Kuchnia, taka wiejska

51. Data: 2008-01-11 10:30:19

Temat: Re: Kuchnia, taka wiejska
Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości
news:slrnfoegoq.ai4.jak_jakas@chce-to.znajdzie...

> Szomiz! Drewno z sadu to sobie do wędzenia zostaw, nie spal go "bez sensu"

Jakie bez sensu? Przeciez nie bede sosna w chlebowym piecu pali,jak zaczne
z niego normalnie korzystac ;-)

sz.

52. Data: 2008-01-11 10:32:31

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jan 2008 23:12:18 +0100, szomiz napisał(a):

> Ja, ale wierz mi, ze czasami buzujaca, czasami pomrukujaca, ale od rana do
> wieczora, kuchnia (z kotem, a jak!:
> http://szomiz.republika.pl/img/eliot/piec-wieczor01.
jpg
> http://szomiz.republika.pl/img/eliot/piec-rano01.jpg
> ) jest warta kazdych pieniedzy :)

To i ja się za parę dni pochwalę moją, kiedy mi aparat córka odda :-)
Może jest tu więcej posiadaczy kaflowych kuchni? - też pokażcie, co macie
:-)

53. Data: 2008-01-11 10:33:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 11:30:19 +0100, szomiz napisał(a):

> Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości

> Jakie bez sensu? Przeciez nie bede sosna w chlebowym piecu pali,jak zaczne
> z niego normalnie korzystac ;-)
>
> sz.

No, ale z kolei mokrym drewnem z sadu też chyba nieee?

54. Data: 2008-01-11 10:40:04

Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> No, ale z kolei mokrym drewnem z sadu też chyba nieee?

No kurde jabyscie tutejsi byli. Najistotniejsze sa problemy
najodleglejsze...

Na wiosne sie bede martwil :-P

sz.

55. Data: 2008-01-11 10:42:20

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nigdy nie piłaś herbaty/kawy z wody z czajnika, który był ogrzewany inaczej
> niż gazem lub prądem - zatem skąd możesz wiedzieć...
> A ja pamiętam moje własne zaskoczenie smakiem zwykłej herbaty, nie mówiąc
> już o np. zupach czy gotowanych ziemniakach, pieczeni itp... To sie nie da
> opowiedzieć, zresztą jak widać nie znający tych wrażeń nie są w stanie tego
> sobie wyobrazić i w sumie to normalne.

Ale zrobiłaś ślepą próbę, czy po prostu masz takie wrażenie?

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

56. Data: 2008-01-11 10:50:06

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 11:42:20 +0100, Maciej Jastrzębski napisał(a):

> Ale zrobiłaś ślepą próbę, czy po prostu masz takie wrażenie?

Co to jest ślepa próba?
A wrażenie mam raczej stałe - utrwalane po wizytach w domach, gdzie się nie
gotuje na drewnie i po wizytach tych osób w moim domu potem...

57. Data: 2008-01-11 11:22:33

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie szomiz napisał(a):

> Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości

> Jakie bez sensu? Przeciez nie bede sosna w chlebowym piecu pali,jak zaczne
> z niego normalnie korzystac ;-)

Wędziłeś kiedyś cokolwiek? Jeśli nie to uwierz mi, że drewno owocowe do
tego nadaje się najlepiej, daje niepowtarzalny aromat! Olchą to się
wędzi przemysłowo, lub wtedy, kiedy skończy się owocowe ;) Jeśli nie
masz zamiaru próbować wędzenia to z czystym sumieniem je spal, ale
pamietaj, że w chlebowym możesz palić każdym liściastym i owocowych
szkoda :/

http://www.wedlinydomowe.pl/ poczytaj, może się skusisz na produkcję ;)
Na pewno znajdziesz miejsce na wędzarnię i materiał!

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

58. Data: 2008-01-11 12:07:51

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
wiadomości news:fm6c9p$2sc$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> Juz sie nie dziwie bo przejrzale inne najnowsze posty ;-)

> Dziwie sie. Twierdze, ze woda ugotowana na zywy ogniu jest lepszym
wrzatkiem
> niz jakby ja ugotowac na elektryce!

Podobny mit krąży o piwie z butelki i z puszki. Zdaje się nie spotkałem
nigdy człowieka, który by je skutecznie potrafił odróżnić.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

59. Data: 2008-01-11 12:20:12

Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

> Wędziłeś kiedyś cokolwiek? Jeśli nie to uwierz mi, że drewno owocowe do
> tego nadaje się najlepiej, daje niepowtarzalny aromat! Olchą to się

Ja nie - ale co drugi sasiad wedzi ;-)

> [...]
> masz zamiaru próbować wędzenia to z czystym sumieniem je spal, ale
> pamietaj, że w chlebowym możesz palić każdym liściastym i owocowych

Wiem, ale najpierw okielznam piec chlebowy, wedliny to pozniejszy etap.

> http://www.wedlinydomowe.pl/ poczytaj, może się skusisz na produkcję ;)
> Na pewno znajdziesz miejsce na wędzarnię i materiał!

Znam te strone, tyle ze z watku o serach - ta produkcja mnie interesuje.
Zwlaszcza, ze sasiad pasie krowy na mojej lace i jak jest mleczna gorka
surowca mam kupe i za darmo.

Wedzarni robil nie bede - sasiad za plotem ma. Ja sie przymierzam do
wedzenia w kominie.

sz.

60. Data: 2008-01-11 12:45:35

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Co to jest ślepa próba?

Taka, w której nie wiesz z góry, której wody/herbaty próbujesz. Np. gotujesz
w identycznych naczyniach wodę na gazie i fajerce, robisz z jednej i drugiej
taką samą herbatę, po czym rozpoznajesz organoleptycznie ileśtam próbek
jednej i drugiej nie wiedząc która jest która.

> A wrażenie mam raczej stałe - utrwalane po wizytach w domach, gdzie się nie
> gotuje na drewnie i po wizytach tych osób w moim domu potem...

No właśnie - wrażenie.

--
[...]

Obiady dla 1 osoby
placki ziemniaczane
Stockbrot - jak to nazwać po polsku?
Grill gazowy czy ktoś ma ? używa ?
my sister having sex with her boy friend