Langos węgierskie placki

1. Data: 2001-01-15 19:07:15

Temat: Langos węgierskie placki
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś przepis na te wspaniałe placki kukurydziane, posypywane żółtym
serem i malowane czosnkowym sosem zaprawionym śmietaną. Jak ktoś był na Węgrzech
to wie o co chodzi. Moim zdaniem jest to przy okazji sposób na otworzenie w
Polsce interesu z takim jedzeniem. Tymczasem chciałbym takie placki zrobić u
siebie w domu tak jak np. robimy sami frytki lub hot dogi.
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto to umie...
Pozdrawiam Janusz

1. Data: 2001-01-16 06:51:54

Temat: Re: Langos węgierskie placki
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote:

> Czy zna ktoś przepis na te wspania"e placki kukurydziane

40 dkg bialej maki pszennej
2 ugotowane i utluczone ziemniaki
3 dkg drozdzy
1 szklanka letniego mleka
cukier
sol
olej

Drozdze rozrobic z 1/ szklanki mleka i odrobina cukru
Make przesiac, wsypac do miski, posrodku zrobic dolek, do ktorego wlac
rozczyn drozdzy, dodda mase z ziemniakow i lyzke oleju, dodac reszte
mleka, sol do smaku i wyrobic ciasto o konsystencji nieco twardszej, niz
na kluski kladzione. Posypac maka i zostawic pod przykryciem, w cieplym
miejscu na godzine. Formowac cienkie placki wielkosci dloni i smazyc na
wrzacym oleju -- poczatkowa pod przykryciem, a po przewroceniu na druga
strone juz bez przykrycia.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-16 08:23:24

Od: "Amona" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy zna ktoś przepis na te wspaniałe placki kukurydziane, posypywane
żółtym
> serem i malowane czosnkowym sosem zaprawionym śmietaną.
co to znaczy "malowane sosem..." i jak zrobic ten sos?

1. Data: 2001-01-16 10:24:20

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> 40 dkg bialej maki pszennej
> 2 ugotowane i utluczone ziemniaki
> 3 dkg drozdzy
> 1 szklanka letniego mleka
> cukier
> sol
> olej

A gdzie ta kukurydza????
--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-01-16 11:26:58

Od: Marzena Świtała <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłam kilkukrotnie langosze na Słowacji. Palce lizać, zwłaszcza z
pikantnym czosnkowym sosikiem. Ale one raczej nie były kukurydziane,
tylko własnie drozdzowe. Można je porównać do kruchych, ciemnych, dużych
placków. Takich chrupiących. Spróbuję usmażyć według tego przepisu.
Marzena
odwiedź serwisy:
http://www.naszemiasto.pl
http://www.gratka.pl

1. Data: 2001-01-16 11:54:24

Od: Szymon Ziolo <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> 1 szklanka letniego mleka
[...]
> Drozdze rozrobic z 1/ szklanki mleka
[...]
> dodac reszte mleka

No to ile dokładnie tego mleka na początku, a ile na końcu?

Szymon

1. Data: 2001-01-17 10:13:56

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co to znaczy "malowane sosem..." i jak zrobic ten sos?
>
> Jak ktoś był na Węgrzech

> co to znaczy "malowane sosem..." i jak zrobic ten sos?
Ja nie umiem, ale może ktoś to wie. A sos nakłada się pędzelkiem. Na Węgrzech
pędzelki są z ptasich piór, ale możemy to sobie darowć i użyć
zwykłego,kuchennego.
Janusz

1. Data: 2001-01-18 07:22:26

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Szymon Ziolo <s...@e...pl> wrote:

> [...]
> [...]
>
> No to ile dok"adnie tego mleka na początku, a ile na końcu?
>
> Szymon

Po polowie.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-18 07:22:26

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Anna <a...@r...fm> wrote:

> A gdzie ta kukurydza????

Kukurydza, jak wiadomoo, mie jest tradycyjnym skladnikiem kuchni
wegierskiej. Nie slyszalem nigdy o langosach z kukurydzy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-18 20:44:55

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Kukurydza, jak wiadomoo, mie jest tradycyjnym skladnikiem kuchni
> wegierskiej.  Nie slyszalem nigdy o langosach z kukurydzy.

To dlaczego placki są takie rumiane, lekkie i puszyste? Czy aby z ziemniaków?
Widziałem ciasto, które "czeka" do uformowania na placki. Ono się wręcz wylewa
z dzieży. Ziemniaki chyba tak nie urosną. A może Twój przepis jest na jakieś
inne placki. Skąd wiesz, że to langosze?
A co do kukurydzy to chyba nie byłeś na Węgrzech. Tam nic innego nie rośnie.
A jeśli jest jej tak dużo jak u nas ziemniaków to wydaje mi się, że zajmuje ona
jednak poczytne miejsce w Węgierskim menu. Przecież mąka kukurydziana jest
także u nas w sprzedaży.
Należałoby zatem poeksperymentować. Tylko te proporcje... Wiadomo, że trzeba
użyć mąki, jajek,drożdży,mleka lub wody,soli itd. I wiadomo, że ciasto ma
bardzo urosnąć. Oczywiście po wstępnym wyrobieniu.
Ja spróbuję zrobić je tak, jak kluski na parze lub jak spody do pizzy/z tym, że
smażone wiadomo na oleju/. Co do okraski to chyba olej z czosnkiem ewntualnie
jeszcze ze śmietanką. Mozna jeszcze posypać żółtym serem.
Taka jest moja wersja z powodu braku innych przepisów. Chyba, że będą jakieś
sugestie.
Pozdrawiam Janusz

Demanovka
ziemniaki