Miał czy ekogroszek ?

1. Data: 2010-10-04 07:43:29

Temat: Miał czy ekogroszek ?
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Powiedzmy że mamy piec z podajnikiem w którym można palić ekogroszek i
miał.

Zaletą ekogroszku jest większa czystość w kotłowni (większe kawałki
węgla , więc i mniejsze pylenie). Może być też bardziej kaloryczny
(choć tutaj popis do oszustw mają "dilerzy"). Wadą ? Niestety wysoka
cena.
Za ten niby "najlepszy" workowany ponad 800zł za tonę ..

Miał
Trochę mniej kaloryczny , podobno mocno się pyli , ale jest tańszy ...

Zastanawiam się jakie paliwo było tańszym źródłem do ogrzewania.
Miał mógłbym kupić w lato i podzielić na worki (lub kupić workowany).
Sądzę że przy spokojnym i uważnym wsypywaniu do podajnika nie powinno
się strasznie pylić (przez wsypaniem wyłączyć piec i wyłączyć
dmuchawę).

Jakie są inne plusy i minusy ekogroszku i miału ?
Czy miał mimo niższej ceny jest atrakcyjnym źródłem ciepła ?

2. Data: 2010-10-04 22:01:26

Temat: Re: Miał czy ekogroszek ?
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
a.googlegroups.com...
[...]

Miałem trzeba umieć palić. Miał podawany przez podajnik ślimakowy pieca z
palnikiem retortowym będzie raczej pomyłką.
Niezłe są kotły zasypowe na miał, np z Zębca (seria KMW lub KWM - nie
pamiętam), do tych kotłów ładujesz miał wilgotny który dla osób
niedoświadczonych w paleniu miałem będzie paliwem bezpiecznym w
przeciwieństwie do miału suchego.
Kotły automatyczne typowo miałowe z podjanikami szufladowymi sprawiają
kłopoty automatyką która nie potrafi do końca zapewnić stałopalności i nie
do końca radzi sobie z miałem. Generalnie w każdym kotle z automatyką
podającą i sterującą przy każdej zmianie paliwa (po każdym zakupie) zabawa
w regulację cykli pracy zaczyna się od nowa

3. Data: 2010-10-05 10:55:35

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miał zdecydowanie będzie tańszym źródłem ciepła. 1 kg miału to ok 19000 kJ,
a 1 kg groszku to ok 24000 kJ. Tak więc za produkt o kaloryczności większej
o 30% trzeba zapłacić 3 x więcej.
Problemem będzie znacznie większa ilośc popiołu z miału. Miał zawiera ok
20-25% popiołu a dobry groszek poniżej 10. Stąd pylenie. Ponadto miał jest
bardziej niejedrorodny i przez to bardziej kapryśny w paleniu.
Jeżeli głównym kryterium jest koszt ogrzewania to nie ma się wogóle nad czym
zastanawiać tylko palić miałem.
Jacek

4. Data: 2010-10-05 18:30:54

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Miał wyjdzie taniej, ale palenie nim jest dużo bardziej problematyczne. Musi
być wilgotny, więc często trzeba go zwilżać wodą w dużej kascie i dopiero
wtedy zasypywać piec.

A jak piec jest i do miału i do ekogroszku, to wydaje mi się, że będzie do
niczego... Każde z paliw wymaga innych nastawów i ma inną specyfikę
spalania.
A jak piec będzie z podajnikiem ślimakowym, to miał będzie powodował
zabijanie podajnika i zrywanie zawleczek.
Specjalistą nie jestem, ale piec na ekogroszek, jest piecem na ekogroszek,
więc miał będzie występował tylko w rubryce "paliwo zastępcze", czyli takie
jakim od biedy można palić przez krótki okres czasu jak braknie groszku.

Pozdrawiam,
MW

wózek inwalidzki, elektryczny
meble wajnert