LAZIENKA - podyskutujmy

1. Data: 2010-06-15 22:27:27

Temat: LAZIENKA - podyskutujmy
Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli ktos walczyl ostatnio z lazienka i ma doswiadczenia albo przemyslenia -
prosze o pomoc.

1. Wanna - jaka?
Akrylowa czy blaszana? Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo
szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na
szczycie). Zwezajaca sie "w nogach", bo w zwezenie ma byc wsunieta umywalka.
Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu jesli
to ma znaczenie.
Czegos unikac, jakiegos producenta?

2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
Czegoś unikać, jakiegoś producenta?

3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk. Do
tego w lazience pralka, nad pralka szafka. Umywalka. WC. Bez okna.
Jak dobrac kafelki?
a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
d) duze fugi, szerokie czy waskie?
e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
czy mozna jasniejsze?
h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego
nie kupowac, czego unikac?

Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze
to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).

Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

2. Data: 2010-06-15 22:48:58

Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Jun 2010 00:27:27 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

> 3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk.

Są wanny polączone z natryskiem - mają rozsuwaną osłonę jak kabina. Dla
mnie nie ma racji bytu łazienka tylko z wanną lub tylko z natryskiem -
zależnie od humoru, nastroju lub kondycji lubię i jedno, i drugie, nie
umiałabym wybrać.

3. Data: 2010-06-16 06:11:54

Od: annikka <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-16 00:27, Konrad N.S. pisze:
> [...]
> Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu jesli

Wanna 150cm to maleństwo. Wiem, bo mam taką, akrylową. Zdecydowaliśmy
się na nią ze względu na dziecko i tylko ono się w niej teraz kąpie, my
bierzemy prysznic, stojąc w niej.
Kąpiel jest niewygodna, bo wymiary wnętrza są niewielkie. Mnie,
niewielkiej (158cm) i szczupłej osobie jest w niej ciasno. Zwróć więc
uwagę, jak wanna jest wewnątrz wyprofilowana i jeśli masz taką
możliwość, przymierz się do niej.
I popieram Ikselkę: jeśli wanna, to tylko z parawanem lub 2 w 1.

A.

4. Data: 2010-06-16 07:44:48

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16.06.2010 00:27, Konrad N.S. wrote:
> Jesli ktos walczyl ostatnio z lazienka i ma doswiadczenia albo przemyslenia -
> prosze o pomoc.
>
> 1. Wanna - jaka?
> Akrylowa czy blaszana?

Zamontowałem akrylową bo moja Pani swierdziła ze ładna. Dla mnie to
nieporozumienie. Pomijajac problemy z montażem (bo te wanny nie trzymaja
wymiarów) to teraz trzeba sie z nia obchodzic jak z jajkiem. Po
niedlugim czasie ktos cos upuscil i juz jest wglebienie, niewiele
brakowalo do dziury na wylot. A nie byla tania - Poolspa. Te wszystkie
wygibasy zmniejszaja jej pojemnosc i mimo standardowej szerokosci nie da
sie w niej postawic np. wanienki dla dziecka. Załuję, że nie kupilem
wanny stalowej kaldewei.

> 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
Moim zdaniem zupełnie bez sensu. Bywa ze zachodza kamieniem i po pewnym
czasie trudno zmienic temperature. Kup zwykla z zaworem kulowym ale
dobrej firmy, np. Grohe.

5. Data: 2010-06-16 09:05:25

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umywalka.
> Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu
Moim zdaniem akrylowa jest przyjemniejsza w użytkowaniu bo materiał jest
cieplejszy w dotyku. Wanna koniecznie z parawanem. Raczej bez zwężeń,
umywalkę pewnie i tak dasz radę powiesić.

> 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
> Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac
> prysznic...
> Czegoś unikać, jakiegoś producenta?
Bateria jednouchwytowa dobrego producenta (np. Grohe, Hangrohe, Kludi,
Hansa). Są gotowe zestawy łazienkowe (bateria umywalkowa, wannowa,
szłuchawka, wąż do prysznica, drążek) po korzystnych cenach. Ja bym unikał
tanich baterii i baterii w marketach budowlanych.

> [...]
> Jak dobrac kafelki?
> a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
Zdecydowanie jasne.

> b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
Tradycyjnie.

