Kuchnia Węgierska

1. Data: 2000-03-14 20:20:01

Temat: Kuchnia Węgierska
Od: "Leon Kowalski" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o pomoc, gdyż nie mogę natrafić w sieci na strony poświęcone
specyfice kuchni węgierskiej, być może Ktoś wie gdzie szukać.A może Ktoś
mógłby pokrótce napisać o źródłach i cechach.
Dziękuję za pomoc.

Leon

1. Data: 2000-03-14 20:39:00

Temat: Re: Kuchnia Węgierska
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj pod: http://homepage.interaccess.com/~june4/recipes.html, albo
http://www.fsz.bme.hu/hungary/cuisine/cuisine.html ( to jest ze zdjeciami
!!!) albo http://mineral.umd.edu/hir/Entertainment/Food/ (niestety wszystkie
po angielsku, ale jakby byl duzy problem, moge cos przetlumaczyc)
Herbatka

1. Data: 2000-03-14 22:28:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Leon Kowalski <n...@p...com> wrote:

> [...]
> specyfice kuchni węgierskiej, być może Ktoś wie gdzie szukać.A może Ktoś
> móg"by pokrótce napisać oród"ach i cechach.

Jest to w zasadzie kuchnia polska: smalec, cebula, mieso, smietana,
kwasna kapusta, grzyby, tyle ze z dodatkiem ostrej papryki. ;-)

A tak naprawde duzo by pisac. Podstawowym zrodlem sa pisma Gundla,
chociaz one pewnie juz nieco przestarzale, przynajmniej jezeli chodzi o
historie kuchni wegierskiej. Ale nalezy tez pamietac, ze historia
kuchni to bardzo zaniedbana dziedzina, i to co pisal Gundel, do dzisiaj
jest powtarzane w roznych historiach kuchni.
Napisz moze bardziej konkretnie, o co Ci chodzi, moze bede mogl pomoc.
To naprawde bogaty temat. Zbyt bogaty, by go moc wyczerpac w ramach
grupy dyskusyjnej, chociaz z drugiej strony, akurat specyfika kuchni
wegierska daje sie stosunkowo latwo uchwycic. (sprobujmy zrobic to samoz
kuchnia francuska lub wloska!) Skladaja sie na nia z grubsza tradycje
kuchni plemion koczowniczych oraz kuchni pasterskiej, wplywy tureckie
(papryka),okreslone produkty (papryka, ryby, wysokiej jakosci maka
etc.), w koncu wplywy kuchni wiedenskiej i szerzej europejskiej, oraz
dzialalnosc XIX wiecznych restauratorow, ktorzy w XIX w. dokonali
zdefiniowania typowych poraw kuchni wegierskiej. (nie pamietam dokladnie
okolicnosci tego ostatniego wydarzenia).

Wladyslaw

Odp: Prośba o przepis
Re: Golonka z grilla -Odpowiedz
Co sie dzieje ???