Kuchnie IKEA

1. Data: 2009-07-24 19:44:09

Temat: Kuchnie IKEA
Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sądzicie o kuchniach IKEA.
Czy może ktoś z grupowiczów ma kuchnię (szafki) z IKEI?
Jak się sprawują?
Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

Z góry dzięki za odzew.
Pozdr
J23

2. Data: 2009-07-25 05:10:54

Temat: Re: Kuchnie IKEA
Od: Marta <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 wrote:
> [...]
> Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
> czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

Kuchni nie mia?am wie;c nie moge; powiedziec'. Mia?am natomiast róz.ne inne
ich mebelki. Mys'le;,z.e jakos'c' kuchni nie odbiega jakos'cia; od wszystkich
innych mebli przez nich sprzedawanych - bo niby dlaczego jakos'c' kuchni
mia?a by byc' inna niz. reszta mebli? Pozdr.Marta

3. Data: 2009-07-27 07:29:21

Od: Mariusz <m...@n...email.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 wrote:
> [...]
> Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
> czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

Na razie używam od roku. Nic się nie rozsypało. Nic nie obluzowało.
Pasują do nich rożne fajne wkłady z Ikea. Też warto wziąć hamulce do
szuflad i drzwiczek.

Problemy, na które trzeba być gotowym:
konsekwencje sprzedaży masowej, czyli poobijane i uszkodzone paczki i
elementy w środku. Teoretycznie wszystko ma wyglądać świetnie: najpierw
paczki są dowożone, potem zjawia się ktoś kto je sprawdza, a jeśli coś
zostało przeoczone, to ekipa jest w kontakcie z reklamacjami i transportem.
Bujdy na resorach.

Dla transportu liczy się tylko czy zgadza się liczba paczek, a nie to
czy jest zgodna z zamówieniem. Pan od weryfikacji dostawy sprawdza czy
dotarło wszystko według listy (czyli coś co moim zdaniem powinno się
dziać na etapie dostawy), ale specjalnie nie zwraca uwagi na to, czy
elementy są nieuszkodzone. Ekipa od montażu w ogóle umywa ręce od spraw
związanych z reklamacjami i trzeba wszystko załatwiać samemu. W moim
przypadku oznaczało to mnóstwo telefonów, 4 wizyty transportu, 2 wizyty
w Reklamacjach Ikea i jedną wizytę "gwarancyjną" (nic się nie zepsuło,
tylko w trakcie montażu okazało się, że jeszcze jeden element jest
uszkodzony i go nie zamontowano, tylko zrzucono to na grupę serwisu
gwarancyjnego - która zresztą była jak najbardziej profesjonalna).

Nie piszę tego by zniechęcać do kuchni z Ikea, ale lepiej być
przygotowanym na więcej kłopotów niż zapowiadają na wstępie. Ale, tak
jak na początku wspomniałem, sama kuchnia jest OK.

4. Data: 2009-07-27 09:09:21

Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 pisze:
> [...]
> Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
> czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

kuchnię IKEA użytkuję od prawie dwóch lat. ja jestem bardzo zadowolona.
stosunek ceny do jakości jest IMHO całkiem niezły. Kuchnię składałam
sama [z pomocą męża ;)], nie korzystałam z usług IKEA, dodam tylko że
nie jestem jakoś wybitnie uzdolniona manualnie, czyli jednym słowem jest
to wykonalne ;)
szafki wyposażone są w system spowalniający ich zamykanie [Blum??].
System wliczony w cenę szafek, co było dla mnie jednym z kryteriów wyboru.
Tak jak pisał Mariusz należy liczyć się z tym, że jest to produkcja
masowa. Może zdarzyć się element który jest odrobinę krzywy czy obity.
Mi osobiście to nie przeszkadza, biorąc pod uwagę fakt, że całokształt
[złożona kuchnia] wygląda naprawdę nieźle! Z wymianami nie mieliśmy
większych problemów [dostaliśmy inny kolor frontu niż chcieliśmy, a że
wszystko jest szczelnie zapakowane w kartony, zauważyliśmy to dopiero w
domu].
Podsumowując: jeśli kiedyś będę się przeprowadzać i jeśli czeka mnie
ponowny zakup kuchni na 99,9% zdecyduję się zrobić to w IKEA.

