Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

31. Data: 2010-10-06 13:23:25

Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:39 +0200, marko1a napisał(a):

> Hahahaha!
>
> Wiesz co? masz o tym pojęcie jak krowa na produkcji papieru toaletowego.

To jak, da więcej niż 40C czy nie?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

32. Data: 2010-10-06 13:25:06

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:05 +0200, marko1a napisał(a):

> Matołku! Cały czas mowa o CWU. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

"PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

Zdecydowanie mowa o CWU. Tak. Na pewno.

Jw.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

33. Data: 2010-10-06 13:26:15

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:51:57 +0200, Budyń napisał(a):

> Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...

> wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
> znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

Na samochód też można wydać 500 tysięcy :)

Jeśli kogoś na to stać - jego sprawa.

Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

34. Data: 2010-10-06 13:32:20

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> "PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o
legionelli i bateriach termostatycznych.

Marek

35. Data: 2010-10-06 13:33:03

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PC nie jest przeznaczona do grzania wody w kaloryferach, tylko do
> ogrzewania podłogowego, niskotemperaturowego. Do mycia rąk też nie
> potrzebujesz 90C.

Nie wiem , moze nie rozumiesz. Nie pisze o PC tylko o jakiejs alternatywie
czyli grzaniu prądem. Zero ruchomych czesci, koszt inwestycji prawdopodobnie
niepowalający na kolana.

A zakres temperatury 35stopni - minimalna temperatura wody dla której
ogrzewanie podłogowe bedzie działać, 90 czyli maksymalnie (a bezpiecznie)
dużo aby w zbiorniku zmiescic tyle kilowatogodzin zeby na cały dzien
starczyło.

b.

36. Data: 2010-10-06 13:35:06

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
> PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

No to sezon na leszczy zaczął się w tym roku wcześniej.

Marek

37. Data: 2010-10-06 13:38:22

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Paź, 14:51, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
> znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

Chyba na cala instalacje z kotlownia i podlogowka wlacznie :) Tak tez
powstaja mity, bo czy pompa, czy kociol na groszek tez instalacji i
kotlowni potrzebuje :)
A jak ktos kupuje pompe za 50 czy 60 tys... Nie wiem jaka to, bo nawet
najdrozszy viessmann ma pompy za 25-30k, a dokladnie to samo tylko bez
ich loga da sie kupic za polowe tego i mniej.
pozdr.

--
Adam Sz.

38. Data: 2010-10-06 13:41:51

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:32:20 +0200, marko1a napisał(a):

> A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o
> legionelli i bateriach termostatycznych.

Pierwsza z brzegu dokumentacja o zaworach mieszających:

http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20
termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

Nowoczesne baterie do prawidłowego działania potrzebują wody o temp.
50-65C, a nie 65-90C.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

39. Data: 2010-10-06 13:47:09

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:33:03 +0200, Budyń napisał(a):

> Nie wiem , moze nie rozumiesz. Nie pisze o PC tylko o jakiejs alternatywie
> czyli grzaniu prądem. Zero ruchomych czesci, koszt inwestycji prawdopodobnie
> niepowalający na kolana.

Koszt faktycznie niewielki, ale drogo w dłuższej perspektywie...

> [...]
> ogrzewanie podłogowe bedzie działać, 90 czyli maksymalnie (a bezpiecznie)
> dużo aby w zbiorniku zmiescic tyle kilowatogodzin zeby na cały dzien

Nie napisałeś nigdzie o podłogówce. Przy tych 90C z dużym
prawdopodobieństwem można przyjąć grzejniki :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

40. Data: 2010-10-06 15:29:08

Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Paź, 12:53, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> On 6 Paź, 09:46, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
>
> [...]
>
> Juz po pierwszym zdaniu wiedzialem, ze reszta nie bedzie zbyt madra :)
[cut twoje zaoszczedzenie 2,5kzl/rok w stosunku do pradu.]
A jakbys policzyl porownanie do wegla/brykietow/gazu?

Bo wiesz, ja dzis zaoszczedzilem 40kzl bo sobie wesela nie urzadzilem.
I jutro tez tyle zaoszczedze bo drugiego wesela nie urzadze. Az kreci
mi sie w glowie ile zaoszczedze w przyszlym tygodniu :)

A tak powaznie.
U mnie dom 100-letni ale utrzymany i z grubsza ocieplony to koszt
opalu na poziomie 2,5kzl/rok. Plus piec (jakies 3kzl raz na (nie wiem
szacuje) 10 lat. daje jakies 3kzl rocznie na grzanie i wode do mycia.

Wiec twoja pompa ciepla zwracala by mi sie, no wlasnie, nie zwracala
by sie chyba wcale :)

skąd wieje?
Cheap D&G shoes D&G jeans D&G handbags www.shoestrade.biz
działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?
Cheap Nike air max 24/7 shoes china www.shoestrade.biz