> c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
Można też mniejsze. Nie tyle wymiar jest istotny, co pomysł na ułożenie.
Co prawda nie do łazienki, lecz do kuchni szukałem kafelek o odpowiednich
wymiarach, kolorze i cenie. po kilku miesiącach szukania udało się coś

> d) duze fugi, szerokie czy waskie?
Wąskie fugi (krzyżyki 2mm), zbliżone odcieniem do kafelek lub srebrno-szare.

> e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
> drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego
> pomieszczenia?
Tu nie ma reguł. Jeśli tak zależy Ci na przestrzeni, to zaprojektuj jak
najwięcej jasnych powierzchni bez dodatkowych dekorów. Bardzo dobrze wygląda
pokrycie części powierzchni ścian gładzią i zróżnicowanie wysokości ułożenia
kafelek (choć wymaga dużo więcej pracy).

> f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
Kafelki ścienne nie nadają się na podłogę - są za słabe. Ciemniejszy kolor
jest bardziej praktyczny.

> g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz
> sciany,
> czy mozna jasniejsze?
Można, ale po co? Lubisz wycierać podłogę po każdym skorzystaniu z łazienki?

> h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami?
> czego
> nie kupowac, czego unikac?
Klasa ścieralności liczy się dla gresu czy terakoty w wiatrołapie. Odporność
na uderzenia - głównie w kuchni. W łaziene liczy się wygląd i łatwość
utrzymania w czystości. Moim zdaniem liczy się także to, aby niewielkie
zabrudzenia nie były za bardzo widoczne. Unikać gresu na ściany - bardzo
trudno wierci się w tym dziury.

> Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale
> najwazniejsze
> to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).

Sam pomysł na układ sprzętów to bardzo mało, skoro pytasz się o tak wiele
rzeczy. Dobry projekt musi stanowić całość stylistyczną i funkcjonalną, a
nie zlepek dobrych pomysłów.

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2010-06-16 11:27:32

Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad N.S. pisze:

> 1. Wanna - jaka?
> Akrylowa czy blaszana?
Akrylowa. Jest mniej "akustyczna" i cieplejsza (woda w niej też dłużej
ciepło trzyma).

> Jak dobrac kafelki?
> a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?
Im jaśniejsze, tym niby mniej zmniejsza (na powiększenie nie licz ;) ).

> b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?
Tradycyjnie - im mniej linii podziału, tym mniej zmniejsza.

> c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
To chyba rzecz gustu, ważniejsza jest fuga. Ja jestem zwolennikiem małych.

> d) duze fugi, szerokie czy waskie?
Wąskie. Szerokie stosuje się zwykle przy dużych kaflach oraz wtedy, gdy
ściany są krzywe i potrzebny jest margines na krzywizny, albo gdy się
kafelkarzowi spieszy (łatwiej się kładzie szeroką).

U ciebie chyba duże kafle z wąską fugą byłoby najlepiej.

> e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
> drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?
IMO skończyć na pewnej wysokości (np. parę - paręnaście cm poniżej
górnej linii drzwi).

> f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
Te same, to by wychodziło, że podłogowe dasz na ścianę, bo ściennych na
podłogę się nie daje. Można, ja tak mam, ale tylko na części. Na całości
bym nie dał.

> g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
> czy mozna jasniejsze?
Zwykle ciemniejsze na podłogę.
Przejrzyj katalogi (nie koniecznie "kafelkowe", ale różne - takie z OBI,
IKEA, itp., gdzie są prezentowane różnie rzeczy w łazienkach i popatrz
na wszystkie zdjęcia tych łazienek) i zobacz, jakie rozwiązania się stosuje.

Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie
jedynie dodatkiem do reszty...

