Kuchnia, taka wiejska

61. Data: 2008-01-11 12:45:41

Temat: Re: Kuchnia, taka wiejska
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie szomiz napisał(a):

> Wedzarni robil nie bede - sasiad za plotem ma. Ja sie przymierzam do
> wedzenia w kominie.

To sie zlituj nad tym drewnem ;) złóż gdzieś, nawet na wolnym powietrzu
i przyda się za rok czy dwa. Uwaga suche będzie się tragicznie rąbać ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

62. Data: 2008-01-11 12:47:59

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 01:37, Konrad Kosmowski wrote:
> [...]
> Otóż Ewo ja umiem ogarnąć się z taką kuchnią i ją lubię. :) W okresie
> letnio-wiosennym (czy letnim w ogóle bo obecnie mamy dwie pory roku) często z
> takiej korzystam (mam domek na wsi z wychodkiem i taką kuchnią).

Ha! I tu Cię mam... kocurze (no, pazurki pokazałeś...hihihiii...):)
Ja też takową mam, ale na działce w altance;p
I, wierz mi, też mi nie pasuje, jak mam spać latem w kuchnią
rozgrzanym pomieszczeniu:|
Dlatego uciekam z garami na kuchenkę gazową!

> Tyle, że na co dzień jest nieco niepraktyczna.

Jasne! Zwłaszcza jak na zewnątrz temp. +30 st.;/
Mądrzy posiadacze ziemscy stawiają sobie pawilon gospodarczy i tam
urządzają kuchnię letnią z tarasem wypoczynkowym;p

> Ale oczywiście i bezsprzecznie
> zgodzę się, że ma zalety i stwarza niepowtarzalne warunki. I oczywiście np.
> "tradycyjne dania" są z niej lepsze bo nieco inaczej grzeje niż gaz oraz
> wypuszcza bardziej naturalne spaliny niż gaz z rury.

Ależ oczywiście, że są lepsze - zwłaszcza zimą:D
Bo nie ma to jak ciepło domowego ogniska wtedy, gdy go potrzebujesz:)

> Doprecyzował trochę o imbryku i też miał nieco racji - po prostu wie, że gdzieś
> dzwonią, ale nie wie w którym kościele. ;)

Hehehee... To już nie ironia! To sarkazm;p

> Na takiej kuchni można z boku postawić czajnik i będzie on ogrzewany w
> odpowiednią dla parzenia danego rodzaju kawy/herbaty temperaturze.

No właśnie! Wchodzisz do domu zmarznięty i masz ciepły napitek:)

> No ale oczywiście my mieszczuchy o tym nie możemy wiedzieć tyle co były
> mieszczuch neoficki wieśniak, który za GRUBE (po co takie rzeczy w ogóle pisać)
> pieniądze zamienił sobie kuchnię jedną na drugą...

Jasne, że możemy o tym nie wiedzieć, bo komu by się chciało zimą
rozpalać ogień na działce? Toż wcześniej tam trzeba dojść przez te
zaspy;p No i produkty przydźwigać z sobą;/
Nam się kojarzy z wielką niewygodą i dodatkowym utrudnieniem pt.
rąbanie drzewa czy coroczne malowanie pomieszczenia;p
Ale nie zaszkodzi wiedzieć w jakiej cenie jest rzemieślnik od pieca,
dawniej zdunem zwany;p

--
Pozdrawiam :)
JM

63. Data: 2008-01-11 12:55:13

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzębski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:fm7odf$bi8$1@news.lublin.pl...

> Taka, w której nie wiesz z góry, której wody/herbaty próbujesz. Np.
gotujesz
> w identycznych naczyniach wodę na gazie i fajerce, robisz z jednej i
drugiej
> taką samą herbatę, po czym rozpoznajesz organoleptycznie ileśtam próbek
> jednej i drugiej nie wiedząc która jest która.

> No właśnie - wrażenie.

No i czy to była ta sama woda.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

64. Data: 2008-01-11 12:58:26

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 13:45:35 +0100, Maciej Jastrzębski napisał(a):

> [...]
> taką samą herbatę, po czym rozpoznajesz organoleptycznie ileśtam próbek
> jednej i drugiej nie wiedząc która jest która.

Mam czajnik elektryczny - na chwile, kiedy w kuchni się nie pali... i
zapewniam Cię, że wolę rozpalić pod blachą, żeby zagotować wodę.
Więc nie interesują mnie ślepe próby, choć z kolei lepiej smakuje mi ta
sama herbata pita z ładnej filiżanki, niż ze szklanki czy wstrętnego
kubasa... Jdnak co do gotowania na "prawdziwym" ogniu - wchodza tu w grę
mechanizmy, których nie uświadczysz na gazowym czy elektrycznym grzaniu:
gotując na gazie czy elektryce doprowadzasz zawartość garnka/czajnika do
wrzenia jak najszybciej, bo gaz/prąd Ci "leci" na liczniku. Zalewasz
herbatę w szklance i pijesz. ja - zaparzam w czajniczku, a jeśli w
szklance, to stawiam ją na ciepłej płycie, aby napar spokojnie i dobrze
naciągnął, to samo z kawą. Natomiast potrawy gotowane, np. rosół, także
inaczej się gotują: najpierw potrawa wolno się ogrzewa, smaki i esencje
mają czas wypłynąć z mięsa i warzyw do roztworu w nie za wysokiej
temperaturze, która mogłaby przedwcześnie ściąć tkanki i zamknąć w środku
cały smak, no a potem już powolne, długotrwałe gotowanie. Większość
użytkowników innych kuchenek nie może sobie na to pozwolić - albo ze
względów ekonomicznych, albo po prostu czasowych. Kiedy ja palę w kuchni,
mam na to czas - a więc i moje potrawy sa lepsze - one też wymagają czasu.
Nie sztuka rzucić ochłap na patelnię czy do gara i szybko ugotować czy
usmażyć - sztuką jest spokojne gotowanie najpierw w niepełnym wrzeniu,
potem krótko we wrzątku, a potem długie dogotowywanie... Potrawa musi
"dojść" - jak sie wyrażały kucharki przed dziesiątkami lat, zalecając nawet
już usmażone np. kotlety włożyć pod przykryciem do piekarnika na tzw.
"dojście" - powoiedz mi, kto dziś to robi na kuchni gazowej czy
elektrycznej??? - większość robi szybki obiad i szastu-prastu na talerz.
I tym się właśnie różni ptaszek :-)

