Krwisty stek/befsztyk po amerykansku?

1. Data: 2008-03-07 21:37:33

Temat: Krwisty stek/befsztyk po amerykansku?
Od: "Benek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktos przepis (jakie mieso, jak przygotoeawac w czym robic) na taki typowy
ameryanski lekko wypieczony lub krwisty befsztyk/stek?.

2. Data: 2008-03-07 21:59:26

Temat: Re: Krwisty stek/befsztyk po amerykansku?
Od: DuzyMis <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Benek pisze:
> Ma ktos przepis (jakie mieso, jak przygotoeawac w czym robic) na taki typowy
> ameryanski lekko wypieczony lub krwisty befsztyk/stek?.

Przepisu nie mam ale obawiam się, że w Polsce nie kupisz takiego mięsa.
A jak już Ci się uda znaleźć jakąś importowaną wołowinę to cena zabija :-(

Duży Miś

3. Data: 2008-03-07 22:27:05

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Benek pisze:
> Ma ktos przepis (jakie mieso, jak przygotoeawac w czym robic) na taki typowy
> ameryanski lekko wypieczony lub krwisty befsztyk/stek?.

polecam T Bones...
np.
http://mrgrill.pl/s-901.php

4. Data: 2008-03-08 07:14:15

Od: DuzyMis <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos pisze:

> wez sie jebnij w głowę

PLONK

5. Data: 2008-03-10 09:13:23

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Benek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ma ktos przepis (jakie mieso, jak przygotoeawac w czym robic) na taki
> typowy ameryanski lekko wypieczony lub krwisty befsztyk/stek?.

Prawdziwy stek wołowy nazywa się t-bone steak, niektóre hurtownie mięsa
sprzedają tą część wołu do restauracji
1 szt ma ok 0,5 kg mięcha - które okala kość w kształcie litery T
- stek w restauracji jest drogi bo prawie stówę kosztuje danie.
Musiałbyś pochodzić po masarniach - na pewno dostaniesz.
W sklepie mięsnym nie dostaniesz T-bone'a.

Oczywiście można jakąś inną wołowinę wrzucić na patelnię.
Steki wysmarza się na kilka rodzai - mocno krwiste średnio i mało, większość
Polaków nie lubi w ogóle krwistego. :-(
Dlatego w większości restauracji w których jest taki stek wysmarzają go
prawie na podeszwę - to błąd cięzko się potem coś takiego sieka zębami.

Ja osobiście nie lubię krwistego i nie jestem amatorem takich dań oprócz
tatara.
Także nie jestem specjalistą w przyżądzaniu :-( więc nie pomogę więcej niż
te suche informacje.

Pozdrowienia
Tomek

6. Data: 2008-03-10 12:01:54

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Mar 2008 10:13:23 +0100, "Moorek" <m...@p...onet.pl>
wrote:

>Prawdziwy stek wołowy nazywa się t-bone steak,

Znaczy, wszystkie pozostałe steki są nieprawdziwe?

--
Maciej Bójko
m...@g...com

7. Data: 2008-03-10 15:25:24

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moorek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Steki wysmarza się na kilka rodzai - Także nie jestem specjalistą w
> przyżądzaniu

Oczy kaleczysz ;-)

Qra

8. Data: 2008-03-11 00:35:31

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Benek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
>

> Steki wysmarza się na kilka rodzai <ciach>
> Także nie jestem specjalistą w przyżądzaniu :-(

Krwisty to przy_RZ_ądzam prze krótkie obsma_Ż_anie. :)
Najlepiej - polędwicy wołowej.
Cena - ok. 70 zł/kg
Trudno, ale osiągalna. Trzeba zamówić wczesniej. W większości sklepów jest to
możliwe

sadyl

9. Data: 2008-03-11 12:19:53

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Moorek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oczy kaleczysz ;-)

Przepraszam, za oczy. Z tą ortografią ciężko jest, nie byłem pilnym
uczniem. :-(

Pozdrowienia
Tomek

10. Data: 2008-03-11 12:26:50

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> Znaczy, wszystkie pozostałe steki są nieprawdziwe?

Nie nie prawda. Ale kolega pytał o typowy amerykański stek.

Zamiast krytykować dodajcie coś od siebie - może będzie to pomocne.
Czy marynować amerykana czy nie? jak przyprawiać - o tym ja i pewnie autor
postu nie ma pojęcia, poza standardowymi zasadami marynowania mięs.
A ja w zamian postaram się ze swoją ortografią mniej kaleczyć wam oczy.
Choć od kaleczenia nie tylko oczu mamy tu parę troli.

Pozdrowienia
Tomek

czy zagescic gulasz?
jestem