Kredytowanie zakupu mieszkania spoldzielczego ?

1. Data: 2002-09-02 09:08:41

Temat: Kredytowanie zakupu mieszkania spoldzielczego ?
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow,

chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z Was moze poradzic mi w nastepujacej
sprawie. Mam mozliwosc zakupienia mieszkania spoldzielczego wlasnosciowego.
Niestety nie posiadam wystarczajacych srodkow wlasnych, potrzebnych na
sfinansowanie calosci zakupu. Rozgladalem sie za kredytami mieszkaniowymi ale
ogromna wiekszosc z nich to kredyty hipoteczne. Z tego co udalo mi sie
zorientowac, rzeczona nieruchomosci (nie tylko mieszkanie ale caly budynek)
nie posiada ksiegi wieczystej (wobec tego raczej niecelowe jest ubieganie sie
o tego rodzaju kredyt).

W jaki sposb sfinansowac ten zakup ? Prosze Was o wszelkie pomocne informacje.
Mieszkanko bardzo mi sie podoba i szkoda by bylo z tak blahego powodu
zrezygnowac ...

Kredyt na 50 tys. PLN - okres 5 do 7 lat (w zaleznosci od oprocentowania)

Z gory dziekuje.

JS

1. Data: 2002-09-02 09:48:03

Od: "Piotr S." <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> ogromna wiekszosc z nich to kredyty hipoteczne. Z tego co udalo mi sie

nie sadze aby jakis bank dal ci kredyt na 50 tys. bez hipoteki
bank chce miec gwarancje ze te 50 tys. + odsetki odzyska
musisz poprostu cos zastawic pod hipoteke np. mieszkanie czlonka rodziny .

Piotr Sobkowiak
ICQ : 15883900

1. Data: 2002-09-02 13:18:48

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> nie sadze aby jakis bank dal ci kredyt na 50 tys. bez hipoteki
> bank chce miec gwarancje ze te 50 tys. + odsetki odzyska
> musisz poprostu cos zastawic pod hipoteke np. mieszkanie czlonka rodziny .

Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tego, ze bank bedzie zadal ode mnie gwarancji -
ale jak napisalem - nie ma mozliwosci ustanowienia hipoteki.

Chodzi mi o tanie finansowanie tego zakupu przy wykorzystaniu innego
zabezpieczenia niz hipoteka ( np. poreczyciele, cesja praw z polisy
ubezpieczeniowej, przewlaszczenie itd.).

Czy spotkaliscie sie z instytucja finansowa, ktora gotowa jest udzielic TANIEJ
pozyczki/kredytu bez udzialu zabezpieczenia hipotecznego (natomiast
zabezpieczenia innego typu wchodza jak najbardziej w gre) ?

1. Data: 2002-09-02 13:55:12

Od: "Jacek Suliga" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl napisał(a):

> W jaki sposb sfinansowac ten zakup ? Prosze Was o wszelkie pomocne
informacje.
> Mieszkanko bardzo mi sie podoba i szkoda by bylo z tak blahego powodu
> zrezygnowac ...

Banki dają kredyty na mieszkania spółdzielcze własnościowe, ale trzeba
wystąpić (najlepiej od razu razem z umową kupna) do spółdzielni o
przekształcenie mieszkania na wyodrębnioną własność z udziałem w gruncie. Nie
jestem dokładnie zorientowany, ale zdaje się, że taka możliwość wynika z
aktualnego prawa spółdzielczego.

Bank daje kredyt na takie mieszkanie z zastrzeżeniem, że w momencie, kiedy
spółdzielnia już założy na prośbę właściciela księgę wieczystą, zostanie
wpisany do hipoteki. Do tego czasu (trwa od kilku miesięcu do kilku lat,
zależnie od tego czy budowa jest już rozliczona itd.) bank może poprosić o
inne zabezpiecznie, najczęściej w formie ubezpieczenia kredytu we wskazanym
towarzystwie -- lub inną hipoteką.

Najlepiej od razu udać się (z kopią przyszłej umowy kupna) do banku i
popytać. W różnych bankach bywa róznie.

JM.

pl.rec.dom.zarzadzanie RFD#3 (poprawione)
lodówka - grzejnik :< ???
ile może kosztować komplet mebli (swarzędz 1932)?
Jaki transformator do halogenów
Osad na talerzach po zmywaniu w zmywarce