Strona główna Grupy pl.rec.dom Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego zaczac? Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q?=3D?ISO-8859-2?Q?zaczac??=3D?=

Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q?=3D?ISO-8859-2?Q?zaczac??=3D?=

From: robercikus <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego
=?ISO-8859-2?Q?=3D?ISO-8859-2?Q?zaczac??=3D?=
Date: Sun, 30 Dec 2007 10:23:06 +0100

p...@i...pl pisze:
[...]
> Teraz kwestia tylko tego czy ja tam moge postacic dom w sensie
> papierowym mam wszystko jasne
> ale chodzi mi o to ze uksztaltowanie terenu jest takie ze calkiem
> plaskie nie jest:)
> Czy mozecie polecic w Krakowie kogos kto sie na tym zna? ze przyjedzie
> na dzialke i zobaczy co i jak?

opinia geologiczno-inżynierska. To w kwestii możliwości posadowienia
fundamentów oraz architekt... Na falistej/spadzistej działce budujesz
nieco inny dom, niż na płaskiej ;-) tu adaptacja gotowca często może nie
wystarczyć. Polecam poszukanie kogoś, kto zajmie się papierologią
kompleksowo. Zadba o takie szczegóły, o których nigdy byś nie pomyślał.
Doradzi Ci w kwestii samego projektu, usytuowania budynku, technologii
itd. O ile nie krzyknie jakiejś kosmicznej kwoty, to na tym etapie nie
warto oszczędzać, bo wielokrotnie się to później mści... Lepiej zapłacić
parę stówek za usługę i mieć sprawę załatwoiną profesjonalnie, niż
główkować samemu i na każdym etapie popełniać masę błędów - kosztownych
i czasochłonnych przy ich poprawiniu ;-))
Weź telefon, otwórz książkę telefoniczną i podzwoń, popytaj. Jest
szansa, że znajdziesz kogoś odpowiedniego, kto podejmie się Ci pomóc za
rozsądne pieniądze. Ja tak zrobiłem - nie w Krakowie - i uważam, że
postąpiłem słusznie, bo już udało mi się uniknąć pewnych problemów, a
załatwiam dopiero początkowe etapy 'papierologii'.
BTW przenieś problem na grupę pl.misc.budowanie - tam jest więcej
obeznanych w temacie.
pozdr
robercikus