Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego zaczac?

1. Data: 2007-12-29 11:23:07

Temat: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego zaczac?
Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
jestem na etapie kupna dzialki pod jednorodzinny dom dzialka ma miec
56 arów to pasek o szerokosci 24 metrow a reszte po dlugosci,
zaczynajaca sie na wzniesieniu i idaca w dol po tym wzniesieniu.
Na dzialce sa lacza: gaz, prad, woda (niestety kanalizacja w planach)
Co trzeba sprawdzic i na co uwazac przy zakupie takiej dzialki ?

2. Data: 2007-12-29 13:20:49

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na dzialce sa lacza: gaz, prad, woda (niestety kanalizacja w planach)
Co trzeba sprawdzic i na co uwazac przy zakupie takiej dzialki ?

Czy nie ma zatwirdzonych planów budowy np linii kanalizacyjnej,
telekomunikacyjnej, energetycznej.
Nie wiem jak u Ciebie, ale na Śląsku trzba mieć przed budową zatwierdzone
uzgodnienia z Urzędem Górniczym, Wojskiem i TPSA
--
Jackare

3. Data: 2007-12-29 13:36:54

Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 29 Gru, 14:20, "Jackare"
<jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> wrote:
> [...]
> Nie wiem jak u Ciebie, ale na Śląsku trzba mieć przed budową zatwierdzone
> uzgodnienia z Urzędem Górniczym, Wojskiem i TPSA

Ok to sprawdze to.
Cos jeszcze?

4. Data: 2007-12-30 08:16:40

Temat: Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q?zaczac??=
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@i...pl pisze:
[..]

> Ok to sprawdze to.
> Cos jeszcze?

Księgi wieczyste i wpisy dotyczące służebności, obciążeń hipotecznych i
takich tam... Najlepiej, by księga w rozdziale dotyczącym obciążeń była
czysta - bez wpisów.
Aha... miejscowy plan zagospodarowania, coby nie okazało się, że chcesz
się wybudować, a tu... nie można, bo ten teren nie jest przeznaczony pod
zabudowę jednorodzinną.
pozdrawiam
robercikus

5. Data: 2007-12-30 09:06:59

Temat: Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q?zaczac?3D?=
Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 30 Gru, 09:16, robercikus <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Aha... miejscowy plan zagospodarowania, coby nie okazało się, że chcesz
> się wybudować, a tu... nie można, bo ten teren nie jest przeznaczony pod

No to te papirowe sprawy mam zalatwione i sprawdzone wszystkie i tam
wszystko gra.
Teraz kwestia tylko tego czy ja tam moge postacic dom w sensie
papierowym mam wszystko jasne
ale chodzi mi o to ze uksztaltowanie terenu jest takie ze calkiem
plaskie nie jest:)
Czy mozecie polecic w Krakowie kogos kto sie na tym zna? ze przyjedzie
na dzialke i zobaczy co i jak?

6. Data: 2007-12-30 09:23:06

Temat: Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q?=3D?ISO-8859-2?Q?zaczac??=3D?=
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@i...pl pisze:
[...]
> [...]
> plaskie nie jest:)
> Czy mozecie polecic w Krakowie kogos kto sie na tym zna? ze przyjedzie

opinia geologiczno-inżynierska. To w kwestii możliwości posadowienia
fundamentów oraz architekt... Na falistej/spadzistej działce budujesz
nieco inny dom, niż na płaskiej ;-) tu adaptacja gotowca często może nie
wystarczyć. Polecam poszukanie kogoś, kto zajmie się papierologią
kompleksowo. Zadba o takie szczegóły, o których nigdy byś nie pomyślał.
Doradzi Ci w kwestii samego projektu, usytuowania budynku, technologii
itd. O ile nie krzyknie jakiejś kosmicznej kwoty, to na tym etapie nie
warto oszczędzać, bo wielokrotnie się to później mści... Lepiej zapłacić
parę stówek za usługę i mieć sprawę załatwoiną profesjonalnie, niż
główkować samemu i na każdym etapie popełniać masę błędów - kosztownych
i czasochłonnych przy ich poprawiniu ;-))
Weź telefon, otwórz książkę telefoniczną i podzwoń, popytaj. Jest
szansa, że znajdziesz kogoś odpowiedniego, kto podejmie się Ci pomóc za
rozsądne pieniądze. Ja tak zrobiłem - nie w Krakowie - i uważam, że
postąpiłem słusznie, bo już udało mi się uniknąć pewnych problemów, a
załatwiam dopiero początkowe etapy 'papierologii'.
BTW przenieś problem na grupę pl.misc.budowanie - tam jest więcej
obeznanych w temacie.
pozdr
robercikus

7. Data: 2007-12-30 15:04:33

Temat: Re: Kupno działki pod Dom jednorodzinny - od czego =?ISO-8859-2?Q3D3D?ISO-8859-2?Q?zaczac??=3D3D?=3D?=
Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> załatwiam dopiero początkowe etapy 'papierologii'.
> BTW przenieś problem na grupę pl.misc.budowanie - tam jest więcej

OK wielkie dzieki tak wlasnie zrobie :)

Bosch - pytanie
[ot] agito.pl - prośba o poradę
Kabina prysznicowa z funkcją sauny