Re: Kret

From: Piotr Siciarski <p...@r...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kret
Date: Sun, 16 Oct 2005 15:36:55 +0200

Sun, 16 Oct 2005 15:14:28 +0200, na pl.rec.ogrody, JerzyN napisał(a):

> Żył sobie kiedyś biedny gospodarz, który nie miał konia. Wiosna była w
> pełni, a on tylko mógł popatrzyć, jak pracują sąsiedzi. Poszedł z prośbą
> o pożyczenie konia do bogatego brata.

A cóż to za gospodarz co nie miał nawet konia?
To leń i niedorajda, a nie gospodarz:)

Ja np. nie rozumiem, jak mogą głodować dzieci na wsi, jeśli ich rodzice
mają 3ha pola, dwie ręce i odrobinę chęci, a aktywność kierują w stronę
zapewnienia bytu, a nie szukania pomocy.

Ale nawet rodzony brat kazał mu
> [...]
> uwierzyć i postanowił sam to sprawdzić. I tak, jak za pierwszym razem,
> zjawił się starzec. Nie proponował jednak pomocy tylko zagniewany
> powiedział: ,,Nie chciałeś pomóc bratu w biedzie! Zmusiłeś go do pracy w
> święto. Nie uszanowałeś przykazania Bożego?! Tedy grzebać się będziesz w
> tej ziemi i ryć w ciemnościach aż do samego skończenia świata!".
> Staruszek znikł, a bogaty brat natychmiast zmienił się w kreta. Czarny,
> świąteczny surdut zamienił się w futro, nos w ryjek. Tylko zostały mu
> ludzkie łapy, którymi orze w ziemi, przed słonecznym światłem uciekając.

Morał z tego taki, że lepiej nie pożyczać biednym koni, tylko samemu
obrabiać ich pola kiedy im się nie chce.
A najlepiej to pracować dwa razy więcej, dawać im od razu 50% swoich
zarobków i będzie równo i spokój.
Miało być o krecie, a opowiastka wyszła Ci o wyborach:)

> Pamiętaj! Co zarobisz w niedzielę lub święto, to ci Pan Bóg
> dziesięciokrotnie zabierze!"

3/4 mojego ogrodu powstaje w niedziele i święta:)
Dziś np. wydarłem 2mkw trawnika i za chwilę idę sadzić zaległości:)

Pozdrawiam
piotrs