Kotlet schabowy - klasyczny

1. Data: 2005-07-23 10:27:13

Temat: Kotlet schabowy - klasyczny
Od: "Kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze, podajcie mi przepis na taki klasyczny kotlet schabowy jaki pamietam
z dziecinstwa.
Robie niby tak samo jak moja mama, a smakuje mi to inaczej....
Dziekuje
Pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2005-07-23 11:14:28

Temat: Re: Kotlet schabowy - klasyczny
Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@i...pl> wrote:
> Prosze, podajcie mi przepis na taki klasyczny kotlet schabowy jaki pamietam
> z dziecinstwa.
> Robie niby tak samo jak moja mama, a smakuje mi to inaczej....

Przez przypadek zapewne wysłałaś na grupę zamiast do mamy. :)

p.

3. Data: 2005-07-23 11:48:24

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> pamietam z dziecinstwa.
> Robie niby tak samo jak moja mama, a smakuje mi to inaczej....

Ponieważ to jest tak: TAK JAK MAMY GOTUJĄ TO NIE POTRAFI NIKT!
A i jeszcze atmosfera rodzinnego domu też chyba ma wpływ na smak.
Pewnie ma to coś wspólnego z sercem, które się wkłada w to, co się robi.
Pzdr Jacenta

4. Data: 2005-07-23 11:56:16

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@i...pl> napisał(a):
>Robie niby tak samo jak moja mama,

A smażysz na smalcu ???

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

5. Data: 2005-07-23 11:58:42

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie jacenty napisał(a):

> Ponieważ to jest tak: TAK JAK MAMY GOTUJĄ TO NIE POTRAFI NIKT!

Ponieważ za czasów Twojego dzieciństwa była większa zawartość mięsa w
mięsie i bułki w bułce tartej. Ponieważ jajko uzyte do panierowania nie
od barwnika było żółte tak jak dzisiejsze, ponieważ tłuszcz do smażenia
to pewnie był smalec- dobry i nie śmierdzący, ponieważ ten stary,
rozklekotany tłuczek(?) do mięsa to też inaczej je rozbijał niż dzisiejsze
super_alu_kolczatki :/

Tych różnic na prawdę jest duuużo

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
www.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

6. Data: 2005-07-23 13:13:35

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości

> [...]
> to pewnie był smalec- dobry i nie śmierdzący, ponieważ ten stary,
> rozklekotany tłuczek(?) do mięsa to też inaczej je rozbijał niż dzisiejsze
===
:-)

Zapomniałaś o vegecie, której wtedy nie było.

waldek
===

7. Data: 2005-07-23 14:07:52

Od: "Kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem, popelniam swego czasu wiele błędów przy kotletach, dodawalam vegety
czy papryki slodkiej, smazylam na oleju.
Ale przyszedl czas ze zrobilam wg przepisu Mamy, kotlet rozbity, sol,
pieprz, obtoczyc w mące, pozniej w jaju, pozniej w bulce i nna patelnie na
smalec.
Nie bylo to to samo.
Zdarza mi sie tez czasem zjesc kotleta w restauracji i musze z przykroscia
swtierdzic ze ma wiecej wspolnego z tym co pamietam z dziecinstwa.
Co robie zle? A moze Mama mnie w bląd wrpowadzila ( dlugo juz nie gotuje)...

Podajcie mi prosze jakis sprawdzony przepis.
Pozdrawiam

Kasia

8. Data: 2005-07-23 14:14:18

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <s...@s...grota.mine.nu>,
panta_rei <j...@c...znajdzie> wrote:

> [...]
> to pewnie był smalec- dobry i nie śmierdzący, ponieważ ten stary,
> rozklekotany tłuczek(?) do mięsa to też inaczej je rozbijał niż dzisiejsze

O to właśnie chodzi. Przede wszystkim wieprze były inne.

Władysław

9. Data: 2005-07-23 16:21:52

Od: "Janusz Zabłocki" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Kasia"
> Zdarza mi sie tez czasem zjesc kotleta w restauracji i musze z przykroscia
> swtierdzic ze ma wiecej wspolnego z tym co pamietam z dziecinstwa.
Witam.
A mamy nie możesz zapytać ?

--
Janusz

10. Data: 2005-07-23 16:58:17

Od: "hh" <h...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja mama - kotleciki jeszcze czosnkiem w pół przekajanym smarowała - teraz
tez to robie ale chyba miesko nie to..................... :-)

ciasto drożdżowe "z blaszki"
"PILAW"
[OT]Ukraina - kuchnia
[SPAM] [ALLEGRO] SPRAWDŹ NIE POŻAŁUJESZ :-)
chińszczyzna