> No właśnie - wrażenie.

A Ty masz wrażenie(!) "wszystkojedności" z powodu Twojego niewyczulonego
smaku, czy też z niedostępności kuchni kaflowej?
;-P

65. Data: 2008-01-11 12:59:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 13:55:13 +0100, flower napisał(a):

> Użytkownik "Maciej Jastrzębski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
> [...]

Ta sama - mamy wspólny wodociąg na przykład, albo wodę od tego samego
woziwody - konkretnie "Eden" :-)

66. Data: 2008-01-11 13:21:33

Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości

> To sie zlituj nad tym drewnem ;) złóż gdzieś, nawet na wolnym powietrzu
> i przyda się za rok czy dwa. Uwaga suche będzie się tragicznie rąbać ;)

Dobra, przekonales mnie. W tym roku wyrzne tylko sliwki, reszta drzew
jeszcze sobie porosnie.

sz.

67. Data: 2008-01-11 13:23:33

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Jastrzębski" <p...@a...man.lublin.pl> wrote in message

Moglbys nie odpisywac trollowatemu scierwu, ktore jest bojkotowane przez
spora ilosc osob i siedzi u nich w KFie?
NIe wyciagaj tego gowna z plonkownicy, oszczedz im czytania tego zalosnego
bagna.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

68. Data: 2008-01-11 13:28:53

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 14:23:33 +0100, Bluzgacz napisał(a):

> "Maciej Jastrzębski" <p...@a...man.lublin.pl> wrote in message
>
> Moglbys nie odpisywac trollowatemu scierwu, ktore jest bojkotowane przez
> spora ilosc osob

Jedzmy g...a! - miliony much nie mogą się mylić!
:-D

69. Data: 2008-01-11 13:31:48

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> Więc nie interesują mnie ślepe próby, choć z kolei lepiej smakuje mi ta
> sama herbata pita z ładnej filiżanki, niż ze szklanki czy wstrętnego

To zupełnie inna kwestia.

> [...]
> temperaturze, która mogłaby przedwcześnie ściąć tkanki i zamknąć w środku
> cały smak, no a potem już powolne, długotrwałe gotowanie.

Wiesz, palnik gazowy też ma trochę więcej ustawień niż zgaszony/zapalony.
Nigdy by mi nie przyszło do głowy, żeby np. rosół gotować na dużym gazie.
Dalej nie rozumiem, czego niby "nie uświadczę" bez "prawdziwego" ognia - dasz
jakiś przykład?

> Większość
> użytkowników innych kuchenek nie może sobie na to pozwolić - albo ze
> względów ekonomicznych, albo po prostu czasowych.

E tam.

> [...]
> usmażyć - sztuką jest spokojne gotowanie najpierw w niepełnym wrzeniu,
> potem krótko we wrzątku, a potem długie dogotowywanie...

Dla potraw, które akurat tak należy przyrządzać. Ktoś temu w ogóle przeczył?
Mnie, przypomnę, chodziło o to, czy herbata zaparzona wodą gotowaną na gazie
rzeczywiście jest gorsza od herbaty zaparzonej wodą gotowaną na fajerce.

> [...]
> "dojście" - powoiedz mi, kto dziś to robi na kuchni gazowej czy
> elektrycznej??? - większość robi szybki obiad i szastu-prastu na talerz.

Większość to sobie może nawet codziennie pizzę zamawiać - tutaj jest
pl.rec.kuchnia.

> A Ty masz wrażenie(!) "wszystkojedności" z powodu Twojego niewyczulonego
> smaku, czy też z niedostępności kuchni kaflowej?

Mam przypuszczenie, że (oczywiście ceteris paribus) metoda podgrzewania
potrawy - czy to na gazie, czy na piecu opalanym węglem lub drewnem nie ma
znaczenia. Bo niby dlaczego miałaby mieć?

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

70. Data: 2008-01-11 13:32:55

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uhuha, uhuha idzie zima sroga... a *Ikselka* takie rzeczy gada:

> Wreszcie ktoś, kto jest w stanie podzielać i rozumieć czyjąś radość!
> :-)
>
> Masz rację, rosół gotowany na fajerkach, spokojnie sobie plumplający
> ze 3 godzinki, TO JEST TO :-)

I bigos ...
W dochodzący powolutku po nocnym przemrożeniu i tak ze 3 dni :)

*gdaMa*

Obiady dla 1 osoby
placki ziemniaczane
Stockbrot - jak to nazwać po polsku?
Grill gazowy czy ktoś ma ? używa ?
my sister having sex with her boy friend