Kurek czerwony

11. Data: 2005-06-06 11:07:45

Temat: Re: Kurek czerwony
Od: "telcia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojti" napisał :
> Kurek czerwony - ryba morska.
> Fajnie wygląda, trochę droga, ale moze warto spróbować?

...a może nie ? :-)

Pozdrawiam
telcia

12. Data: 2005-06-06 11:08:08

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurek czerwony - ryba morska.
Tylko z czym to sie je? Jak to zrobić. Miałem rybke w ręku (oglądałem ja z
każdej strony)i pancerz ma twardy.Co zresztą jest opisane w wersji
angielskiej.
Fajnie wygląda, trochę droga, ale moze warto spróbować?
Wersja po angielsku:
The tub gurnard is the largest of the European gurnards reaching a maximum
length of 75cm, although most individuals are between 50-60cm. Like all
gurnards it has a large head covered by protective bony plates, and the
lower three rays of the pectoral fin are separate and fleshy. The colour can
vary from bright red with pinkish mottling to yellowish-brown with darker
brown or green mottling. The pectoral fins have brilliant peacock blue spots
and outer rim. Unlike the red gurnard it does not have enlarged lateral line
scales.
Habitat: The tub gurnard is usually found on mud or sandy seabeds from 2-20m
depth. It mainly feeds on small fish e.g. sand eels, small flatfish, gobies,
dragonets and also crabs and shrimps.

Ireland but like the red gurnard it is a relatively uncommon fish.

Similar Species: The tub gurnard may be confused with the red gurnard
(Aspitrigla cuculus) and the grey gurnard (Eutrigla gurnardus) however the
brilliant blue markings on the pectoral fins are characteristic of the tub
gurnard.

Key Identification Features:

a.. Large head with bony plates and steep profile
b.. Pectoral fin has three finger-like feelers
c.. Brilliant blue markings on pectoral fins
d.. Does not have enlarged lateral line scales

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

13. Data: 2005-06-06 11:51:33

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U nasz w Bałtyku żyje podobna. Nazywa sie diabeł morski albo kur diabeł.
Drzewiej kaszubi robili z niej zupę. Teraz czasem po spreparowaniu robi w
charakterze ozdoby. Tego czerwonego kurka też zdażyło mi się złowić na wędkę
w porcie w Helu. Tak ze trzydzieści parę lat temu ;). Teraz już w Bałtyku
prawdopodobnie wyginął.
--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

14. Data: 2005-06-21 18:59:15

Od: "Paweł" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.fishbase.com
ciekawa stronka, niestety po angielsku, ale jest praiewszystko. wystarczy
znać nazwy łacińskie, a znajdziecie wszystko

Szczaw-co jeszcze oprócz zupy
Krokiety naleśnikowe z soczewicą (P)
Alex - żyje?
Piwko home made