Krytyka KOD

51. Data: 2016-01-28 13:11:38

Temat: Re: Krytyka KOD
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 o 12:57, Chiron pisze:
> Wszyscy płacą za wszystko to, co wymieniłes. Samotny kawaler, zdrowy-
> też opłaca czyjeś leczenie i szkołę dla dzieci. Oprócz tego- płaci nie

Bo samotny kawaler jest niekoszerny, zazdrości mu się i płaci on bykowe,
bo czym jest absurdalny projekt 500 zł na dziecko?

> to nie znaczy, że do nauczyciela. Zdumiony- to jest chore. I zawsze
> będzie drożej, niż gdyby samemu opłacać wszystko

Chodzi o coś innego, o ubezpieczenia. A ubezpieczenie to odwrotność hazardu.
Wiele osób chce grać w totolotka, gdzie bardzo małe prawdopodobieństwo
wygranej ale za to wygrana duża, a przegrane małe. Gorzej że ludzie
również przegrywają na ruletce.
Ale prawie nikt nie chce grać na ruletce - anty totolotku, gdzie zwykle
się nie przegrywa ani wygrywa i jest jedna pozycja gdzie się przegrywa:
np: masz pecha wylosowałeś konfiskatę mienia!
Tak było z kupcami: raz drugi, trzeci zarobił a następnie tracił
wszystko. Dlatego ludzie nie chcąc brać udziału w takim hazardzie
wymyślili ubezpieczenia (nie jest to żadnej komunistyczny, lewacki
wymysł!) Kupiec zarobi raz, trochę zapłaci za ubezpieczenie, ale wie, że
gdy będzie miał pecha to nie będzie dla niego game over.
Tak samo z ubezpieczeniami zdrowotnymi: zwykle płaci i narzeka że płaci,
ale gdy go spotka choroba to nie jest rujnowany.
W 20 wieku jak wprowadzono ubezpieczenia społeczne ludziom się poprawiło.

52. Data: 2016-01-28 13:20:11

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> Wcale nie są AŻ tak duże. Zwłaszcza ten znienawidzony dochodowy jest
> niewielki.

Nie no, wcale. Dochodowy to jest czubek góry lodowej.
https://www.youtube.com/watch?v=NWzdgHYPiIw

> Co z tego że płaciła byś mniejsze podatki jeśli byś miała większe
> wydatki - np. płatne studia, opiekę zdrowotną a do tego zarabiała mniej
> niż wynosi płaca minimalna po zlikwidowaniu jej?

Za to wszystko i tak muszę zapłacić. I jeszcze nie mam prawa WYMAGAĆ.
Po co mi płaca minimalna? Może ja chcę pracować dla ideałów i zwrotu
kosztów? Teraz nie mogę, bo pracodawcy nie stać na pracownika za płacę
minimalną, a za mniej mnie zatrudnic nie może. Nawet legalnie nie mogę dać
komuś 2 dych za pozamiatanie chodnika, bo wiąże się to z taką papierologią,
jakiej te 2 dychy nie są warte.

53. Data: 2016-01-28 13:26:16

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> To właśnie potwierdza moje zdanie. Jeśli nie dajemy takiej złej rzeczy,
> ale dość mało złej jak papieros to o ile bardziej należy nie dopuszczać
> do samobójstwa czy zażycia heroiny!

Nie zrozumiałeś. Spójrz z perspektywy tego przedsiębiorcy. Gdyby ten
przechodzień dał mu papierosa, on stwierdziłby, że zawsze może sobie coś
wyżebrać. I zostałby menelem.

54. Data: 2016-01-28 13:31:43

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 o 13:20, krys pisze:

> Nie no, wcale. Dochodowy to jest czubek góry lodowej.
> https://www.youtube.com/watch?v=NWzdgHYPiIw

Zamiast dochodowego powinien być przychodowy, zamiast VAT - obrotowy.

> Za to wszystko i tak muszę zapłacić. I jeszcze nie mam prawa WYMAGAĆ.
> Po co mi płaca minimalna? Może ja chcę pracować dla ideałów i zwrotu

Jak jest płaca minimalna to chociaż tyrasz za jakieś minimum a nie za
grosze które zechce dać pracodawca

55. Data: 2016-01-28 13:37:59

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 o 13:26, krys pisze:
> Nie zrozumiałeś. Spójrz z perspektywy tego przedsiębiorcy. Gdyby ten
> przechodzień dał mu papierosa, on stwierdziłby, że zawsze może sobie coś
> wyżebrać. I zostałby menelem.

Twierdzisz że również jedzenia nie należy dawać w jałmużnie? Jak w
dowcipie:
mówi Bill Gates do Jobsa
- wiesz, zaczepił mnie żebrak i chciał złotówkę
- i co ?
- przez pół godziny tłumaczyłem żeby wziął się do roboty

56. Data: 2016-01-28 14:07:01

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 13:37, zdumiony pisze:

> [...]
> - wiesz, zaczepił mnie żebrak i chciał złotówkę
> - i co ?
> - przez pół godziny tłumaczyłem żeby wziął się do roboty

I co? Wziął się do roboty, czy dalej żyje kosztem innych?

--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

57. Data: 2016-01-28 14:10:11

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 13:31, zdumiony pisze:

> Jak jest płaca minimalna to chociaż tyrasz za jakieś minimum a nie za
> grosze które zechce dać pracodawca

Inaczej byś gadał, gdybyś miał głodne dziecko i z powodu płacy
minimalnej nie mógłbyś go nakarmić.

58. Data: 2016-01-28 14:15:55

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> Zamiast dochodowego powinien być przychodowy, zamiast VAT - obrotowy.

> Jak jest płaca minimalna to chociaż tyrasz za jakieś minimum a nie za
> grosze które zechce dać pracodawca

A co powiesz na staże, finansowane przez państwo? Zostajesz niewolnikiem za
jakieś 2/3 płacy minimalnej, zapierniczasz jak etatowy, i jeszce na koniec
ci podziekują i zatrudnia na twoje miejsce nowego stażystę?
Poza tym - praca to towar jak każdy inny; jest popyt, jest podaż - jak
pracodawcy będzie potrzebny pracownik to zapłaci mu cena rynkową.

59. Data: 2016-01-28 14:16:48

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> [...]
> - wiesz, zaczepił mnie żebrak i chciał złotówkę
> - i co ?
> - przez pół godziny tłumaczyłem żeby wziął się do roboty

Zależy komu.

60. Data: 2016-01-28 14:48:07

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.01.2016 o 14:10, niebieski pisze:

> Inaczej byś gadał, gdybyś miał głodne dziecko i z powodu płacy
> minimalnej nie mógłbyś go nakarmić.

Raczej z powodu braku, bo bym tyrał za grosze, nie mogąc go nakarmić.

Czyski w mediach, urzędach
Niemiecka telewizja rozpacza po utracie agenta Lisa
Max Kolonko o Ryszardzie Petru, Nowoczesnej PL oraz KOD-zie
Max Kolonko o gnidch Unii Europejskiej
Max Kolonko o gnidach Unii Europejskiej.