AgA

5. Data: 2009-07-27 10:57:11

Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 24, 8:44 pm, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
> czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

tak jak z innymi produktami IKEI, najnizsza mozliwa jakosc za srednio
niska cene.
jakkolwiek wizualnie/estetycznie meble nie odbiegaja od sredniej na
rynku, IKEA standardowo idzie po najmniejszej linii oporu, roznice
zobaczysz po kilku latach, kiedy zaczna ci sie rozklejac laminowane
fronty, rozlazic zawiasy itp.

jako ze na rynku bida, polecam raczej poszukac meblarza (nie mylic ze
stolarzem :) ), ktory wykona Ci meble na zamowienie, dopasowane do
wymiarow twojej kuchni i z mozliwoscia wyboru wykonczen, jezeli
poszukasz wystarczajaco dobrze dostaniesz nieco wyzsza jakosc za
wyraznie nizsza cene.

mac

6. Data: 2009-07-29 16:57:38

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lip, 11:57, mac <m...@b...pl> wrote:

> [...]
> wymiarow twojej kuchni i z mozliwoscia wyboru wykonczen, jezeli
> poszukasz wystarczajaco dobrze dostaniesz nieco wyzsza jakosc za

Lub odwrotnie. Jak to w życiu bywa.

/Nasze meble z Ikei jakoś się nie rozłażą.../

Ania

7. Data: 2009-07-29 17:41:15

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Ja tylko napiszę, że mnie zniechęciły do mebli z Ikea ich białe wnętrza.
Wygląda to obrzydliwie, jak otwierasz szafkę z ciemnym frontem, a ze srodka
wygląda biała płyta pilśniowa. Zresztą te białe elementy widać nawet po
zamknięciu szafki - przynajmniej w kuchniach wystawowych w Ikea.

8. Data: 2009-07-30 10:21:36

Od: mac <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 29, 5:57 pm, czeremcha <c...@t...pl> wrote:

> Lub odwrotnie. Jak to w życiu bywa.
>
> /Nasze meble z Ikei jakoś się nie rozłażą.../

zeby bylo odwrotnie, trzeba by sie bardzo postarac.
technologie ktore stosuja producenci produkujacy meble dla IKEI sa z
zalozenia najtansze i najszybsze w produkcji. dotyczy to wszystkich
mebli i tapicerowanych i systemow kuchennych i tak samo mebli
drewnianych ktore sa produkowane z najtanszego drewna odpadowego.
to nie sa zle technologie, ale te meble nie maja prawa byc trwale, ze
wzgledu na zastosowane materialy i technologie - papier, tektura,
scinki drewna miekkiego, laminaty itd.
tak ze zamawiajac meble u meblarza dostaniesz, w najgorszym przypadku
podzespoly wykonane przy uzyciu tych samych technologii co w ikei -
fronty z plyty wiorowej frezowane na cyfrowo sterowanych maszynach i
laminowane folia + korpusy z plyty wiorowej laminowanej twardym
laminatem. zawiasy i okucia zamowisz sobie stosownie do zasobnosci
kieszeni - lepsze i bardziej bajeranckie (domykacze, tlumiki i inne
bajery sa dostepne w roznych przedzialach cenowych), uchwyty -
wybierzesz sama. natomiast jezeli jakosc wykonania nie bedzie
odpowiednia - reklamujesz meble i tyle.

mac

9. Data: 2009-07-31 17:11:42

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> [...]
> srodka wygląda biała płyta pilśniowa. Zresztą te białe elementy widać
> nawet po zamknięciu szafki - przynajmniej w kuchniach wystawowych w Ikea.

No bo tak jest. Dlatego kuchnie IKEI mozna kupic, jak chcesz miec jasny
front. Ja mam takowa od 3.5 roku i sprawuje sie bez problemow. Oczywiscie
sa lepsze kuchnie. W poprzednim zyciu taka mialem. Pare drobiazgow jak np.
miejsce za szafka na prowadzenie kabli, lepsze ustawienie wysokosci i
odleglosci do sciany, szafka na przyprawy w szafce wyciagu itp itd. Ale
tamta kuchnia kosztowala ponad 1500? za metr, chyba 3x wiecej od tej z IKEI
(wsio z montazem). Aha, nie bralbym plyty z drewna, tylko laminat.

Waldek

10. Data: 2009-08-02 11:03:21

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co do wzornictwa i rodzajów frontów - to rzecz gustu więc
> czekam raczej na opinie co do jakości samych szafek i osprzętu.

Kupiłem
Przywiozłem
Jest taniej i szybiej.
Jakość jest OK.

Pozdr
J23

Liny modro gotowane... Czyli jak?
Kuchnia Amica gazowa na szkle - proszę o opinie
[TECH] Piekarnik do zabudowy otwierany "na bok"
% masła w maśle
Jakiś 'cichy' czajnik bezprzewodowy