Koszt utrzymania 10 i 17-latka

171. Data: 2006-11-09 11:24:16

Temat: Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Od: Księżniczka Telimena <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:pfkk0tz9th2e.dlg@juzwolalbympolizacslonine.gov.
..

> To może zastanów się jeszcze ile zazwyczaj trzeba poświęcić czasu na pracę
> aby mieć dochody netto w granicach, o których pisałem wcześniej.

czemu faceci zasłaniają się pracą?
Wiem, że dużo, ale, żeby do tego stopnia, że problemem jest obliczenie
utrzymania własnych dzieci... Zobacz, robią to za niego obcy ludzie, którzy
nie mają pojęcia o potrzebach jego dzieci, a on nie wie???

Nie żebym się czepiała, ale niechże w końcu niektóre chłopy zainteresują się
domem. To może potem tych rozwodów nie będzie???
Teli- chwilowa feminstka :)

172. Data: 2006-11-09 11:27:12

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@j...gov>,
puchaty <p...@g...pl> wrote:

> Trochę inaczej odczytałem Twojego poprzedniego posta.

Zauważyłem :)

> Nie wiem po ile kupował kafelki czy inne materiały wykończeniowe. Biorąc
> pod uwagę jego doświadczenie powiedzieć mogę jedynie, że zapewne kupował to
> w 'dobrej' cenie. Ale będąc w tym domu wcale nie byłem zszokowany jakością
> urządzeń i materiałów. Najlepiej pasowałoby do nich słowo "przyzwoite".

Ale to dalej jest spory rozstrzał. Zobasz - ja zakładam, że w sypialni
na podłodze będą panele. Przyzwoite, czyli jakieś 30 zł za metr (tak
mniej więcej - najtańsze mógłbym kupić poniżej 9 zł). Deska barlinecka
kosztowałaby jakieś dwa razy więcej, prawdziwa deska pewnie ze trzy razy
- a to nadal są podłogi tylko przyzwoite.

> Facet brał na tą inwestycję spory kredyt więc liczyć się musiał z
> pieniędzmi.

Teoretycznie. W praktyce często wygląda to tak, że "mam pół bańki do
oddania, więc dziesięć patyków nie robi różnicy".

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

173. Data: 2006-11-09 11:32:01

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

> Pardon, a gdzie pan mąż w tym czasie sie podziewa?

W pracy jeszcze siedzi.
Albo pomaga żonie w domu.
Innej wersji nie przyjmuję ;-)

> Skoro obydwoje
> pracują zarobkowo, to i obydwoje powinni mieć jakieś obowiązki
> przyziemne w domu, co nie?

Oczywiście.

N.

174. Data: 2006-11-09 11:32:22

Od: "Bumba Bumbinska" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisał(a):

> Wychodzi ca. 2000 zł miesięcznie na dwóch chłopaków (razem).

Ja jeszcze dorzuce koszty prania. Moje dzieci okropnie sie poca, zarowno syn
jak i corka. Przynajmniej dwa razy dziennie musza zmieniac koszulki, bo sie
nie da wytrzymac. Poza tym codziennie bluzy, sweterki laduja w koszu na
brudna bielizne, (o gaciach i skarpetkach nie wspominam, bo to standard), ja
robie pranie co 2-3 dni.
A.

175. Data: 2006-11-09 11:36:35

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
"Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> napisał

> Jednakowoż
> _zazwyczaj_ do uzyskania podobnego komfortu użytkowania potrzebne jest
nieco
> większe mieszkanie w domu niż mieszkanie w mieszkaniu :)

Nie bardzo rozumiem dlaczego. Pomijając już ten nieszczęsny ciąg
komunikacyjny, który też nie stoi sobie odłogiem, ale może być wykorzystany
w różnych celach (szafy itp.) kosztem zaoszczędzenia miejsca w pokojach.
Nie rozumiem dlaczego, żeby mieć poczucie komfortu wystarczyć mi może
jedynie 80 metrów mieszkania (4 pokoje + kuchnia + łazienka), a już aż 150 m
domku (pięć pokojów (pokoi?) + kuchnia + dwie łazienki + garderoba). Gdybym
to 80 metrowe mieszkanie postawiła na działce, to coś by się zmieniło i
spadłby mój komfort mieszkania tam?

N.

176. Data: 2006-11-09 11:41:21

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> wrote in message
i.pl...

> Może trzeba krewetki zastąpić makaronem ;)

Dobra:) Krewetkami to on by się raczej nie najadł. Napisałam, że można
głodomora wyżywić za mniej, tyle że.... trudno trochę, żeby nie opychał się
byle czym, tylko po to, żeby coś zjeść. Naprawdę uważasz, że 25 zł na cały
dzień dla rosnącego, uprawiającego sport nastolatka, to jest tak dużo?
Anka

177. Data: 2006-11-09 11:43:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bumba Bumbinska" <a...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> nie da wytrzymac. Poza tym codziennie bluzy, sweterki laduja w koszu na
> brudna bielizne, (o gaciach i skarpetkach nie wspominam, bo to standard),

Fakt. Ja też. I to są głównie rzeczy syna. Dorzuć prąd, który pożera
żelazko...
Dzieci są drogie. Nie ma lekko.
Anka

178. Data: 2006-11-09 11:45:01

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> [...]
> to 80 metrowe mieszkanie postawiła na działce, to coś by się zmieniło i

W mieszkaniu nie potrzebne są pomieszczenia typu kotłownia, graciarnia
na kosiarki, wiatrołap, klatka schodowa itp.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

179. Data: 2006-11-09 11:49:54

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> W mieszkaniu nie potrzebne są pomieszczenia typu kotłownia, graciarnia
> na kosiarki, wiatrołap, klatka schodowa itp.

Ale czytaj dokładnie o czym pisałam :) Nie chodziło mi o powierzchnię całego
domu, bo wtedy mówiłabym o prawie 200 m. Chodziło mi o 150 m pomieszczeń
mieszkalnych - pokoje, salon, kuchnia, łazienki, WC-ty, garderoba,
przedpokój/korytarz. To wszystko też jest/bywa w mieszkaniach.
Z kolei gdyby mówić o mieszkaniu + piwnicy + strychu + wózkarni + garażu +
suszarni to też wyszłoby grubo ponad 80 m.

N.

180. Data: 2006-11-09 12:04:27

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> [...]
> mieszkalnych - pokoje, salon, kuchnia, łazienki, WC-ty, garderoba,
> przedpokój/korytarz. To wszystko też jest/bywa w mieszkaniach.

Owszem, bywa. Niestety, metry kwadratowe kotłowni, wiatrołapu, klatek
schodowych i innych powierzchni za które kupując mieszkanie się (
zasadniczo ) nie płaci, w kosztach domu istnieją. W drugą stronę :
płaciłem za metry^2 mieszkania, 15 m^2 piwnicy mam gratis. I te
(gratisowe) m^2 trzeba by dołożyć do ogólnego rachunku porównującego m^2
mieszkania i domu.

> Z kolei gdyby mówić o mieszkaniu + piwnicy + strychu + wózkarni + garażu +
> suszarni to też wyszłoby grubo ponad 80 m.

U mnie zestaw mieszkanie + piwnica + garaż wychodzi ponad 110 m^2. I
kredyt nie był potrzebny. Parę lat temu w planach był dom o powierzchni
rzędu 150 m^2, ale działek nie rozdawali za darmo, więc budżet mi się
nijak nie dopinał. 100-150 k musiałbym wziąć z banku. Ale to było parę
lat temu.

--

na co zgodzil sie rzad (link)
Odnośnie krzaczków [OT]