Re: Lampa UV i filtr....

Data: 2005-09-07 21:03:47
Temat: Re: Lampa UV i filtr....
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl>

> No i tak chyba właśnie zrobie kupie tego AquaSzuta 2 (2000l) choć mam oczko
> około 3000 l. Pytanie czy pompka wydoli (38W) pompować wode do tego filtra a
> potem do Lampy UV i wkońcu do wody ?

Witam!
Rozpisujecie się o filtrach, wkładach, lampach UV. Miro, mnie natomiast ciekawi
przede wszystkim pH wody, ilość roślin i ryb w wodzie. Jeżeli będziesz miał wodę
o pH wyższym niż 7,5 to z glonami możesz walczyć całe miesiące, pH powinno
utrzymywać się w granicach 6,5 do 7,5 i raczej bliżej 6,5. Lampy UV nie polecam
nie działa wybiórczo jedynie na glony, likwiduje bakterie i drobnoustroje,
niezbędne do uzyskania i utrzymania w oczku równowagi biologicznej. Natomiast
odpowiednia ilość roślin na 1 m2 powierzchnioczka powoduje zmniejszenie się
zawartości azotanów, pozostałości po rozkładzie materii organicznej w oczku,
roślinki je bardzo lubią. Azotany są jednym z lepszych nawozów organicznych.
Glony je również lubią, a brak konkurencji pokarmowej ze strony roślin powoduje
nadmierny rozwój glonów.
Poza tym za szybko się zniechęcasz 20 dni to dopiero początek działania kwaśnego
torfu, jeśli w ciągu najbliższych dni nie będzie większych efektów to powtórz
zabieg z torfem, 30 l torfu o pH 3,2 na te Twoje 3500 l. Wyciskaj zatopiony
worek co jakiś czas (raz dziennie) przyśpieszysz w ten sposób jego działanie.
Torfrm nie przedawkujesz, zobacz stawy potorfowe, jakie tam pięknie wybarwione
ryby pływają i jaka bujna rośliność.
Filtr nie oczyści oczka z glonów, szczególnie jeśli będzie za mały.
W moim filtrze wkład składa się z keramzytu, żwiru i tłuczonego granitu (łamane
kamienie polne). Wszystkie materiały, szczególnie keramzyt i łamany kamień polny
mają duże powierzchnie dla rozowju bakteri, które eliminują amoniak (z odchodów
ryb i rozkładającego się materiału organicznego), zamieniając go w azotany.Filtr
czyszczę raz do roku, tuż przed pierwszymi mrozami, kiedy wyłączam na zimę pompę.
Bardzo dobrym materiałem na złoża bakteryjne są maty tapicerskie (5 cm grubości)
z klejonych włókien syntetycznych, przypominają maty z włosia.
Lecz to już temat na inny post, na temat zasady działania i budowy filtra
biologicznego.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski