Kupić bez pośredników - czy to możliwe?

21. Data: 2007-01-01 16:42:14

Temat: Re: Kupić bez pośredników - czy to możliwe?
Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
news:enbddd$f0e$1@news.onet.pl...

> działają i nabierają kolejnych klientów. Ale ludziom się nie chce robić
> takich rzeczy. Moja znajoma,

Dziecko mnie zagadało i nie skończyłam zdania. Moja znajoma została
nieuczciwie potraktowana przez biuro. Powiedziałam jej, że to biuro znane
jest znane z tego, że oszukuje klientów i naciąga. Ona była oburzona "jak to
możliwe", ale poproszona przeze mnie, o złożenie doniesienia na policję o
próbie wyłudzenia pieniędzy - powiedziała, że szkoda jej czasu.
Trudno bez tak zwanej "obywatelskiej postawy" o usunięcie z rynku oszustów.

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
Na miłość nie ma lekarstwa - jeno pocałunek i uścisk, i leżeć razem.
Przywarłszy do siebie nagimi ciałami. (Longos )

22. Data: 2007-01-01 16:55:29

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Pytanie jak w temacie. Szukamy domu we Wrocławiu, ew. najbliższych
> okolicach. Przeglądam net, zaczęłam nawet kupować wybiórczą z działem
> "nieruchomości" na tę okoliczność;) I co? Na setki ogłoszeń, kilka
> bezpośrednich i to raczej takich mało atrakcyjnych. Usiłuję wyszukać
> serwisy internetowe z ogłoszeniami bezpośrednimi, a tu zonk: większość
> nieaktualnych albo oferta ograniczona do kilku ogłoszeń, ew. w
> ogłoszeniach z założenia bezpośrednich, już buszują agencje. Czy
> rzeczywiście nikomu nie zależy na sprzedaży domu bez pośrednika? A może
> nie potrafię znaleźć takich ogłoszeń?

Pamiętam jak ja sprzedawałem swoje mieszkanie - 99% telefonów to były biura,
w dodatku umawiali się na oglądanie i oczywiście nikt nie przychodził.
Doszło więc do tego, że umawiałem wszystkich na jeden dzień - najczęściej
sobotę - z rozkładem co godzinę.
Kupowanie to też niełatwa sprawa, należy tylko pamiętać żeby zostawiać swój
namiar nawet przy pozornie "zaklepanych" sprawach.
A zapisując się do biur, czytać uważnie CAŁOŚĆ umowy i rezygnować jak się
coś nie podoba.

Piotrek

23. Data: 2007-01-01 17:37:43

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Dec 29 2006, 10:22 pm, "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> wrote:
> [...]
> sprzedaży domu bez pośrednika? A może nie potrafię znaleźć takich ogłoszeń?

To jest tak, dobre biuro dobrze pomoże, ale można mieć wrażenie że
większośc jest gorsza niż zła.
Przez ostatnie lata wykonałem 4 tranzakcje, tylko jedną przez biuro,
więc można bez agencji, bo agencje nie biorą się za trudne
sprzedaże (np. moje 120+ m na czwartym pietrze bez windy, czy dom
który kupiłem o skomplikowanej wlasności i historii).
Jeśli chcesz pominąć biuro szukać musisz w terenie, ogłoszenia
wszelkie są pod ścisła kontrolą biur i konsorcjów oraz musisz miec
kogoś kto pomoże Ci załatwić poprawną transakcję i wyłapie
pułapki różnego rodzaju (to co powinno zrobić dobre biuro), w moim
wypadku było to zparzyjażniony notariusz.

--
ZZ@private

24. Data: 2007-01-01 19:01:26

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> Przecież nikt Ci nie każe płacić, ani korzystać z ich usług?

Byłabym niezmiernie szczęśliwa, gdybym mogła kupić bezpośrednio, wierz mi.
Znalazłam raz ogłoszenie w autogiełdzie, szczęśliwie bezpośrednio.
Skontaktowałam się z właścicielem, obejrzałam lokum, stowierdziłam, że to
nie to, co mi odpowiada. Wieczorem przeglądam serwis nieruchomości w necie,
patrzę, jest dokładnie ten dom, wystawiony przez dwie agencje. Dzwonię do
właściciela, pytam, czy na pewno nie podpisywała= umowy z żadną agencją,
właściciel, że nie, bo mu na tym nie zależy. Facet w szoku, że jego dom jest
wystawiany w necie przez agencje, nie ma o tym zielonego pojęcia.
Czy to uczciwie? Wiem, że to nie są wyjątkowe przypadki.

Co do prowizji - wiesz, kilkanaście tysięcy złotych wydanych wyłącznie za
skojarzenie stron, wydaje mi się sporą sumą..........Ciekawa jestem, jakie
prowizje pobierają pośrednicy w innych krajach.

Pozdr. Ewa

25. Data: 2007-01-01 19:02:55

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

Przepraszam za literówki.

Pozdr. Ewa

26. Data: 2007-01-02 14:15:02

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

DJ Rydzyk napisał(a):

> Czy próbujesz sugerować, że pośrednicy zadają sobie trud sprawdzenia za
> Ciebie tych szczegółów ?

Niczego nie sugeruję, to Ty nadinterpretujesz :-).

>Dla nich liczy się zawarta transakcja i
> prowicja. Smutne, ale prawdziwe..

Wiem. Co prawda sama się na nich jeszcze nie przejechałam, ale znam
opowieści znajomych, dlatego nie zamierzam korzystać z usług agencji
nieruchomosci. Wystarczą mi ich nadmierne telefony po moim wyraźnym
ogłoszeniu "bez pośredików" :/

Pozdrawiam
Ewa

27. Data: 2007-01-02 15:06:49

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczą mi ich nadmierne telefony po moim wyraźnym
> ogłoszeniu "bez pośredików" :/

Bo to wytrwali ludzie, a w końcu "kropla drąży skałę";)

Pozdr. Ewa

28. Data: 2007-01-02 17:18:53

Od: "jan under" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.allegro.pl/20785_sprzedaz_domy.html?
id=20785&hide_categories_form=0&motoad=0&state=1&vie
w=gtext&order=t&listing_s
el=2&listing_interval=7&price_from=&price_to=&change
_view=Poka%C5%
BC&a_text_f236_0=&a_text_f236_1=&a_enum248=all&a_tex
t_i252_0=&a_text_i252_1=&
a_enum253=all&a_enum277=all&a_text_i281_0=&a_text_i2
81_1=&a_text_i285_0=&a_te
xt_i285_1=

29. Data: 2007-01-02 17:31:29

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że po pierwsze - należy szukać uczciwych pośredników, a nie biur. W
> biurze pracuje zwykle parę osób, a każda z nich ma inne podejście do
pracy.
> Po drugie, sprawdzić, czy biuro należy do Stowarzyszenia. We Wrocławiu
jest
> to DOSPON. Po trzecie - warto pisać skargi na biura, które nas zawiodły,
czy
> postąpiły nieuczciowie.

Licencjonowani pośrednicy z reguły są też członkami stowarzyszenia
branżowego. Przystępując do niego podpisali kodeks etyki zawodowej.

http://www.domator.szczecin.pl/Artykuly/Odpowiedzial
no-zawodowa-w-handlu-nie
ruchomo-ciami

Pośrednicy w handlu nieruchomościami, to nie lekarze. Szczególnie w dużych
miastach, konkurencja na rynku jest taka, że wszyscy patrzą sobie na ręce.
Pośrednik, który zawala swoją robotę, może stracić licencję.

A,

30. Data: 2007-01-02 17:34:13

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma została
> [...]
> próbie wyłudzenia pieniędzy - powiedziała, że szkoda jej czasu.
> Trudno bez tak zwanej "obywatelskiej postawy" o usunięcie z rynku

Ja tu się z Tobą całkowicie zgodzę. Narzekać każdy potrafi, ale jak
przychodzi do konkretów, to już nie ma odważnych. Może niektórym po prostu
żal, jak sobie myślą, że ktoś zgarnia kasę za pośrednictwo, choć im się
wydaje, że to kasa za nic.

A.

sprzedam 4 opakowania płytek ściennych Izolda Beige
www.ekipybudowlane.pl
maty dekoracyjne lub blacha zamiast plytek w kuchni
okapy podszafkowe - rodzaje
Program do finansów domowych