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

7. Data: 2010-06-16 16:55:45

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Przeymyślenia i dosiadczenia jakieś tam mam - prowadzę zakład instalacyjny
wiec ileś tam łazienek widziałem przed, po i w trakcie remontu.
w malutkiej łazience należy unikać dekorów, dodatków itp. Fajnie wyglądają
zaraz po ułożeniu płytek, ale wstawienie sprzętów natychmiast zabiera cały
efekt.
Jasne kolory i lustra powiększają - ciemnie pomniejszają.
Jeżeli masz krzywe ściany (rogi nie trzymają kątów prostych) połóż na
podłodze kafelki w karo. Przy położeniu prostym linie fug wydobędą krzywe
linie ścian. Można też położyć płytki prosto ale na zakładkę.
Bateria termostatyczna ma sens w przypadku CWU dostarczanej centralnie lub z
zasobbnika (bojlera). Przy grzaniu przepływowym (junkers, ogrzewacz elektr,)
nie ma sensu.
fugi możliwie jak najwęższe.
Wanny akrylowe są ładne, stalowe są dobre. Drogie wanny akrylowe marki
"KOŁO" mają poronione systemy nóżek. Totalna pomyłka. Uważam że jeśli wanna
akrylowa to tylko w nośniku styropianiowym.
Wannę stalową można wygłuszyć i ocipelić pokrywając ją z zewnątrz wartwą
pianki montażowej
Wysokość kładzenia kafelek może zależeć od kilku czynników. Jeżeli w twoim
sufice są wyjścia kanalizacji sąsiada z góry i wchodzą do pionów przez
ściany to czasem lepiej jest nie kafelkować ponad te rury - mogę pokazać
zdjęcia modelowego spieprzenia takich kafelek.
Baterie warto brać firmowe, np roca, kludi, grohe, kfa. Są drogie ale ciche
i trwałe.
Jeżeli zdecydujesz się dać na ścianę płytki z prasowanego gresu licz się z
tym, że na wywiercenie jedengo otworu zużyjesz jedno wiertło diamentowe
kosztujące około 60 zł. Tak samo z podłogą ale tam się mniej wierci.
W kafelkach zwraca się uwagę na trzymanie wymiarów i płaskość powierzchni.
Ja mam bardzo dobre doświadczenia z płytkami tureckimi i hiszpańskimi. U
polskich producentów np paradyż, opczno, tubądzin trzymanie wymiarów i
płaskość powierzchni bywa tragiczną fikcją. Płytki 20x20 potrafią się różnić
wymiarami o nawet o 3 mm i są powyginane w "łódki"
Jeżeli planowany remont ma wystarczyć na długie lata użyj materiałów i
kolorów które nie znudzą się i nie opatrzą w drugim roku, tzn kolory
naturalne: pastelowe, łagodne beże i brązy lub szarości, naturalne kolory i
faktury materiałów: kamień, drewno, nienahalne wykończenia metalowe. Zadbaj
o sensowne oświetlenie
Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.
Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.
--
Jackare

8. Data: 2010-06-16 19:19:25

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Jun 2010 00:27:27 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

> 1. Wanna - jaka?
> Akrylowa czy blaszana?

Blaszana wytrzymalsza, ale w akrylowej cieplej w cztery litery.

> Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo
> szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na

To bardziej do kąpania zwierzaka, a nie siebie...
Ledwo nogi rozprostujesz.
No ale tego nie przeskoczysz.

> 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?

Zawsze jest sens, wygodna rzecz.

> Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...

Można, ale jest to niewygodne i wszystko zachlapiesz. Zawsze są parawany,
ale one z kolei denerwują i się kleją do ciała.

Miejsca na odrębną kabinę prysznicową pewnie nie znajdziesz, więc będziesz
się męczył. Zwłaszcza w blaszanej wannie, której gdzie nie dotkniesz to
będzie zimna.

> a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?

Powiększy duże lustro/lustra a nie kafelki.

> e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
> drzwiami?

Dociągniesz do sufitu to będziesz miał łazienkę jak natrysk na basenie.

> g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
> czy mozna jasniejsze?

Jeśli lubisz często sprzątać to kładź ciemne ;)

> h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego
> nie kupowac, czego unikac?

Kupuj takie na których nie wywiniesz orła gdy będą mokre.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

9. Data: 2010-06-16 20:00:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Jun 2010 11:05:25 +0200, Druid29 napisał(a):

> Moim zdaniem akrylowa jest przyjemniejsza w użytkowaniu bo materiał jest
> cieplejszy w dotyku.

Mam metalową - nie narzekałam nigdy. Przecież kiedy naleję do niej gorącej
wody, wanna jest gorąca :-)

Akrylowej nie wolno traktowac proszkami do czyszczenia i innymi
sybstancjami. Metalowa się tego nie boi. A ja szoruję co popadnie, bez
wyjątku. Jak coś się do szorowania nie nadaje, to nie ma racji bytu ;-)

10. Data: 2010-06-16 20:38:35

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-06-2010 o 22:00:45 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> Mam metalową - nie narzekałam nigdy.

a jakiej firmy i jaki model?

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
Robale...
Nie bądź taki... daj bezpłatne ogłoszenie na www.azela.pl (Towarzystwo Edukacji Niestacjonarnej) Prosimy!
PZU Pomoc
Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem