Kozie mleko

11. Data: 2009-05-26 16:27:04

Temat: Re: Kozie mleko
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 May 2009 17:24:30 +0200, Marta wrote:

> O preparatach sojowych też myślałam, o Sinlacu również, tylko czy dostarczą
> one małemu dziecku wszyskich witamin, minerałów itd jakie dostałaby w trzech
> mlecznych posiłkach na bazie Bebilonu? Jest to dla mnie o tyle ważne, że
> mała generalnie zrobiła się okropnym niejadkiem i z łatwością pochłania
> jedynie owoce. Obiady to już osobna tragedia...

Sinlac jest preparatem dla dzieciaków uczulonych na mleko i ma to mleko
zastępować, po to został wymyślony. Może spróbuj jednak poszukać
sensownego pediatry?.. Nie wierzę, że takich nie ma, sam paru znam.

> I jeżeli już ryzykować kozie mleko, to czy je rozcieńczać? Obiło mi się, że
> jest za tłuste i ma za dużo jonów a witamin natomiast za mało...

Ja tam z uporem maniaka odradzam.
Preparaty z modyfikowanego mleka krowiego/soi/chleba świętojańskiego
mają przynajmniej znany i kontrolowany skład, koza - nie.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

12. Data: 2009-05-26 17:05:57

Od: "regen" <regen........@.........os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tak się składa, że sąsiadka ma kozy, czyste i zadowolone bo cały dzień się
> pasą na łace i stąd pomysł, żeby może zacząć małej podawać takie mleko?
> Z butli już nie chce pić, kaszki na bebilonie lądują na ścianie i
> generalnie najchętniej jadłaby same owoce więc może właśnie takie mleko?
> Słyszałam opinie, że mleko kozie nie jest polecane w alergii na mleko
> krowie ze względu na kazeinę, że jest za tłuste i ma zbyt dużo jonów. Jak
> to wygląda naprawdę, może ktoś wie? Nie chodzi mi o całkowite wyłączenie
> mieszanki mlecznej z żywienia ale dostarczenie dzieciakowi nabiału koziego

Dobrze wiedzieć, że zwykle dzieci uczulone na białko mleka krowiego, nie
powinny otrzymywać również posiłków zawierających wołowinę i cielęcinę- to
po prostu te same antygeny.
Odpada więc mleko i przetwory, masło, kiełbasy , potrawy z dodatkiem
przypraw lub żelatyny wołowej, czekolady, itd...

Pozdrawiam-
regen

13. Data: 2009-05-26 17:25:53

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odpada więc mleko i przetwory, masło, kiełbasy , potrawy z dodatkiem
> przypraw lub żelatyny wołowej, czekolady, itd...

To jest nadinterpretacja. Białka mleka krowiego są w mleku i taka radykalna
dieta nie jest zalecana.
Przy podejrzeniu uczulenia na białka mleko krowiego polecam najpierw
odstawić mleko. jak trzeba zastapić np NANem. Jezeli nie ma poprawy to
Nutramigen ew rzadzko Bebilon Pepti. Właściwie na Nutramigenie nasilenie
objawów z reguły jest niewielkie lub ic nie ma. Nie ma zalecen do stosowania
mleka kóz, owiec czy czego tam jeszcze ludzie nie wymysla. Mleko "sojowe"
tez nie jest zalecane. M.in z powodu fitoestrogenów.
Mozna równiez probowac wrocic z Nutramigenu na nabiał ale w postaci serków i
serów. Białka z tych produktów uczulaja mniej.

14. Data: 2009-05-26 18:15:08

Od: "regen" <regen........@.........os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" < > napisał w wiadomości

> To jest nadinterpretacja. Białka mleka krowiego są w mleku i taka
> radykalna dieta nie jest zalecana.

Nie jestem specjalistą pediatrą, natomiast tak zalecali pediatrzy, z którymi
rozmawiałem kilka lat temu- jeśli objawy udowodnionej alergii utrzymują się
wtedy trzeba wyeliminować inne wołowe produkty.

Pozdrawiam-
regen

15. Data: 2009-05-26 18:26:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 May 2009 19:25:53 +0200, Piotr Maksymowicz wrote:

> [...] Mleko "sojowe"
> tez nie jest zalecane. M.in z powodu fitoestrogenów.

Dobrze, że o tym piszesz - zapamiętam.

m.

16. Data: 2009-05-26 18:42:37

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Wasza mała miała zdiagnozowaną alergię na białko mleka krowiego? Decyzja
o przejściu na mleko kozie była podyktowana zaleceniami pediatry?

Z dostępnością koziego mleka nie mam problemu, ponieważ mam zwierza po
sąsiedzku a sery, masło itd mogę robić sama. Kwestia tylko tego, że z tego
co wiem, mieszanki są o tyle lepsze, że nie ma ryzyka alergii krzyżowej i
wiadomo jaki jest pelen skład mleka. Problem, bo mała nie chce już jeść
niczego na tym mleku, kaszki ryżowe, manna, kukurydziana, jaglana, wszystko
blee, no chyba, że dodam owoców to zje ale nie więcej niż połowę.

Mleka sojowego się obawiam trochę bo różne negatywne opinie do mnie
docierały. Jest jeszcze Sinlac, jak Marek pisał i tego mogę spróbować ale
obawiam się, że szybko jej się znudzi i znowu będzie problem, że dziecko
przez cały dzień je tylko owoce i wszystko inne ląduje na około.

O kozim mleku myślałam dlatego, że mała jeszcze przed dietą zajadała się
nabiałem i bardzo jej odpowiadał a z Bebilonu twarożku niestety nie zrobię
;/

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4106
(20090526) __________

17. Data: 2009-05-26 19:33:43

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <regen........@.........os.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> którymi rozmawiałem kilka lat temu- jeśli objawy udowodnionej alergii
> utrzymują się wtedy trzeba wyeliminować inne wołowe produkty.

Kilka lat w medycynie to cała epoka. A szczegolnie w alergologii. Obecnie
odchodzi sie od roznych rygorystycznych ograniczen pokarmowych. Wydawalo sie
nam ze tak trzeba ale badania nie potwierdzily przypuszczen. Vide zboza i
celiakia czy dieta ciezarnych.
A pediatrzy potrafia zalecac wiele rzeczy. ostatecznie to oni stanowia
wiekszosc polskiej homeopatii.

18. Data: 2009-05-26 20:14:14

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:
> Czy Wasza mała miała zdiagnozowaną alergię na białko mleka krowiego? Decyzja
> o przejściu na mleko kozie była podyktowana zaleceniami pediatry?

Dokladnie tak. Gdyby nie pediatra i niepowodzenia z mlekiem
modyfikowanym - nie pomyslelibysmy wogole o takim mleku.

Kup troche tego mleka i sproboj, czy malej bedzie smakowac. 1,5 roku to
juz ma przynajmniej troche wyrobiony zmysl smaku... Po za tym mleko w
tym wieku jest raczej dodatkiem do jajka/sera/miesa/owocow/warzyw/...
Wiec nawet jak jego sklad troche odbiega od ludzkiego, to nie obawialbym
sie niedoboru jakis substancji (ale ja nie jestem lekarzem)

> [...]
> niczego na tym mleku, kaszki ryżowe, manna, kukurydziana, jaglana, wszystko
> blee, no chyba, że dodam owoców to zje ale nie więcej niż połowę.

U nas bylo podobnie - mleko z puszki nie bardzo wchodzilo.

> [...]
> obawiam się, że szybko jej się znudzi i znowu będzie problem, że dziecko
> przez cały dzień je tylko owoce i wszystko inne ląduje na około.

Teraz na przyklad mamy ogolnie bezmleczny okres. wchodzi jedynie kakao i
mleko pite przez takie specjalne slomki - ze slodkimi kulkami w srodku.
Za to furrore robi owsianka na wodzie.

> O kozim mleku myślałam dlatego, że mała jeszcze przed dietą zajadała się
> nabiałem i bardzo jej odpowiadał a z Bebilonu twarożku niestety nie zrobię

No to sproboj z serkiem, twarozkiem, jogurcikiem z koziego mleka.
Najpierw mala porcja i obserwuj.

IMHO - od "szklanki mleka dziennie" wazniejsze to, aby miala urozmaicona
dziete.

Pozdro

Maseł

19. Data: 2009-05-26 20:17:12

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:
> Dobrze, że o tym piszesz - zapamiętam.

Soja w ten sposob walczy ze szkodnikami - zjadajace ja robale
"niewiescieja" i z braku samcow nie rozmnazaja sie...

A ze tych fitoestrogenow jest duzo - to z soi robi sie roznego rodzaju
preparaty dla kobiet w okresie menopauzy.

Pozdro

Maseł

20. Data: 2009-05-26 20:24:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Maksymowicz wrote:

> Kilka lat w medycynie to cała epoka.

...a niektórzy w XIX wieku dalej.

Od kiedy WHO zaleca wołowinę w karmieniu dzieci?

Płód w 22 tygodniu ciąży.
uczucie `zapchania chlebem`
nadmierne pocenie
Przewlekła kolka?