Kupno mieszkania od Spółdzielni

1. Data: 2005-08-31 08:08:26

Temat: Kupno mieszkania od Spółdzielni
Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

Czy kupujac mieszkanie na rynku pierwotnym od Spoldzielni Mieszkaniowej
(ktora to mieszkanie wybuduje) zeby kupic je z wyodrebniona wlasnoscią
trzeba najpierw zapłacic skladke członkowska (1349zl) i stac sie czlonkiem
spoldzielni ? Czy to normalna procedura?

pozdrawiam
tom.

2. Data: 2005-08-31 10:51:50

Temat: Re: Kupno mieszkania od Spółdzielni
Od: Robert Grabowski <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek. wrote:
> [...]
> trzeba najpierw zapłacic skladke członkowska (1349zl) i stac sie czlonkiem
> spoldzielni ? Czy to normalna procedura?

1349 zł? Strasznie dużo. Ja płaciłem ok. 120. Ale czy trzeba zapłacić,
to nie wiem.

pozdrawiam
Robert Grabowski

3. Data: 2005-08-31 11:09:00

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez jakies grosze zaplacilem zeby stac sie czlonkiem :)) napewno ie taka
sume :PP

4. Data: 2005-08-31 11:46:12

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek." <x...@o...pl> wrote in message
> [...]
> trzeba najpierw zapłacic skladke członkowska (1349zl) i stac sie czlonkiem
> spoldzielni ? Czy to normalna procedura?

Obecnie nie ma obowiązku bycia członkiem spółdzielni. Jedynie może okazać
się, że czynsz jest troche wyższy (nie partycypuje się w ewentualnych
dochodach spółdzielni). Ale jaki to miałby wpływ na ustanowienie odrebnej
własności to nie wiem, przeczytaj może umowę realizacyjną czy nie ma tam
takiego warunku.

5. Data: 2005-08-31 11:46:26

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez jakies grosze zaplacilem zeby stac sie czlonkiem :)) napewno ie
> taka
> sume :PP

no dobra, a czy ktoś wie czy wogle trzeba stawać się członkiem spółdzielni
by kupić mieszkanie z "wyodrębnioną własnoscią" ?

_
tomek

6. Data: 2005-08-31 12:24:02

Od: "Marek Ga" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"tomek." <x...@o...pl> wrote in message

> no dobra, a czy ktoś wie czy wogle trzeba stawać się członkiem spółdzielni
> by kupić mieszkanie z "wyodrębnioną własnoscią" ?

Nie nie musisz płacic i stawać się członkiem spółdzielni jeśli nie chcesz,
ale
pod warunkiem że kupujesz z drugiej reki od członka spółdzielni.
Wówczas Ty jako nie członek podpisujesz ze spółdzielnią umowę, ugodę że
zoobowiązujesz sie płacić czynsz itp, ale od razu spółdzielnia dolicza Ci
wiekszy czynsz,
Moja znajoma tak kupiła i w spółdzielni naliczyli jej +20groszy na każdy
metr kwadratowy.
Ja osobiście przypuszczam że może zadziała to również w przypadku kupna
bezpośrednio od spółdzielni, ale licz się z wiekszym czynszem i może to być
kwota uznaniowa.
Oczywiście w spółdzielni powiedzą Ci że nie można, bo oni sami nawet tego
nie wiedzą, sorki nie wiedzieli w mojej może w Twojej są lepsi prawnicy...
Przeczytaj dokładnie status spółdzielni i ustawę o prawie budowlanym i
spółdzielniach mieszkaniowych. Moja znajoma gdzieś to znalazła właśnie tam.

Jeśli kupujesz z pierwszej ręki bezpośrednio od spółdzielni, wówczas według
statusu spółdzielni
musisz stać się członkiem i wpłacić wpisowe (tak jak byś wstępował do
partii),
Wpisowe to około 150PLN, ale tam dochodzę jeszcze inne głupie opłaty (już
nie pamiętam za co)
U mnie to było około 500PLN w sumie, każdy ciągnie jak może i ja to
zapłaciłem.
Ale to wszystko jest według statusu.

Jesli będziesz miał potwierdzenie w ustawie że nie musisz być członkiem, a
status będzie inaczej sformułowany, wówczas możesz się oprzeć na tej
niezgodności.

Jeszcze jedno zastanów się czy napewno nie chcesz zostac członkiem
spółdzielni.
Fakt teraz zaoszczędzisz około 1500, ale na dłuższą mete możesz stracić
znacznie więcej,
biorać pod uwagę fakt że zaczną Ci wymyślać, albo podniosą tak czynsz że
zwątpisz.

pzdr.
Marek Ga

7. Data: 2005-08-31 12:59:43

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Ga" napisal:

> [...]
> wstępował do partii),
> Wpisowe to około 150PLN, ale tam dochodzę jeszcze inne głupie opłaty (już
> nie pamiętam za co)
> U mnie to było około 500PLN w sumie, każdy ciagnie jak może i ja to
> zapłaciłem.
> Ale to wszystko jest według statusu.

> [...]
> Jeszcze jedno zastanów się czy napewno nie chcesz zostac członkiem
> spółdzielni.
> Fakt teraz zaoszczędzisz około 1500, ale na dłuższa mete możesz stracić
> znacznie więcej, biorać pod uwagę fakt że zaczna Ci wymyslać, albo

wielkie dzieki. W sumie to nie chodzi mi o to by za wszelka cene nie stac
sie czlonkiem spoldzielni, a jedynie zdziwilem sie bo w umowie o budowe
lokalu zawarta ze spoldzielnia nie mam nic wspomniane o wstapieniu do
spoldzielni, jest natomiast ze po wybudowaniu i rozliczeniu sie ze
spoldzielnia nastąpi wyodrebnienie lokalu...

Zastanawia mnie tylko teraz jakie koszty bede musial poniesc, tzn czy
zaplacic podatek od czynnosci cywilnoprawnych (2%) w przypadku mieszkania
spoldzielczego, czy byc zwolnionym z tej oplaty w przypadku "wyodrebnionej
wlasnosci"... ?

pozdrawiam
tomek.

8. Data: 2005-08-31 13:00:28

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to za spoldzielnia ???

SM Student
www.student.tstd.pl

9. Data: 2005-08-31 13:01:43

Od: "Pelos" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Pelos
http://www.pelos.pl

10. Data: 2005-08-31 14:12:28

Od: "Marek Ga" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spoldzielczego, czy byc zwolnionym z tej oplaty w przypadku "wyodrebnionej

Sam tego dokładnie nie wiem bo mój blok jeszcze budują (a mieli oddać w
czerwcu,
tak na marginesie to krew mnie zalewa), ale
Jesli masz mieszkanie własnościowe to nie powinnienes już nic więcej płacić.
Wyodrębniona własność to tak mi się wydaje że oto chodzi, że byś sobie kupił
działkę pod blokiem, czyli działka dzielona na mieszkania, koszt tego to
około 2000PLN, ale miasto powinno ci sprzedać tą działkę za syboliczną
kwotę, kilka złotych przynajmniej kiedyś była tak akcja, w każdym bądź razie
nie jest to potrzebne chyba że chcesz ustanowić hipotekę (na przykład pod
kredyt), ale w tej chwili to już się wydaje że do hipoteki nawet już nie
potrzebujesz tej działki.
Taki bajer z tą wyodrębnioną własnością, żeby wyciągnąć kasę. Jak się
zapytałem poco to jest to mi powiedzieli że mogę sprzedać później mieszkanie
komu chce bez patrzenia czy jest członkiem spółdzielni czy nie, ale jak
widać na przykładzie mojej kumpeli to nie ma potwierdzenia w rzeczywistości.
Nie wiem jakie ty mieszkanie kupujesz bo jak będziesz miał spółdzielczy,
czyli takie ze spłaczasz przez 10lat do spółdzielni to może i faktycznie
jest tam podatek cywilno-prawny 2%, nie wiem .
Ale jak mówimy o mieszkaniu własnościowym ze spółdzielczym prawem do lokalu,
to tu nie ma żadnego podatku, bo spółdzielnie są z tego zwolnione.
W każdym bądź razie mój kumpel nic nie zapłacił odebrał mieszkanie nic nie
ustanawiał i mieszka.

pzdr.
Marekga

Podłoga, drzwi, ścianka - Kolejność