyjną?
Figurka porcelanowa na zamowienie?
Miał czy ekogroszek ?
wózek inwalidzki, elektryczny