Re: Kto uważa, że Marek Sender jest niefajny?

1. Data: 2009-12-10 05:11:19

Temat: Re: Kto uważa, że Marek Sender jest niefajny?
Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sender" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
news:hfp2ja$eos$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> dobra zuchy, szybki quiz.
> 15 osób potwierdzi, że jestem nie fajny i jutro nie piszę, ok?
> Macie czas do północy.
> Dobra, wystarczy 10 osób.
> Oczywiście na ich miejscu starannie bym sobie to przemyślał, ale niczego
> nie chcę sugerować. To jest Wasz wybór.
> Pozdrawiam.
> Marek Sender.
>
> P.S. czasem naprawdę warto się dobrze zastanowić!

"Nie" z przymiotnikai piszemy osobno.
Ale to tylko na marginesie...
"Niefajny"

2. Data: 2009-12-10 09:08:07

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A którz Ci takichrzeczy naopowiadał?
Ponieżej małe kompendium (i się nie ma czego wstydzić, bo sama się często
gubię)

pis. rozłączna: a) z wszystkimi formami czasownika z wyjątkiem imiesłowów
przymiotnikowych, b) z formami czasowników niewłaściwych typu można, trzeba,
wolno, c) z liczebnikami (z wyjątkiem niejeden, niewiele), d) z zaimkami, e)
z przyimkami, f) z przymiotnikami i przysłówkami w stopniu wyższym i
najwyższym, g) z partykułami, h) z ogromną większością przysłówków
nieodprzymiotnikowych (do wyjątków należy np. niezbyt, nieomal, nieopodal,
nieraz), i) wtedy, gdy nie występuje przed pierwszym członem wyraźnego
przeciwstawienia (np. Zagrał nie źle, ale wręcz fatalnie. To nie rektor,
lecz prorektor.);

łączna: z rzeczownikami, przymiotnikami i przysłówkami w stopniu równym,
imiesłowami przymiotnikowymi . pod wpływem partykuły nie czasowniki
wymagające formy biernika zmieniają swój rząd na formę dopełniacza;
czasowniki wyrażające sąd, które wymagają zdania podrzędnego ze spójnikiem
że, pod wpływem partykuły nie zwykle zmieniają swój rząd - wymagają zdania
podrzędnego ze spójnikiem by i pochodnymi aby, ażeby, żeby; zmiana o
kierunku odwrotnym ma miejsce rzadko, dotyczy np. czasownika wątpić; w zn. 5
partykuła poprzedza formę trybu przypuszczającego czasownika; w zn. 9
partykuła używana bezpośrednio przed formą stopnia wyższego przymiotnika lub
przysłówka; w zn. 10 bezpośrednio przed formą stopnia wyższego

3. Data: 2009-12-10 09:31:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> A którz Ci takichrzeczy naopowiadał?
> Ponieżej małe kompendium (i się nie ma czego wstydzić, bo sama się często
> gubię)

> Użytkownik "Magdulińska" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

E, Magdulińskiej się omsknęło tylko, bo poprawiła go dobrze.

Ewa

4. Data: 2009-12-10 09:34:56

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedną z zalet tej grupy jest poprawna polszczyzna.
Normalnie oaza na pustyni internetu.
MK

5. Data: 2009-12-10 09:41:00

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja pani w podstawówce uczyła nas dlaczego przedział w wagonie
jest "dla nie palących" (bo nie palących w czasie podróżny), oraz
dlaczego osoby niepalące nie wydają kasy na papierosy (bo nie palą).

Inna rzecz: niedobry = zły, nie dobry = nieodpowiedni.
Np spalona żarówka jest niedobra, ale żarówka z innym gwintem
jest nie dobra.

Warto zwracać na to uwagę.

--
CB

6. Data: 2009-12-10 10:05:38

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ten niedobry Marek Serdelek jest nie dobry, bo jest zły. :-)
pozdrawiam, ;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

7. Data: 2009-12-10 10:25:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" napisał:

> A którz Ci takichrzeczy naopowiadał?

Skoro już (się poprawiamy), to _któż_ :)

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

8. Data: 2009-12-10 10:31:26

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja>

> Skoro już (się poprawiamy), to _któż_ :)
> --
> Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

Mowa polski być trudne ;DDD
który - którzy, którz
kto - któż
Jeśli słowniki tewgo nie uwzględniają, to należy je poprawić, :D
pozdraiwma ;)
Edi

9. Data: 2009-12-10 10:33:51

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" napisał:

> Jeśli słowniki tewgo nie uwzględniają, to należy je poprawić, :D

Miłej zabawy. Ja tam wolę klasyczną polszczyznę. Nowotwory produkuję we
własnym zakresie i nie narzucam ich innym (no chyba, że tym, co mnie
czytają).

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

10. Data: 2009-12-10 10:42:17

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja>

> Miłej zabawy. Ja tam wolę klasyczną polszczyznę. Nowotwory produkuję we
> własnym zakresie i nie narzucam ich innym (no chyba, że tym, co mnie
> [...]

Mnie zawsze śmieszy "jedynie słuszna poprawność" także
ortograficzna - wszak wypowiadając na głos którz i któż
nie ma żadnej różnicy - jedynie skojarzenia w kontekście
zdania jako całości czyt: SENS. ;)
PS. O osobach świadomie robiąch błędy mówi się, że są
niepoprawne np. bywająca tu Stokrotka. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~

Re: 2 matki