Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

81. Data: 2010-10-07 18:37:50

Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:4cad68ae$0$22811$65785112@news.neostrada.pl...

> A te 38stC to wiadomo... ustaw sobie więcej, np 45 i zobaczymy co ci
> poleci na wyjściu.

Moze i masz racje, tylko ja zasobnik poki co grzeje do 45C i po przekreceniu
na cieplejsza od 38C zawsze leci cieplejsza. Tematu szerzej nie znam,
odnosze sie do mojej baterii.

Pozdro.. TK

82. Data: 2010-10-07 18:53:58

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest
> minimalnie lepszy?

A no oczywiste, ja moge Ci tylko pozazdroscic.

> Jestem na etapie pracy nad oświetleniem kuchni. I wymyśliłem linijki LED.
> Ale nie dlatego że są oszczędne, tylko z powodu kształtu i wygody oraz
> możliwości pracy bez wentylacji. LED ma prawie identyczną sprawność, jak
> świetlówki kompaktowe. Wadą jest nieciągłe widmo i cena. Zalety to brak
> grzania się, małe wymiary umożliwiające realizację ciekawych pomysłów itp.

Oczywiscie w kuchni LED to przede wszystkim wykorzystanie zalet tego zrodla
swiatla, przy okazji po prostu eksploatacyjnie wychodzi bardzo tanio. Led
pod szafkami to same zalety, mozna podswietlic miejsca ktorych wczesniej
wrecz nie dalo sie podswietlic i do tego w taki sposob w jaki wczesniej nie
bylo wrecz mozliwe. Mam nawet dwie wiszace lampy nisko nad blatem dzieki
wlasnie LED bo zwykle halogeny "zjadlyby" mi okleine blatu z powodu
temperatury.

> Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie
> ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie
> pozostawiam.

Tutaj jedynym zamiennikiem beda LED, tyle ze poki co cena jest zupelnie bez
sensu.

> Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po
> DWÓCH MIESIĄCACH.

No przy zalozeniu, ze uzywasz jednej zarowki przez 8 godzin. Tak naprawde
uzywa sie wiecej zarowek i przynajmniej ja raczej nie przez 8 godzin
dziennie. Dla dwoch zarowek to stosunek 8zl do 32zl i przykladowych 8 godzin
dla obu.

Pozdro.. TK

83. Data: 2010-10-07 19:19:14

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-10-2010 o 20:30:46 Igus' <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Moja tabelka poprawiona :o)
> Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
> Ekogroszek 26 MJ/kg 0,45 zł 0,85 20,36 zł
> Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,50 zł 0,95 43,86 zł
> Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,50 zł 1 41,67 zł
> Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
> Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
> Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł
> Olej opałowy 43 MJ/kg 2 0,95 48,96 zł
> Prąd 1 kWh 0,25 1 69,44 zł

No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie
60gr za kwh.
a tak dokładnie to 0,3237 - energia, 0,1526 przesył, 0,0077 jakość :) +
VAT=0,59048 :(
czyli GJ=164zł.
A tak w ogóle to ciekawe porównanie, gratuluję.

--
Pozdr
JanuszK

PS Brykiet by się przydał, ma ktoś dane?

84. Data: 2010-10-07 19:21:00

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Paź, 21:19, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
> 60gr za kwh.
>   a tak dokładnie to 0,3237 - energia, 0,1526 przesył, 0,0077 jakość :) +

Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ? Jaki dostawca ?
pozdr.

--
Adam Sz.

85. Data: 2010-10-08 00:56:59

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Moja klima działa wg instrukcji od -15. W rzeczywistości od niższej. W
praktyce nie używam poniżej -10. I to wystarczy na prawie całą zimę.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

86. Data: 2010-10-08 00:57:23

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> no i wszystko jasne :-)

Gjenjusz

87. Data: 2010-10-08 00:58:33

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie
60gr za kwh.
========

Liczysz błędnie G11 zamiast G12.

88. Data: 2010-10-08 06:14:50

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.10.2010 14:58, marko1a pisze:
> w wiadomości news:4cadbdd7$1@news.home.net.pl...

> Przecież to Werbiński pisał o -273stC

Ma domek na Plutonie? ;->

89. Data: 2010-10-08 08:45:57

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4caeb6dd$1@news.home.net.pl...

> Ma domek na Plutonie? ;->

Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura, czyli
dużo ciepła do odebrania.

90. Data: 2010-10-08 10:39:59

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.10.2010 10:45, Jan Werbinski pisze:

> Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura,
> czyli dużo ciepła do odebrania.

To, że to ciepło jest, to nie znaczy, że fizycznie można je sprawnie
wyciągnąć.

Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
różnicy temperatur.

Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
działać niezależnie od mrozu.

skąd wieje?
Cheap D&G shoes D&G jeans D&G handbags www.shoestrade.biz
działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?
Cheap Nike air max 24/7 shoes china www.shoestrade.biz